Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Windows] temporary internet files (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=147158)

michael85 02-07-2002 19:06

temporary internet files

kan ik alles wat in de map temporary internet files staat gewoon verwijderen ???

en waar dient deze map eigenlijk voor ??

C:\WINDOWS\Temporary Internet Files

eddie 02-07-2002 19:08

je kan in principe alles verwijderen wat in
c:\windows\temp
en in
c:\windows\Temporary Internet Files
staat.

Zijn alleen maar tijdelijke bestanden.

'c:\windows\Temporary Internet Files' wordt afaik gebruikt om pagina's/plaatjes te cachen, zodat dezelfde pagina de volgende keer sneller kan worden geladen.

DEChengst 02-07-2002 19:13

Vergeet ook je cookies en je history niet. Anders vinden dadelijk je ouders nog steeds alle harde stokken sites die je bezoekt :p

-Desecrator

michael85 02-07-2002 19:25

Citaat:

eddie schreef:

'c:\windows\Temporary Internet Files' wordt afaik gebruikt om pagina's/plaatjes te cachen, zodat dezelfde pagina de volgende keer sneller kan worden geladen.

en c:\windows\temp ???

eddie 02-07-2002 19:30

Citaat:

michael85 schreef:
en c:\windows\temp ???
Daar worden meestal de tijdelijke installatie bestanden gezet wanneer je een programma (die is ingepakt en een setup heeft) opstart

michael85 02-07-2002 19:34

Citaat:

eddie schreef:

Daar worden meestal de tijdelijke installatie bestanden gezet wanneer je een programma (die is ingepakt en een setup heeft) opstart

Dus het kan geen kwaad als ik de hele map Temp leeg maak ????

eddie 02-07-2002 19:40

Citaat:

michael85 schreef:
Dus het kan geen kwaad als ik de hele map Temp leeg maak ????
Nee. (de map zelf niet verwijderen natuurlijk ;))

michael85 03-07-2002 16:02

Citaat:

eddie schreef:

Wat is het nut daarvan :confused:

Chimera 03-07-2002 16:21

Citaat:

michael85 schreef:
Wat is het nut daarvan :confused:
Hij moet toch ergens die bestanden kwijt ofniet?

michael85 03-07-2002 19:57

Citaat:

Chimera schreef:

Hij moet toch ergens die bestanden kwijt ofniet?

ja

p-chez 03-07-2002 20:48

Kortom:

Je kunt alle bestanden die in de mappen C:\Windows\Temp en in C:\Windows\Temporary Internet Files staan, gewoon verwijderen. De mappen zelf delete je uiteraard niét.

Quintiano 04-07-2002 11:35

Citaat:

p-chez schreef:
Kortom:

Je kunt alle bestanden die in de mappen C:\Windows\Temp en in C:\Windows\Temporary Internet Files staan, gewoon verwijderen. De mappen zelf delete je uiteraard niét.

Ik kan me vergissen, maar volgens mij kun je zelfs de mappen er af kieperen. Er staat me iets van bij dat-ie ze vanzelf weer aanmaakt wanneer-ie ze nodig heeft, en ze niet bestaan.

Manus J. van Alles 05-07-2002 19:43

Citaat:

Dobermann schreef:

Ik kan me vergissen, maar volgens mij kun je zelfs de mappen er af kieperen. Er staat me iets van bij dat-ie ze vanzelf weer aanmaakt wanneer-ie ze nodig heeft, en ze niet bestaan.

Klopt, zo heeft XP ook de irritante gewoonte om constant de mappen "My Music" en dergelijke opnieuw aan te maken... (n)

Quintiano 05-07-2002 23:38

Citaat:

Manus J. van Alles schreef:

Klopt, zo heeft XP ook de irritante gewoonte om constant de mappen "My Music" en dergelijke opnieuw aan te maken... (n)

Maar dát is wellicht met een registrysetting uit te schakelen :)

HKEY_USERS\ ... \Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders\ ..

Kieper 't er maar af. -- En laat even weten of 't werkte :>

michael85 08-08-2002 16:14

Ik heb bij de map Temporary Internet Files ingesteld 200 MB. Dus dat betekend dat de inhoud van deze map niet groter kan worden dan 200 MB? (Extra-->Internet-opties-->Instellingen)

En als de map al 200 MB is en je gaat internetten, wat gebeurt er dan met die nieuwe bestanden die worden aangemaakt in de map Temporary Internet Files? Worden ze overschreven ofzo

:confused:

Tom 08-08-2002 16:17

Citaat:

michael85 schreef:
En als de map al 200 MB is en je gaat internetten, wat gebeurt er dan met die nieuwe bestanden die worden aangemaakt in de map Temporary Internet Files? Worden ze overschreven ofzo

:confused:

oudste gaan eraf.

michael85 08-08-2002 16:17

Citaat:

Tom schreef:
oudste gaan eraf.
aha ok (y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37.