![]() |
[Poll!] Wie wint de publieksprijs 2006?
Onlangs werden we vereerd met gasten uit een duister schimmenrijk, die ons zes boeken presenteerden om uit te kiezen.
Wie o wie gaat de publieksprijs 2006 winnen, volgens onze boekverslindende Letteraars? |
Het huis van de moskee – Kader Abdolah hoop ik.
|
Ik heb op Joe Speedboot gelezen want daar is het meeste over te doen geweest. Maar ik heb ze geen van allen gelezen. (daar is wel een reden voor overigens, maar toch klinkt het schandalig:P)
|
Komt een vrouw bij de dokter of Joe Speedboot. Zal Kluun wel worden dan, maar ik ben voor Joe!
|
Joe Speedboot zeker, hoewel Kluun ook oké was.
|
Citaat:
|
Joe Speedboot, omdat ik Wieringa ook wel eens wil zien winnen
|
Komt een vrouw bij Joe Speedboot :cool:
|
Citaat:
|
Ik hoop op Joe Speedboot, maar het zal Kluun wel weer worden.
|
Joe Speedboot please!
|
Als de vraag is wie ik denk dat er gaat winnen:
Kluun Als de vraag is wie ik hoop dat er gaat winnen: Het huis van de moskee – Kader Abdolah Joe Speedboot – Tommy Wieringa (Maar ik lees eigenlijk nooit thrillers, dus ik heb echt geen idee of die twee boeken misschien wel geniaal zijn in hun genre. Zou zomaar kunnen.) |
Ik denk 'Het huis van de moskee – Kader Abdolah'.
Het boek zelf moet ik nog lezen dus dit is mijn pre-vermoeden ;) Maar ik heb wel gelezen waar het boek over gaat, en het lijkt mij heel realistisch dat een boek met die inhoud dan zou kunnen winnen. Zo krijgen we een kijkje achter de schermen over hoe het er nou werkelijk aan toe gaat in Irak (of was het Iran) en zien we niet alleen maar de nieuwsbeelden over zelfmoordaanslagen enzo. |
Iran
|
Ik voel me een noob want ik heb het allemaal niet gelezen en heb er ook geen tijd voor :(. Ben nu met Max Havelaar bezig omdat het MOET grrr.
|
We zijn lotgenoten... misschien zelfs wat betreft beide.
|
Ik ga mijn mening veranderen :D ik gok nu op Kluun - Komt een vrouw bij de dokter
|
Ik zit in de kernjury voor de NS Publieksprijs. Toen de boeken werden uitgereikt aan de juryleden hoorde ik dat Kluun en Saskia nogal veel kans maken.
Zelf ben ik op het moment bezig in Joe Speedboot en denk dat dit ook wel een grote kanshebber is. |
|
Citaat:
|
Hoop dat Joe Speedboot wint.
|
Kluun, denk ik.
|
Ik vind inmiddels dat Simone van der Vlugt moet winnen, met Schaduwzuster.
Ze stond eerst op de lijst van de 12 potentiele genomineerden, maar ging niet door. Ik stem op haar waarschijnlijk, want wat ik nu van die zes boeken heb gelezen maakte me niet vrolijk. Op dit moment moet ik alleen nog Het huis met de Moskee lezen. Wordt dat niets, stem ik dus op Schaduwzuster. |
Hoe kun je niet vrolijk worden van Joe Speedboot?
|
... door er geen reet aan te vinden.
Dat met dat vliegtuigje, oké. Wel aardig. Het sprak me alleen verder gewoon niet aan. |
Ik heb het beginstukje van Joe Speedboot gelezen en het leek me niks, dus ik snap Maresa wel een beetje.
|
Pf, slechte smaak hoor.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Offtopic: typo inderdaad. |
wat een kutlijstje zeg.
ik heb op Huis van de moskee gestemd (y) |
Citaat:
Zelfs als je zegt dat buiten jou veel anderen het boek waarderen, heb ik nog steeds recht op een eigen mening. Dat die niet hetzelfde is als die van jou, maakt het nog niet slecht. Verder zegt het niets over mijn algehele smaak, waar je wel over oordeelt hiermee. |
Citaat:
|
Voor mij zit die spanning er niet in hoge mate in. Jongensboeken spreken me desondanks erg aan, over het algemeen.
Ik zeg niet dat ik er NIETS aan vond en dat ik er geen kwaliteiten in herken. Ik noemde één aardigheid uit het boek en kan er nog wel wat benoemen. Toch sprak het geheel me niet aan en boeide het boek me nauwelijks. Niets aan te doen. |
Citaat:
|
Het is bij dezen, maar bedankt voor je toelichting.
|
Citaat:
|
Citaat:
Reynaert: er bestaan smileys hè ;) |
De avonden is olifanten met theelepeltjes doodgooien.
|
De Avonden vond ik nou net wél leuk :D
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder begrijp ik je niet, maar je hoeft het niet uit te leggen ;) |
Citaat:
Qua poll ga ik voor 'De ontsnapping'. Goed boek, makkelijk te lezen en een wending die ik niet aan zag komen. Ja, ik ga op de ontsnapping stemmen, denk ik. |
Citaat:
|
Joe Speedboot? Een boek met zo'n titel laat ik rustig liggen op de plank waar hij is neergezet door de boekenverkoopster. Het klinkt als een kinderboek. Zoiets als 'De Kameleon', alleen dan met een speedboot! Maar waar gaat het eigenlijk over? Ik heb er nog nooit van gehoord.
Recensie: http://www.8weekly.nl/index.php?art=2235 Google. :bloos: |
Ik heb dus gestemd op de ontsnapping.
|
Verwachting: Kluun - Komt een vrouw bij de dokter.
Hoop: Weet ik niet. Ik vond Joe Speedboot wel aardig, evenals Kluuns werkje. Maar om nu te zeggen dat er echt goede boeken in deze lijst staan? Mwah, ik weet het niet. Wellicht Joe Speedboot nog eens lezen - je schijnt immers een cultuur/literatuur-barbaar te zijn als je dat boek niet waardeert? |
In dat geval ben ik een cultuur/literatuur-barbaar, want ik kon het boek evenals Maresa ook niet echt waarderen.
Het boeide me simpelweg niet, ook al niet toen er een voorstukje werd voorgelezen 17 september. Kluun daarentegen....ja sorry, maar ik blijf dr bij. Ik heb ook al het vervolg De Weduwnaar gekocht en in 1x uitgelezen, en ondertussen heb ik deel1 ook alweer opnieuw uitgelezen. Het verhaal is gewoon goed in mijn ogen! Rauw, realistisch... |
De dag vd waarheid... :)
Vandaag wordt bekend gemaakt wie er gewonnen heeft. Om 16.00u op de site van NS Publieksprijs(.nl) zal de winnaar vermeld komen te staan. Ben benieuwd :) |
Goh, Kluun heeft gewonnen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:31. |