![]() |
PHP - formulier versturen
Hi!
Ik wilde graag in PHP een scriptje maken waarbij je kunt kiezen uit enkele keuze-rondjes en dan op een knop kunt klikken. Hoe kan ik in PHP een script maken dat de waarde van het gekozen rondje doorstuurt naar de volgende pagina? Alvast hartelijk bedankt! DD - Thei |
euhmn..
<input type="radio" name="blaat" value="keuze1"> <input type="radio" name="blaat" value="keuze2"> en dan geowon een submit button [je begint over PHP, dus je wilt vast meer weten, maar ik vraag me allen af wat..] |
Ik wilde graag via dit scriptje dus:
<form action="page2.php" method="post" name="form" id="form"> <input type="radio" name="keuzehokje" value="optie1"><br> <input type="radio" name="keuzehokje" value="optie2"><br> <input type="submit" name="Submit" value="Submit"> </form> Op deze page2 de code optie laten verschijnen met: <?= $keuzehokje ?> Zoiets? Ben ik erg onduidelijk? :s |
<form action="page2.php" method="post" name="form" id="form">
<input type="radio" name="keuzehokje" value="optie1"><br> <input type="radio" name="keuzehokje" value="optie2"><br> <input type="submit" name="Submit" value="Submit"> </form> <?echo $keuzehokje; ?> dit voldoet [als je serv php ondersteund] |
Citaat:
ik zie bij jou alleen dat <? echo $keuzehokje; ?> staan, terwijl dat van hem toch echt makkelijker is en ook werkt? |
weet niet of het werkt, ik gebruik 'altijd' echo :D
|
heb je de form action goed ingesteld?
misschien moet je nog een keer de eeeh, hoe heette dat ook al weer http_get_vars (ofzo) oproepen |
Citaat:
vanaf 4.2.0 heet dat $_POST eerder was dat $HTTP_POST_VARS maar als in de php.ini file ingesteld staat dat register_globals aan staat dan zijn die form variabelen ook wel gewoon via hun naam bereikbaar, dus $keuzehokje werkt dan wel. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32. |