![]() |
Wie weg is, wordt vergeten
Ik wil vinden, niet zoeken
naar beukenhouten tafels, een kopje thee erbij, gewoon gevonden worden. Zeven, acht, negen, tien, wie niet weg is, wordt gezien. Ik kom waar niemand was, achter mijn kamerdeur, onder de dekens. Ik heb me nooit verstopt, dus word ik niet gevonden, als een vlieg achter de kast. De zoeker is de vinder, maar hij hoeft niet te kijken, want iedereen doet mee. Schreeuw voordat de wereld krimpt. |
Ik vind het opzich een leuk gedicht(je). De strofes lopen wel lekker, en er zit wat in. "Schreeuw voordat de wereld krimpt." vind ik een mooi einde. Het enige wat mij stoort is de zin "als een vlieg achter de kast." ik vind de vergelijking niet bij de rest van het gedicht horen.
Verder vind ik de titel passend; (y) |
De dubbele betekenis van gewoon gevonden worden. vind ik wel grappig. Ik las trouwens eerst De zoeker is de vlinder, en dat vond ik heel mooi, totdat ik ontdekte dat er vinder stond. Verder vind ik vooral je tweede strofe wel leuk, maar die had denk ik veel beter kunnen zijn als je die verder had uitgewerkt. Ik vind het einde eigenlijk niet zo goed passen, het lijkt heel out-of-place daar, het valt uit de toon. Met een ander 'aanloopje' had het misschien wel gekund, maar ik vind het op deze manier niet mooi.
|
Ik lees ook steeds vlinder, maar dat past helemaal niet bij de inhoud:confused: :P
@Sporadica: Ik vind die zin inderdaad ook het minste, maar ik wilde iets zeggen, een vergelijking of zo, waarmee het onbeduidende duidelijk werd gemaakt. En bedankt verder;) Wel apart dat jullie wisselend over het einde denken. Ik ben het op zich wel met Reynaert eens, maar aan de andere kant vond ik het toch wel een mooie zin die er ook wel echt bij paste, dus ja. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28. |