![]() |
Bittorrent client
Ik zoek nog een goede bittorrent client.
Ik gebruikte zelf ABC, maar daar kreeg ik teveel problemen mee (de hele tijd uitvallen etc.) Nu zoek ik dus een andere torrrent client, eentje die ongeveer netzo "makkelijk" is als ABC. Iemand een voorstel? Bedankt! |
Azureus?
|
uTorrent. (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
http://digg.com/software/Awesome_Azu...ion_Comparison http://www.slyck.com/news.php?story=1282 |
uTorrent (y) Azureus is een trage, geheugenvretende dinosaurus.
|
Zelf zat ik te denken aan UTorrent
|
Ik vind bitcomet wel leuk, maar weet niet of jij het wel leuk/handig/geweldig/enz vind.
Daarom raad ik je aan om verschillende clients uit te proberen. Een goede start is het doorlezen van Wikipedia's Comparison of BitTorrent software (vergelijking van verschillende bittorrent clients) |
Citaat:
Je maakt van een vraagteken een (y) Waardoor het lijkt alsof je duidelijk achter Azureus staat. Vervolgens post je 2 links waar in duidelijk uTorrent als 'winnaar' naar voren komt. (Van beide links een persoonlijke mening van de reviewer.) |
Citaat:
|
Ik wil nooooit meer Azureus. :o Nu is mijn computer ook niet de nieuwste meer, maar Azureus is log en traag. Komt door Java.
|
Citaat:
|
Op windows vind ik bitspirit erg fijn. Maar op unix gebruik ik rtorrent.
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je met een beetje grote torrents werkt (paar gigabyte) waar dus de spreiding over de schijf groot is, dan is Azureus echt een crime. Het geheugengebruik kan makkelijk oplopen tot 200+ megabyte. Wil je het schijfgebruik een beetje terugbrengen dan zul je een grote cache moeten gebruiken en Azureus heeft de neiging dan heel veel load te gaan nemen. Of het een bug is weet ik niet, maar het is in geen enkele versie tot nu toe gefixt. µTorrent daarentegen gebruikt meestal ~10 à 15 megabyte geheugen, ook met batches van ~10 GB. De cachingstrategieën zijn efficiënter en nemen bijna geen CPU-load. Het is één . EXE bestandje van een paar honderd kilobyte dat in anderhalve seconde opstart. Heb je Azureus wel eens opgestart? Ik heb zelf Azureus vrij lang gebruikt, omdat de vele mogelijkheden me wel aanspraken en 'ach, je hebt toch genoeg intern geheugen'. Maar als je éénmaal µTorrent gebruikt hebt wil je nooit meer terug. |
Citaat:
Azureus vond ik wel een handige interface hebben. Vond, want de nieuwe layout is spuuglelijk. Ook de constante vertragingen in andere applicaties als Azureus draait kan ik missen als kiespijn. |
Ik ben het met nare man eens. Het geheugengebruik en eigenlijk ook al het feit dat utorrent.exe als simpel bestandje wordt geleverd maken dat je echt NOOIT meer zo'n enorme JVM met aanhangende bak stront wil starten. Downloadsnelheid zal wel ongeveer even hoog liggen, maar uTorrent is in het gebruik extreem veel relaxter.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alleen is de vraag of hij wel de features heeft die je als gebruiker graag wilt. Citaat:
Snel is anders, maar hij is opgestart in 5/6 seconde, ik vind het niet bijzonder storend. Bovendien staat hij vrijwel altijd aan. Als ik elke dag hem zou moeten inschakelen zou ik het storender vinden denk ik. |
Citaat:
|
Citaat:
(En uTorrent heeft redelijk veel features. In ieder geval alle features van Azureus die ik ooit gebruikt heb; dat zijn er misschien niet heel veel.) |
Citaat:
Open Source (FOSS) betekent dat je de sources kunt downloaden en voor je eigen OS kunt compilen, zoals ik doe met vrijwel alle software via FreeBSD portstree. Niet-Open Source betekent vrijwel altijd Windows binary-only. Ik kan het wel met Wine proberen. Maar zoveel succes heb ik daar nog niet mee gehad. :( |
Citaat:
Citaat:
|
Okay, valt te proberen dus. toch vraag ik me af waarom ze geen linux binary ter beschikking stellen. Zoveel werk zal dat niet zijn lijkt me.
|
Wat is er mis met BitTorrent downloader?
|
uTorrent haalt de beste snelheden bij mij door automatische port-forwarding.
Azureus werkt bij mij helemaal niet. ^^ |
Citaat:
Bovendien moet je router uPNP ondersteunen én ingeschakeld hebben (hetgeen ook een veiligheidsrisico kan betekenen). |
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien denk ik ook dat een gezonde dosis wantrouwen van toepassing is, als je ziet wat voorgaande closedsource BitTorrent-ontwikkelaars van plan waren. P2P blijft een grijze zone. |
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hij is ook de coder achter OpenTTD, cool. :cool:
Wat dat betreft heb je gelijk: iemand met een reputatie geniet meer vertrouwen dan een obscuur programmeurtje met alleen een nickname. Maar toch; als zo'n iemand een goed contract aangeboden krijgt van een bedrijf met diepe zakken - zoals de muziek- en filmindustrie - dan kunnen ze best overstag gaan; met mogelijk gevolgen voor jou als gebruiker van closed souce-software. Natuurlijk geldt dit ook voor open source, maar aangezien er bij projecten van enige omvang altijd wel mensen zijn die naar de code kijken, zal een trojan of een andere privacyschending gauw genoeg aan het licht komen; daar heb ik dan meer vertrouwen in. Maar ik gebruik ook windows (voor games) dus zo zeker ben ik niet van mijn eigen situatie. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed, laten we dit maar niet in een closed source vs. open source-discussie laten verzanden, die is volgens mij al té vaak gevoerd. :p |
Citaat:
verder weinig aan 't topic toe te voegen :bloos: |
Citaat:
En closed source kan prima veilige software zijn. Ik ben echter wel het type dat inderdaad voorzichtig is. Maar niet het type dat fel anti-closedsource is, zoals ik het gevoel krijg als ik naar jou luister. ;) Citaat:
Mocht kwade wil aantoonbaar zijn dan zal dat funest zijn voor Microsoft; het enige waar ze zich achter zouden (kunnen) verschuilen is wetgeving en de strijd tegen het terrorisme, onder het mom daarvan zijn al veel meer offers gedaan op het gebied van privacy en mensenrechten. Ik ben dus niet extreem paranoia die achter elk bedrijf het kwade zoekt, maar ik ben wel zeer alert en voorzichtig. Ik probeer ook altijd te kijken naar de belangen die bedrijven hebben en zoals de geschiedenis ons leert kun je door middel met het graven hiernaar flink wat zaken opgraven die het daglicht niet kunnen verdragen. Citaat:
|
Citaat:
|
Bitlord, nooit problemen mee (y)
|
Citaat:
dus nu maar op utorrent werkt perfect :) |
Citaat:
Link. |
Transmission komt bij Wikipedia als een van de slechtsten uit de lijst met clients :P
Maar ontopic, ik heb dus al uTorrent geïnstalleerd, en die loopt goed. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39. |