![]() |
Opstartdiskette
Ik weet hoe je een opstart diskette kan maken maar ik vroeg me af kan je ook en opstart cd maken op ook zon soort manier want een coimputer van mijn vriend heeft geen diskette driver (als niet kan maar ff losse diskettedriver aanschaffen).
Ik hoop dat het kan maar ik merk het wel aan de reacties. |
Yep, dat kan. Ik gebruik altijd Nero om dat te doen; een screenshot zegt meer dan duizend woorden.
http://www.vd-bout.demon.nl/neroboot.png |
tip: gebruik knoppix, dan heb je een volledige OS die bootable is! geen gefriemel meer in DOS ;)
|
In plaats van knoppix zou ik ubcd gebruiken, omdat het meerdere omgevingen (inclusief een grafisch linux-systeem), partitioners, hardeschijf/geheugen controler programma's en benchmarks heeft.
Offtopic: Knoppix gebruiken als een reparatiesysteem vind ik niks, omdat het tig onnuttige programma's hiervoor bevat Je kan beter knoppix gebruiken als je bv wanneer je windows helemaal niet meer kan opstarten en toch ff een documentje wil schrijven, i-netten, enz Je kan ook bijvoorbeeld Ultimate Bootcd, hiren, Bart Pe, enz. Hint: een beetje google'len op het zoekwoord "bootcd" doet wonderen |
aight, you're right buddy, again ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:31. |