![]() |
engels
hoi,
wat klinkt beter Most Americans consider television their most important source of news. Most Americans consider television as their most important source of news. en waarom? ow en wanneer gebruik je if en wanneer whether? thanks |
wanneer gebruik je who en wanneer whom?
|
enn waarom is het he said he had forgotten his name en niet he said he was forgotten his name?
|
Whether gebruik je in afhankelijke bijzinnen zoals I don't know whether he will be at home when i arrive (or not).
En het is he had forgotten en niet was forgotten omdat het engels nooit "to be" gebruikt als hulpwerkwoord bij een voltooid verleden tijd. Vergelijk: he has been, hij is geweest en he has done, hij heeft gedaan. In beide gevallen gebruikt een engelsman "to have". |
Over je eerste post: volgens mij kan het alletwee. Het klinkt in mijn oren iig alletwee goed.
|
Citaat:
want ik miste iets. Want in je andere zin vergelijk je je televisie en "nieuws" maar in je eerste zin mis je gewoon een kritiek werkwoord :P |
Citaat:
:) |
Citaat:
who = wie whom = aan wie behoort |
Citaat:
Dat 'to be' hoeft er helemaal niet bij meneer de wijsneus. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Whom is accusativus toch?
The man, whom I see. Of na prepositie: For whom the bell tolls. |
"whom" is gewoon de uitstervende objectsvorm van het betrekkelijke en vragende voornaamwoord. ("dem/den/wem/wen")
|
Citaat:
|
Klinkt goed hoor. Beetje plechtstatig, maar dat hindert selbstverständlich keineswegs. (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat is namelijk wat er in de tweede zin staat. |
"He was given a book". Hij werd een boek gegeven. :bloos:
|
Citaat:
|
Ja, amice, dat weet ik. ;)
|
Simpel gezegd gebruik je toch gewoon 'whom' als het een meewerkend voorwerp betreft?
|
Dat is inderdaad simpel gezegd, hoewel de realiteit mogelijk nog simpeler is. :D
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18. |