![]() |
Nieuwe videokaart GeForce 7600GS
Ik ga een GeForce 7600GS aanschaffen. Er is een 256 MB en een 512 MB variant welke (op het geheugen na) hetzelfde zijn.
De 256 MB versie kost 135,- De 512 MB versie kost 149,- (ze zijn vast wel goedkoper te krijgen, maar dat is voor mij niet van toepassing). Mijn vraag is welke ik volgens jullie het beste kan kopen. |
De 256MB-variant, 512MB videogeheugen is ontzettend nutteloos bij een mid-range videokaart. Dat geheugen gebruikt hij namelijk om textures in te laden, en 512MB is alleen nuttig bij textures van ontzettend hoge kwaliteit; en daar maak je dan weer alleen gebruik van als je een hele snelle kaart hebt.
|
En als ik wil gamen op 1200x1024? Dan komt 512 MB wel van pas toch, of red ik dat ook met 256 MB?
|
ga je niks van merken, hou die 14 euro dus maar gewoon :)
|
idd, op zo'n kaart is 512 MB gewoon doelloos.
|
Zie reactie van Marco. :)
|
te laat...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben toch maar voor de "Dan maakt die 14 euro ook niets meer uit"-optie gegaan. Die optie werd hier door niemand gegeven, wel op Onzin, waar ik hetzelfde topic geopend had. En ik heb nu lichtelijk spijt van dit besluit (hoewel het natuurlijk maar 14 euro is...), conclusie: onthoud goed op welk forum welk advies wordt gegeven :P |
je moet gewoon de xfx 7600gt xxx halen op www.alternate.nl volgens mij 159 euries, ik heb hem ook, en <3 alles high spelen
|
Je moet af en toe nog wel eens oppassen. Een kaart van hetzelfde type met meer geheugen wil nog wel eens langzamer zijn. Ik weet niet of dat bij de 7600GS zo is, maar de 4 TI 4200 was met 128 MB in elk geval aanzienlijk langzamer dan met 64 MB.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
*kuch* Matrox G400 *kuch*
|
Citaat:
Nouja, is toch niet belangrijk Citaat:
Als nare man's mogelijke scenario maar niet uitkomt...(over dat ie trager kan zijn)... Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:11. |