![]() |
Vraagjes OV-jaarkaart.
Ik ben helaas nog geen 18 en krijg daarom mijn OVjaarkaart pas 1 oktober.
Ik heb alleen nog geen informatie, vandaar onderstaande vraagjes. (Ik ben van plan om meer te gaan reizen dan alleen naar mijn school op en neer) Mag je met je OV alleen in Nederland reizen of ook in België, Frankrijk, Duitsland etc.? Er zijn ook Belgische plaatstjes net over de grens met een station. Mag je met de OV rijden per trein, tram, metro, bus én veerboot? Ik heb een week-OV. Onder welke tijden mag ik nu reizen? Ik woon in Limburg (duh) alleen de helft van mijn familie in Friesland. Ik wil graag een keer op een vrijdag gaan en dan zondag terug komen. Ik hoorde namelijk dat je zondagavond vanaf 8 uur ook nog mag reizen met een Week-OV. Had nog een vraagje, kom er alleen niet 123 op nu. |
hier is een appart topic voor
en nee je mag op zondag niet reizen met week-OV |
- Met je OV mag je alleen in Nederland reizen. Ook niet tot maar nét over de grens. Je zult dan bij het laatste station in Nederland een kaartje moeten kopen voor het stuk in België of Duitsland.
- Je mag met alle binnenlandse treinen uit het spoorboekje, alle lijnen van bus, tram en metro, openbaar vervoer te water waarvoor het nationaal tarief geldig is, in buurtbus, interliner en Qliner. - Je mag met een week-OV vrij reizen van maandag 4.00 uur tot zaterdag 4.00 uur. Behalve een maand in de zomer en feestdagen. Dus niet op zondag. (komt rechtstreeks van de OV kaart af. Achterop staat alle informatie) |
Ok reuze bedankt Balance! exact de antwoorden die in zocht.
|
Dit topic hoort niet echt bij het subforum 'studiekeuze'...
Hier staat allerlei informatie over de OV-studentenkaart. Over de veerboot kun je hier lezen dat wanneer je meer dan een bepaald bedrag aan de veerboot kwijt bent, je dit vergoed kunt krijgen. Dit zou dus zeggen dat je OV-kaart niet geldig is op de veerboot. Lijkt me, maar ik ben nog nooit met de veerboot geweest met mijn OV... ;) |
je kan toch wel nagaan dat dit niet op studiekeuze hoort ?
daarnaast, alles wat hier gezegd is staat ook op www.ib-groep.nl, en google had die site heus wel gevonden. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48. |