![]() |
reden voor product terugbrengen
moet je eigenlijk een goede reden hebben als je een product terugbrengt?
bijv, ik koop wel eens iets dat ik nodig heb voor foto's of filmpjes, en daarna breng ik het terug. Ik verzin dan maar altijd wat (cadeautje -> diegene had het al). Of kan ik in principe ook gewoon de waarheid zeggen of kunnen ze het dan weigeren terug te nemen? vraag t me gewoon af :o |
Als je iets in de winkel koopt, dan is het terugnemen een service van de winkel. Je hebt er dus geen recht op dat de winkel het terugneemt. De winkel mag hier dus ook voorwaarden aan verbinden (ruilen, -10%, etc).
Mocht je iets via de telefoon, internet etc kopen dan kan je de koop binnen een week ontbinden via de wet koop op afstand. Dit mag zonder opgaaf van redenen. Uitgezonderd zijn dingen als maatwerk, diensten en kansspelen |
ik zeg altijd gewoon dat ik het kom terugbrengen en verder niks. Er wordt echt nooit gevraagd waarom hoor;)
|
Citaat:
nouja, ik verzin toch altijd wel wat, maar vroeg t me gewoon af :) |
ik breng dingen eigenlijk (bijna) nooit terug
qua kleding pas ik alles in de winkel en andere dingen koop ik omdat ik ze nodig heb en zeker weet dat ik het wil, ik neem ook niet snel de moeite weer terug te rijden naar die winkel :bloos: als ik iets terugbreng zeg ik gewoon dat ik het terug kom brengen (y) zal de verkoopster niet uitmaken of dat het je niet past of omdat je de kleur spuuglelijk vind, het kom toch terug ;) |
Citaat:
Maar ja, dan moet het wel aan die voorwaarden voldoen. |
Citaat:
|
Ben ik de enige die hier morele bezwaren tegen heeft?
|
ja
|
Citaat:
|
Als je de bon maar hebt, en het artikel er nog fatsoenlijk uitziet.. Who cares?
|
Morele bezwaren, alsjeblieft zeg. Je hebt morele bezwaren tegen door rood licht rijden, of tegen de IB-groep belazeren door zogenaamd uitwonend te zijn.
Maar niet tegen artikelen terugbrengen waar speciaal een reden bijmoet. (n) |
Er zijn winkels die niets terugnemen, mediamarkt bijvoorbeeld.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
bedoelt Magician niet dat het wel erg raar is om een product te kopen waarvan je van tevoren weet dat je het maar 1 keer nodig hebt, en het dus meteen weer terug brengt? Want daar zou ik me nog wel iets bij kunnen voorstellen, hoewel het natuurlijk op zich geen probleem hoeft te zijn.
|
Ik vind het gewoon raar dat mensen winkels zijn als instituten waar je dingen gratis kunt lenen.
Maar verder zal het mijn derriere oxideren. |
Als je maar aan hun voorwaarden voldoet (bijv. binnen 8 dagen met kassabon en aangehecht prijskaartje)
|
Zo raar is dat niet. Als die winkel gewoon als voorwaarde hanteert 'ruilen binnen acht dagen met bon' dan roep je daarmee bewust het risico in het leven dat mensen dingen uitproberen en zonder reden weer terugbrengen, of juist dingen kopen óm terug te brengen ('lenen').
|
Citaat:
Je moet toch het kaartje eraan laten zitten, hoe kun je dan iets aantrekken/gebruiken? |
Als winkel wil je toch geen 2ehands spullen verkopen. Mensen beslissen om iets aan te schaffen, en beslissingen staan vast, defecten zijn wat anders dan dat.
Sommige mensen begrijpen dat niet, en worden boos als je ze dat moet vertellen, maar that's not my problem :cool: :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
DVD film (geseald) 1 Gig SD micro kaartje (had ik met kaartreader opgeblazen :p ) Router voor PC Kaartreader Webcam (had ik al 3 weken in huis, en gebruikt) DVD brander (ondanks dat ik er enkele DVD's hiermee gebrand hebt) Lichtnet adapter (heb hiervan een verloopstekker thuis gehouden) Printer (maar heb wel de inktcartidges eruit gehaald) even later de zelfde opnieuw gekocht (heb ik tenminste reserve HP cartridges, en die zijn nogal prijzig! :) ) DVD speler (van een onbekend B merk, maar was echt een bagger apparaat! (n) ) |
gesealde producten nemen ze inderdaad wel terug, en gebandelleerd.
Service is een ander verhaal dan terugbrengen terwijl de zegel(s) is verbroken. En je had waarschijnlijk gewoon geluk. Als je bij mij komt met een dvd zonder seal is het helaasch pindakaas voor jou. |
Citaat:
|
Citaat:
voor de rest werk ik bij jumbo, daar maken we het ook wel eens mee dat mensen een halve zak chips of bijna lege fles cola terugbrengen. die krijgen ook allemaal het volledige bedrag terug omdat dat nou eenmaal in de service formule is vastgelegd. |
Wat ben je toch ook een ei, cornell.
Verder is bij kleding de 'in daglicht zag het d'r toch wat anders uit' altijd een mooie reden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb járen geleden (7 jaar geleden) een 7-zekerhedentraining gehad in Middelburg en daar werd ons zelfs verteld dat als een klant een krat bier meeneemt, 23 flesjes leegdrinkt en dán het krat terugbrengt met de mededeling dat de smaak tegenviel, dat we dan alsnog een krat van een ander merk moesten meegeven... Het blijft een mooie formule. |
Citaat:
|
Citaat:
|
cornell, je bent een kneus!
|
:D
Zo had ik het moeten zeggen inderdaad. |
Citaat:
|
ja omdat ze niet weten dat je de boel oplicht. :rolleyes:
|
Citaat:
|
'ruilen binnen dertig dagen, maar de cartridges mag u rustig houden'
|
Citaat:
Op zich heel ok van de Jumbo dat je je spullen terug kunt brengen als er iets mis mee is, maar dat klinkt wel heel extreem... :eek: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat is hetzelfde als een pak melk kopen en dan het lege pak proberen te gaan ruilen. |
Citaat:
Hey, niet zeiken dan, je hebt immers een tv gekregen, en we hadden afgesproken dat ik jou een tv zou verkopen... Enig idee hoe dit over komt? Ik zal me enige botheid veroorloven: je komt over als iemand die voor een tientje gaat frauderen en daar nog serieus trots op is ook. Zo iemand die wanneer ze gepakt worden roept 'dat ze de uitkeringen dan maar omhoog hadden moeten gooien'. Het lontje voor fraudeurs is bij mezelf en vele anderen, terecht, zeer kort. |
Citaat:
|
Citaat:
Je bent gewoon een ordinaire dief en een schooier dat je dat doet. |
Citaat:
|
Ik wou dat ik bij de Mediamarkt kon werken, dan wist ik het wel. ;)
|
Veel winkels vinden het fijn om omruil garantie te geven, zodat de consument sneller iets zal te kopen. Het is dus gewoon hun verantwoordelijkheid als anderen dan weer hun voordeel doen met die regels.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47. |