![]() |
Nieuwe demo van mijn band
Hey,
We hebben een nieuwe demo opgenomen :) we gaan m over een tijdje opnemen in 'n pro studio samen met n stuk of 5 andere nummers. http://members.home.nl/maartjej/XSM-BBM.mp3 more info - myspace.com/theexcessum & www.excessum.nl wat vinden jullie ervan? |
Ik moest heel erg aan Sum 41 denken. Dat einde van die hit met dat geweldige Heavy Metal gebeuren. Verder vind ik de zang vrij "zeurderig" en het duurt het nummer behoorlijk lang.
Succes ermee iig en veel plezier in de studio. |
Het lijkt een beetje op oude millencolin. Verder klinkt de solo gitaar in mijn ogen nergens naar en klinken de solo's zelf ook niet echt ergens naar.
Maar het is best ok. |
de zang is inderdaad nogal zeurderig :|
verder vind ik het nummer best tof, heeft wel een pakkend deuntje :) |
Okay, thanks. nog meer reacties anyone? :]
|
Citaat:
duurt nogal lang voor de zang begint :p |
Het spreekt me absoluut niet aan, sorry. Twisted en Attitude op jullie Myspace doen me al iets meer.
|
Kritisch commentaar: gitaarsound beetje te fuzzy (kan wat strakker), solo's moeten echt opnieuw, veel te rammelig slordig, de break kan je misschien nog een extra gitaarpartij (laag) inzetten, beetje leeg en kaal zo. En zang mag wat directer, ipv weggemoffeld. En het geheel is niet strak, maar dat kan in de studio easy met een clicktrack!
|
De solos zijn slordig, de break op 1:12 is een beetje te geforceerd, de zanger moet aan zijn accent werken en minder vanuit zijn keel zingen, het gitaargeluid kan wat meer mid gebruiken, de bassdrum klinkt teveel als een kipfilet en tekstueel is het al helemaal geen hoogstandje natuurlijk.
Verder zou opnemen met een metronoom ook geen overbodige luxe zijn. |
de bassdrum lijkt er een beetje random tussendoor te stuiteren, ik vind die break rond 1.12 dan wel weer cool. na die break krijgt het geheel een beetje een rare polkavibe. de zanglijn voor de laatste solo lijkt niet echt geweldig op de muziek te passen maar dat kan ook aan het feit liggen dat het tempo een beetje zwabert. over de tekst kan ik niet veel zeggen want ik versta er eerlijk gezegd niet bijster veel van.
verder is het idee wel leuk en als je het een beetje strak kunt krijgen heb je zo allemaal 13 jarige alto groupies (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Na het beluisteren zeg ik:
Citaat:
|
Dat is ook zo, 't is een behringer pedaaltje, mag idd wat meer middle hebben. Basgitaar zit er btw niet bij, vandaar dat 't wat leeg klinkt, probably. :) 'tis ook 'n demo. thanx 4 comments iedereen.
|
Serieus, leer met een metronoom te spelen.
|
Dat is niet punk Jasper.
|
Dit wel dan?
|
ik wil ook n metronoom. welke moet mn drummer dan aanschaffen? en wat valt je dan vooral op bij dit nummer waar 't echt nodig is? Just out of intrest, want volgens mij stoor je je eraan. ;)
|
In de studio kan je gewoon met clicktrack gaan werken.
|
Citaat:
|
meh, ik neem thuis ook altijd direct op en dan klinkt t toch allemaal een stuk vetter, maar ja ik heb dan ook wel iets betere gear denk ik. :p
|
als je je best doet, en het zelf goed vind, dan ben je al een héél eind (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
een kenia senseocoffeebean vakantieresort |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat we een nieuwe Muddy hebben.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vraagje aan de TS: nog iets gedaan met het commentaar, of het materiaal nog vernieuwd / verbeterd ofzo?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://members.home.nl/maartjej/sample1.mp3 http://members.home.nl/maartjej/sample2.mp3 http://members.home.nl/maartjej/sample3.mp3 |
Citaat:
|
Citaat:
|
is botu een sexneger? :eek:
|
Citaat:
|
De drummer is... niet goed, zoals al eerder aangegeven, opnemen met een metronoom is geen overbodige luxe. Overigens heeft het wel wat, maar klinkt het niet.
De samples beginnen beter te klinken. |
Geef de drummer inderdaad een koptelefoon en een metronoom:-) Geloof me, als je er eenmaal een uurtje mee bezig bent, werkt het best fijn en speel je (ook als band) 80 x strakker.
|
|
Klinkt als de eerste versie maar dan met een beetje ge-EQ..
Weet je toevallig, als het zo is, wat er gedaan is met de EQ? De kickdrum klinkt namelijk waardeloos, da's jammer. Dus ik zou zeggen óf opnieuw opnemen óf met de EQ knoeien. De eerste is hier de betere optie. Bij de andere samples precies hetzelfde: de kickdrum - laatste sample. Maar niet alles is slecht gelukkig en dan met name die andere samples die op deze pagina staan klinken niet slecht - hoewel het niet echt mijn soort muziek is. :) |
't is opnieuw opgenomen, gitaren zijn dit keer met amps gedaan, geen pedaaltje meer dat direct in de PC gaat, hoor je denk ik ook wel, solos zijn met name wat beter ingespeeld dan de vorige keer.
Thanks voor info/ tips etc. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56. |