![]() |
Enquete Genetische Modificatie
Hallo,
Voor school moet ik een enquete houden over wat 'de nedelander' weet van Genetische Modificatie (Genetische Manipulatie). Ik wou jullie vragen of jullie deze vragen zouden willen beantwoorden. Alvast bedankt! Frank 1. Weet je wat Genetische Modificatie is? 2. Kun je in een paar zinnen uitleggen wat het is? 3. Let je erop als je een product koopt of het Genetisch gemodificeerd is? |
op alle3: nee :)
|
1. Ja
2. Ja: Genetische modificatie is het veranderen (modificeren) van de erfelijke (genetische) eigenschappen van een levend organisme door in het DNA, de drager van het erfelijk materiaal, veranderingen aan te brengen. Zo kan men planten en dieren eigenschappen geven die zorgen voor bijvoorbeeld een betere kwaliteit, een hogere opbrengst of resistentie tegen parasieten 3. Nee |
Jawel, jawel, zo af en toe.
|
Citaat:
2. Het modificeren van het genetisch materiaal van een organisme. 3. Nee Ik heb biotechnologie gestudeerd en me dus daadwerkelijk met genetische modificatie beziggehouden. Ik ben dus verre van representatief voor de doorsnee Nederlander. |
|
1. Ja zo'n beetje
2. eigenschappen van organismen veranderen zodat de kwaliteit beter wordt enz. enz. 3. Nee |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
ja
ja nee |
nee, nee, nee
|
ja
ja ja en nee. Ik zie het wel staan, maar ik laat me er zelden door beinvloeden |
Ook alledrie nee.
|
[1]ja
[2]het veranderen van het genetisch materiaal een organisme om ervoor te zorgen dat deze tegen ziekten kan/ groter wordt/ kwalitatief beter etc bla [3]ja soms Maar ook ik ben niet echt representatief voor de gem. nederlander want ik studeer biochemie :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
3x nee.
|
ik weet wat het is, maar ik let er niet op.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:50. |