![]() |
profiel wisselen
Heej, weten jullie of het mogelijk is in de 4e nog van profiel de wisselen.
Heb nu EM profiel maar ik vind het toch maar een saai profiel. Wil veranderen naar NG en dan met economie, latijn en geschiedenis2. Denken jullie dat dit kan en is wiskunde B1 goed te doen, is het echt veel moeilijker dan wiskunde A1,2? |
Het jaar is nog maar net begonnen, dus het zou geen probleem moeten zijn.
|
Dat hangt af van de omstandigheden, raadpleeg je mentor of decaan.
|
bij ons kon je tot de kerst wisselen. Maar dat is niet op elke school zo. Het beste is om, als je het ECHT zeker weet, NU naar je decaan/metor te gaan en het probleem voor te leggen. Dan moet het geen probleem zijn. Je moet natuurlijk wel zeker weten dat je NG aankan he
|
hangt van de school af of ze moeilijk doen maar het zou mogelijk moeten zijn
|
Bij ons was het altijd tot de herfstvakantie, maar dan zou het nu nog moeten kunnen.
|
Het kan waarschijnlijk nog wel. Maandag eventjes naar de decaan stappen en vragen wat de mogelijkheden zijn. Misschien kan je niet alle keuzenvakken doen die je wil maar wel wat. (Bij ons op school mocht je sowieso maar 1 keuzevak eigenlijk).
|
Oke bedankt voor de reacties.
Ben al heel lang twijfelaar over die profielen maar zit nu met een beetje slecht gevoel bij EM. Ik twijfel vooral omdat wiskunde me niet zo ligt, anders had ik het (NG) al gelijk genomen. Natuurkunde en scheikunde moeten niet zo'n probleem zijn denk ik dat was vorig jaar erg makkelijk allebei. En bij EM zit je weer met aardrijkskunde, daar hou ik dus echt niet van. Maar dan weer het wat makkelijkere wiskunde. |
Citaat:
Ik zou gewoon eventjes bij wat NG vrienden (die heb je vast wel) in de boeken kijken en kijken of het je interesseert. Als het je écht écht leuk lijkt dan zou ik het gewoon doen, maar anders raad ik je aan om bij EM te blijven met het "akelige" aardrijkskunde. |
Haha ja A.k. is balen.
Heb inderdaad genoeg NG vrienden. Maarja, ik blijf het gewoon vervelend vinden dat profiel. Ik ben blij dat voor de nu 3e klassers (of 2e) dat zij niet meer profiel te hoeven te kiezen, maar gewoon vakken. |
Citaat:
Je hoeft namelijk geen integralen en afgeleides en andere shitzooi te weten bij NK. En vergeet niet, je mag een 4 in je profiel! Dus dan hoef je nog maar een 3,5 te staan voor wis :o Als je twijfelt, ga er gewoon voor! |
Citaat:
|
Citaat:
Sommigen kunnen een 6 halen met niks doen, andere moeten er wat voor doen. Maar echt keihard bikkelen en nog een 4 halen gebeurt gewoon echt niet, en als t wel gebeurt dan heb je het bij alle vakken wel en dan faal je compleet en zak je of ga je naar de havo ofzo. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat moet zeker kunnen, alleen is het niet een beetje vroeg? bedoel je zit net in die profiel, en zolang is school nog niet begonnen. Ik weet niet hoe slecht je in wiskunde bent maarr met een 6 kun je het wel aan. natuur/scheikunde is wel belangerijk bij N&G ; wij moeten voor allebei een 7 staan om dat profiel te mogen kiezen .. :eek:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar tot de kerst? Wat gebeurt er dan met de toetsen en p.o's die je niet hebt gemaakt? En ik heb al aan mijn mentor gevraagd het kan gewoon ik ga in principe vanaf volgende week beginnen maar ik mag maar 2 keuzevakken volgen. |
Citaat:
|
volgens mij kan je tot na de herfstvakantie wisselen!!
maar wiskunde b1 ik doe dat op de havo is wel pittig dat is mede de rede waarom ik dit jaar nu nog een keer moet doen :( |
Ik ben in de zomer tussen de 4e en de 5e nog gewisseld, en dat kostte wel enig regelen met de decaan. Ik ging echter van N&G naar C&M, en omdat ik al muziek als vrij vak had, Grieks erbij en biologie naar een vrije keuze kon, kwam het vrij gemakkelijk uit. Moest alleen in de zomervakantie een jaar aan Frans2, Duits2 en geschiedenis inhalen, maar dat was niet bijster moeilijk.
|
Offtopic: Hij kan best cum Laude geslaagd zijn en een 6 voor wiskunde b1 hebben. De definitie voor cum Laude is niet op alle scholen en universiteiten hetzelfde namelijk. Het enige criterium dat op iedere school hetzelfde is, is dat het dat het gemiddelde cijfer een 8 of hoger moet zijn. Op sommige scholen zijn er nog meer criteria, zoals dat geen enkel cijfer lager dan een 7 mag zijn en de studie binnen de voorgeschreven tijd moet zijn afgerond. Maar het kan dus wel, het is totaal afhankelijk van de criteria op zijn school.
Volgensmij is wisselen van profiel in het begin van de 4e nog wel mogelijk. Veel later denk ik niet meer. Ik heb aan het begin van de 5e gevraagd om van profiel te mogen wisselen, maar dat mocht alleen als ik de 5e over zou doen. Ik deed C&M, stond hoog gemiddeld, had totaal geen moeite met wiskunde en abstract denken, en wilde naar N&G switchen omdat C&M te makkelijk voor me was en de vakken me weinig interesseerden. Mocht je nu niet meer van profiel mogen switchen kun je ook hetzelfde doen als wat ik heb gedaan. Je profiel wat interessanter maken door veel keuze vakken te kiezen en na het behalen van je VWO diploma kun je in een jaar tijd op het VAVO je deelcertificaten halen voor de profielvakken van het N&G profiel. Uiteindelijk heb je dan zelfs 2 profielen en kun je evengoed een exacte vervolgstudie doen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46. |