Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   MSN, msgplus, messpatch (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1474195)

Hulk 16-09-2006 16:07

MSN, msgplus, messpatch

ff kijken hoeveel mensen deze programma's geinstalleerd hebben.

stelling: msgplus is een aanwinst voor msn

freyk 16-09-2006 16:17

Mijn stem: geen van deze.

Ik gebruik op mijn windows systeem trillian basic en op mijn linuxsysteem gaim.

Piloff 16-09-2006 18:03

Op windows: trillian pro
Op Linux: centericq of Amsn
En op m'n mac Adium.

dafelix 16-09-2006 18:27

gare poll, in de zin van, weinig keuze?

Anyhow, ik gebruik Kopete

LUH-3417 16-09-2006 18:34

Gaim, hoewel die nieuwe 2.0 beta nog lelijker is dan de oude 1.5. En die was van zichzelf al behoorlijk spuuglelijk. (Y)

LUH-3417

Piloff 16-09-2006 19:20

Idd een brakke kutpoll en nogal windows gericht. :p

Ik vind msgplus een negatieve aanwinst voor msn messenger, daar het het gebruik van de bloated msn messenger client support, terwijl er zat goede, nette alternatieven zijn.

marco_nogwat 16-09-2006 20:32

ik haat msnplus gebruikers met al die kutkleurtjes in hun naam

Hulk 17-09-2006 18:15

ik wou eigenlijk alleen maar weten hoeveel % van de mensen msn gebruikt.. maar als ik het goed begrijp kun je met GAIM en trillian ook msn gebruikers toevoegen?

ILUsion 17-09-2006 18:39

MsgPlus is voor mij de enige reden om MSN Messenger/Windows Live Messenger te gebruiken, ik doe nooit mee met die beta's omdat MsgPlus steeds functies bevat die ik wel gebruik en die natuurlijk net niet in MSN/Live Messenger zitten (of pas na een jaar in MsgPlus te zitten daar toegevoegd worden, natuurlijk zonder compatibel te zijn, denk aan logs of aan eigen in te stellen contactnamen).

Op Linux gebruik ik gaim (denk ik toch, standaard Gnome-messenger, toch?), ben ik best tevreden van, niet al te veel gedoe (enkel de contact pictures mis ik soms en bestandsoverdracht weet ik niet van of het wel zou werken).

Punt blijft dat MSN/Live Messenger inderdaad zeer bloated en reclame-zooi zijn, en zeker met die laatste betalende 'features' gaat het dezelfde kant op als mobiele telefoons: jongeren die veel te makkelijk betalen voor content die elders veel beter en goedkoper te halen valt.

Kingofthemall 18-09-2006 19:54

Ik gebruik messenger plus met als plugins:
-StuffplugNG (maakt het mogelijk zelf de grootte van je plaatje in te stellen en meer)
-Winamp plugin (voor de muziekfunctie in MSN, die nu dan ook werkt met winamp)
:)

Hulk 19-09-2006 18:13

Citaat:

ILUsion schreef op 17-09-2006 @ 19:39 :
MsgPlus is voor mij de enige reden om MSN Messenger/Windows Live Messenger te gebruiken, ik doe nooit mee met die beta's omdat MsgPlus steeds functies bevat die ik wel gebruik en die natuurlijk net niet in MSN/Live Messenger zitten (of pas na een jaar in MsgPlus te zitten daar toegevoegd worden, natuurlijk zonder compatibel te zijn, denk aan logs of aan eigen in te stellen contactnamen).

Op Linux gebruik ik gaim (denk ik toch, standaard Gnome-messenger, toch?), ben ik best tevreden van, niet al te veel gedoe (enkel de contact pictures mis ik soms en bestandsoverdracht weet ik niet van of het wel zou werken).

Punt blijft dat MSN/Live Messenger inderdaad zeer bloated en reclame-zooi zijn, en zeker met die laatste betalende 'features' gaat het dezelfde kant op als mobiele telefoons: jongeren die veel te makkelijk betalen voor content die elders veel beter en goedkoper te halen valt.

met messpatch kun je alle reclamebalken, zoekvensters en alle andere dingen die je overbodig vind weg halen (y)

LUH-3417 20-09-2006 17:30

Dan zijn ze voor het oog weg, ik geloof dat ze nog steeds meedraaien. Kijk voor de grap maar eens hoeveel RAM MSN kost als je er niet teveel mee doet.

File transfer werkt trouwes prima met Gaim. Ik kan in ieder geval zonder problemen bestanden zenden en ontvangen van en naar een andere Gaim, MSN en Adium.

Het grootste gemis is nu nog de mogelijkheid om voicechats te kunnen hebben. Dan zou je echt alles in één hebben.

Tenzij je een grote fan bent van winks, nudges, bloepies, blobbers, gorkus, zirsups en weet ik het hoe al die onzin heet. (Y)

LUH-3417

FuckTheFashion 21-09-2006 12:56

Citaat:

LUH-3417 schreef op 20-09-2006 @ 18:30 :
File transfer werkt trouwes prima met Gaim. Ik kan in ieder geval zonder problemen bestanden zenden en ontvangen van en naar een andere Gaim, MSN en Adium.die onzin heet. (Y)
LUH-3417

Gaim is indeed (y)
Verder Amsn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.