![]() |
Stilte voor de storm.
Stilte voor de storm
Ik mis de tijd. Dat afschuwelijke getik - geluid dat mijn horloge uitspuwde, me rillingen bezorgde en luid de stilte voor de storm in de kamer luwde. Want momenteel is het enkel de klok die verdergaat, zo staren wij vol wrok en woedend naar elkaar het lijkt wel de eeuwige kras op een plaat waarbij reparatie toch niet langer baat. De tijd waarin croissants gegeten werden, op bed met twee geliefden. Waarin de vrouw murmelde dat ze niemands meisje was. Hij ontkende dit tot op de laatste seconde het tiktakte nog eenmaal, zij sloeg toe. De kruimels van die croissants op het laken waren zijn laatste zonde. |
Dit is een goed gedicht, en de laatste zin is een ware afsluiter! Wel vermoed ik dat het "tik-geluid" moet zijn, en dat "verdergaat" van elkaar moet worden gescheiden, maar voor de rest zeker mooi om te lezen!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind de eerste 2 zinnen een mooi begin en vind het gehele gedicht sowieso mooi verwoord, maar ik mis het ritme of kan het niet goed vinden. De overgang van strofe 2 naar 3 vind ik niet goed aansluitend.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:26. |