![]() |
hoe sla ik dit wma-bestandje op?
Op een site staat een link naar een radio-uitzending die ik wil opslaan als mp3. Als ik druk op: "snelkoppeling opslaan als" krijg ik alleen de snelkoppeling, maar hoe krijg ik nou het bestand zelf op mn pc?
Ik heb wel zo'n converter programma dus ik weet hoe ik het moet veranderen in een mp3 (tis een wma bestand), alleen daarvoor moet ik wel eerst het bestand hebben ipv die link. En dan had ik nog een vraagje.. die opname duurt een half uur, terwijl ik liefst een bestand heb van de tijd tussen 9:50min en 20min. Kan ik daar op de een of andere manierr in knippen? Zoja, welk programma heb ik daar voor nodig? (bij voorkeur een gratis demo uiteraard) Alvast bedankt voor het antwoord! |
Citaat:
Maar eerst moet je uitzoeken of dit een mp3 of een stream is. Omdat deze opname een half uurtje duurt, neem ik aan dat het een stream is. Je hebt dus een "stream-ripper" nodig. |
Citaat:
|
Knippen doe je met een audio-bewerkingsprogramma als Adobe Audition of het gratis programma Audacity, al weet ik van die laatste niet of die WMA aankan. Als dat niet het geval is, moet je een convertor zoeken die WMA > WAV (WAV is het meeste betrouwbare formaat, in feite, je krijgt hiermee wel grote bestanden, maar je kwaliteit blijft normaalgezien behouden). In Audacity kun je kiezen welk stukje je moet hebben en dat als MP3 opslaan bijvoorbeeld :)
|
Citaat:
nu nog kijken of t me lukt :o |
Citaat:
|
Citaat:
Dan moet je dus ff opzoek naar een wma to wav converter, Sangria :) |
Citaat:
dus, gaat u vooral uw gang ;) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48. |