Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Frontpage (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1474620)

Ske* 17-09-2006 19:18

Frontpage

Halo, ik weet dat vele van jullie hun haar al recht komen bij dit programma maar eu; ik heb n vraag die ik zo graag wil beantwoord zien.

Ik wil dus gewoon een formulier maken in frontpage met een kader
waar er bij staat alles wissen en verzenden. Maar hoe zorg ik ervoor dat de knop verzenden werkt en de informatie in het kot wordt verzonden naar mijn emailadres? Niet te moelijk aub?:p

freyk 17-09-2006 19:21

Zie google: html form tutorial :)

Een voorbeeld van een code is het volgende
Code:

<FORM ACTION="mailto:mijnadres@provider.nl" METHOD="POST" ENCTYPE="text/plain">
Naam<BR>
<INPUT TYPE="text" NAME="naam" SIZE="40"><BR>
E-mail adres<BR>
<INPUT TYPE="text" NAME="email" SIZE="40"><BR>
Onderwerp<BR>
<INPUT TYPE="text" NAME="onderwerp" SIZE="40"><BR>
Boodschap<BR>
<TEXTAREA NAME="boodschap" COLS="40" ROWS="5"></TEXTAREA><BR>
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Verzend">
<INPUT TYPE="reset" VALUE="Wis">
</FORM>

Ske* 17-09-2006 19:27

denk je echt dat ik dat nog ni geprobeerd heb? NIet via HTML please,gewoon de rappe methode in frontpage via de knoppen en in het nederlands? plz

freyk 17-09-2006 19:30

Zie mijn edit.

Ach, ff een scriptje knippen, plakken en ff handmatig bewerken is veel sneller dan knoppen maken.

Een nadeel van dat scriptje is dat je dan de emailclient van degene uitgebruikt die het uitvoert.
Je kan het ook via de server doen, d.m.v bv php.

==
Voor php, gebruik laat dat formulier scriptje verwijzen naar de volgende script:
PHP-code:

<? 
$joumail = "$naam";

# Onderwerp van het mailtje
$onderwerp = "een leuk onderwerp";

mail("$joumail", "$onderwerp", "
Een leuk berichtje", 
"From: $naam<$email>\nReturn-path: $email");
?>

Ske* 17-09-2006 19:36

Als ik het goed versta, bedoel je dat het via bv outlook express gaat. Dat zou ik liever niet hebben, dat het rechtstreeks gaat. Sommige mensen hebben geen outlook express of zo. Kan je dat?

freyk 17-09-2006 19:39

zie mijn edit.

knip, plak, bewerk, klaar.

Ske* 17-09-2006 19:41

i'm very sorry ik versta er niets meer van. Kan je niet iets geven dat ik rechtstreeks kan plakken met heel de head en body tags te samen dat mag verzonden worden naar johnny111@hotmail.com?

Ske* 17-09-2006 19:50

aub?

M@rco 17-09-2006 20:02

Zeg, doe even normaal ofzo. Mensen zijn hier om je te helpen en tips te geven, niet om jouw pagina voor je te maken. En niet onnodig het topic omhoog schoppen.

Maar goed, je hebt dus twee mogelijkheden:
  1. Werken met mailto:<emailadres>; dan wordt het via de emailclient van de gebruiker verstuurd. Nadeel is inderdaad dat misschien niet iedereen zoiets heeft ingesteld, wat je bij de tweede optie brengt:
  2. Het formulier laten verwijzen naar een script op de server, dat de inhoud van het formulier per email naar jouw emailadres verstuurt. Maar om dat werkende te krijgen zul je denk ik toch net iets meer moeten kunnen dan alleen knippen en plakken met FrontPage.

Koning 17-09-2006 20:55

Typisch weer, slecht gedrag belonen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09.