![]() |
maandverband
Hallo iedereen,
Ik heb een vraagje, welk maandverband gebruiken jullie het liefst? Dik of dun, lang of normaal xxx |
Geen... maandverband is klote
|
ik gebruik geen maandverband, alleen maar tampons. Vanwaar je vraag? Ik zou zeggen probeer gewoon wat uit?
|
Citaat:
Maar toen ik net voor het eerst ongesteld was, gebruikte ik wel nog maandverband (het eerste jaartje denk ik, daarna overgestapt op tampons) en had ik ze het liefst zo dun mogelijk en met vleugeltjes. |
Ik gebruik al jaren geen maandverband meer, vind tampons veel fijner, dat voelt veel schoner. Toen ik wel nog maandverband gebruikte had ik het liefst Allways en dan de dunste en met vleugels. 's Nachts langer en dikker dan overdag.
|
Geen, altijd tampons.
Toen ik nog maandverband gebruikte vond ik, euh, Libresse geloof ik wel fijn, omdat die een heel zacht laagje hadden :cool: |
ik gebruik alleen nog maar tampons echt veele fijner dan maandverband!!!!!! :)
|
Ik dan maar als eerste reactie van iemand die wel maandverband gebruikt:
De zwaarste dagen always ultra long plus, en bij de lichtere dagen dat libresse invisible new generation-spul. |
1e nacht: Libresse Maxi Goodnight
1e - 2e/3e dag: Libresse Invisible Ultra Super Clip laatste dagen: Libresse Ultra Normal Clip / Libresse Ultra Normal. Ik gebruik geen tampons omdat ik die rotdingen er niet in krijg en die keer dat ik ze er in gekregen had kreeg ik enorme buikpijn en wist ik niet hoe snel dat ding er weer uit moest. Dus ik begin er voorlopig als het niet echt nodig is niet weer aan. |
Toen ik nog geen tampons gebruikte, gebruikte ik overdag libresse invisible met vleugeltjes/clips (want ik vond dat die het spul sneller opnam dan always) en 's nachts always ultra night (want ik vond dat die beter bleef zitten dan libresse). 1 keer heb ik kotex gebruikt en dat voelde aan als een luier en het was ook een centimeter dik :eek: en het plakte met de onderkant aan zichzelf vast waardoor het voor geen meter bleef zitten. Nu vind ik tampons fijner, maar als je nog niet zo lang ongesteld bent begrijp ik heel goed dat je liever maandverband gebruikt, heb ik ook de eerste twee jaar gedaan :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik wissel nogal eens af. De eerste twee/drie dagen gebruik ik tampons, want dan bloed ik toch wel lekker door. Maar de laatste dag gaat er geen kurk meer in. Want die wordt nooit verzadigd, dus dan is het hels om m eruit te halen of er nog een in te doen. En ik ga ook niet 12 uur zitten wachten tot ie n keer vol zit met andere sappen want dat vind ik maar smerig. Draag tampons nooit langer dan 6 uur. Anyhoo, De laatste dag is dat dus Always, zo dun mogelijk. Maar ik draag m meer 'voor de zekerheid' dan voor het nuttige ervan...
|
ik gebruik ook tampons. Maar idd vanwaar je vraag? Toen ik nog net ongesteld was gebruikte ik ook maandverband, en ik moet zeggen dat ik de duurdere merken echt veel beter vond en fijner vond zitten dan een onbekende, goedkopere soort. Oh en met vleugeltjes trouwens, maar wat ben ik nu BLIJ dat ik van maandverband af ben!
ik vraag me trouwens iets af. Weet iemand hoe vrouwen in bijvoorbeeld Afrika dat doen? Als ze midden in de rimboe wonen ofzo, lijkt me niet dat ze daar echt maandverband hebben.. |
Citaat:
Ik gebruik meestal Always Ultra en dan een donker paars pak (plus oid?) en een donker blauw pak (nachtversie), alles met vleugels. Het is idd uitproberen wat je het prettigst vindt, sommige mensen vinden Libresse fijn, anderen Always of weer wat anders. |
Citaat:
|
Vroeger gebruikte ik donkergroene allways :) die dunne met vleugeltjes dus
|
Citaat:
|
Citaat:
OT: ben een van de weinigen die geen tampons gebruikt, omdat ik bang ben dat ik ze vergeet eruit te halen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tsja ik ben ook al van de tampons, ob mini. Ik vond alle maandverband vervelend, duurdere iets minder dan goedkopere:P
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En nee, ik probeer je nu niet wanhopig aan de tampons te krijgen hoor, dat is voor iedereen natuurlijk persoonlijk. Ik probeer alleen je punt te snappen ;) |
geen, sinds ik aan de prikpil ben word ik niet meer ongesteld. Weet je hoe heerlijk:D Vrouw te zijn zonder de nadelen ;)
Maar vroeger gebruikte ik ook alleen tampons..en maandverband extra dun, volgens mij maakt het geen klap uit, elke keer zeggen ze weer: nu, extra verbeterd! alsof de vorige niet goed waren:p |
Citaat:
Ook als een tampon lang in zit voel ik dat wel. En bovendien, bij wc-bezoek merk je dat toch ook wel. En ik neem aan dat je bij je les wel gewoon naar de wc mag :confused: |
even een vraagje voor degene die geen maandverband gebruiken, je mag toch eigenlijk niet constant een tampon in hebben, ik dacht dat je minstens 8 uur op een dag zonder moet rondlopen, dus met maandverband?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik gebruik gewoon goedkoop huismerk maandverband. om de simpele reden dat er bij mij niks in kan. zeg maar. gebruik t liever ook niet, maar ja. geen keuze:)
|
Ik gebruik nooit tampons, nooit gedaan ook en niet echt behoefte aan. En ik gebruik gewoon normaal en 's nachts wel grotere.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44. |