![]() |
KNVB-beker seizoen 2006-2007
Volgens mij is er nog geen topic voor de KNVB-beker van dit seizoen. In augustus hebben de amateurclubs een eerste ronde gespeeld en de winnaars van deze eerste ronde zijn door naar de tweede ronde die deze week op dinsdag, woensdag en donderdag op het programma staat. In deze ronde stromen ook alle betaald voetbalclubs in. (y) Dus ook de clubs die Europees Voetbal spelen, mooi zo.
Het programma voor de tweede ronde: Dinsdag 19 september: FC Utrecht - AGOVV RBC Roosendaal - Helmond Sport Ter Leede - Stormvogels Telstar Rijnsburgse Boys - Fortuna Sittard IJsselmeervogels - NAC Breda ASWH - Cambuur L. De Graafschap - VVV-Venlo SC Genemuiden - FC Omniworld HSC '21/Brein - FC Den Bosch Sparta Nijkerk - Haarlem Excelsior '31 - Go Ahead Eagles Flevo Boys - Willem II Achilles '29 - FC Volendam FC Eindhoven - Heracles Almelo HHC Hardenberg - MVV FC Emmen - FC Zwolle Woensdag 20 september: DOTO - FC Twente Türkiyemspor - ADO Den Haag EVV - NEC RKC Waalwijk 2 - Ajax ONS Sneek - AZ 2 Argon - Vitesse Kozakken Boys - PSV SV Meerssen - WHC Be Quick '28 - VVOG De Treffers/Kegro - Sparta Rotterdam FC Groningen - TOP Oss Donderdag 21 september: BV Veendam - Feyenoord SC Heerenveen - Roda JC Schijndel/SBA Euro - Excelsior Bennekom - AZ RKC Waalwijk - FC Dordrecht Mooiste affiche is natuurlijk over het algemeen gezien Heerenveen - Aachen Nord. Wij moeten uit naar HHC, een hoofdklasser in de buurt van Zwolle. Met amateurs hebben we het altijd lastig, dus ik verwacht geen hoge uitslag, maar natuurlijk moet dit op papier geen probleem voor ons zijn. |
Jammer dat we niet naar Turkiespor mogen maar zat er vanaf het begin af aan al in. Wordt gewoon elke keer een spelletje gespeeld om ons er niet bij te krijgen of zo min mogelijk. Vind dan ook dat het bestuur ons dan voor een keer tegemoet mag komen door de A1 er heen te sturen of gewoon niet op te dagen. Die beker winnen we toch niet.
|
IJsselmeervogels - NAC Breda
Uitwedstrijd #500.000, verhouding thuiswedstrijden: uitwedstrijden is echt kut. Ik hoop dat NAC Ijsselmeervogels niet onderschat want niet 100% scherp spelen kan voor NAC dodelijk zijn. |
wij moeten naar hsc, tja dat mag toch geen probleem wezen. maarja vorig jaar zijn we er uitgeknikkerd door excelsior maassluis, dus je weet nooit :o
|
Er zullen weer een paar Jupiler League ploegen er worden uitgeknikkerd door amateurs zo te zien:cool:
Ter Leede - Stormvogels Telstar Rijnsburgse Boys - Fortuna Sittard IJsselmeervogels - NAC Breda ASWH - Cambuur L. SC Genemuiden - FC Omniworld Sparta Nijkerk - Haarlem Hier zie ik de amateurs nog wel kans maken. :o |
Citaat:
|
Rijnsburg is een taaie tegenstander voor Sittard. NAC moet toch wel winnen van IJsselmeervogels, ondanks dat IJsselmeervogels zeker mee zou kunnen draaien in de Jupiler League.
|
Rijnsburg is de eerste amateurvereniging die een BVO heeft uitgeschakeld.
|
NOS Langs de Lijn net: "De grootste verrassing vond vanavond plaats in Noordwijk, waar Rijnsburgse Boys de eerste divisieploeg Fortuna Sittard versloeg." Ik dacht bij mijn eigen: nou, zo'n verrassing vind ik dat niet. :o ;)
Fortuna eruit, VVV eruit, Roda donderdag naar Heerenveen dus die krijgen het ook moeilijk, dus misschien wel na 1 ronde slechts 1 Limburgse club over? :o Want wij wonnen "gewoon" met 1-4 van HHC. Gewoon een goede, verdiende overwinning. :)(y) Alle uitslagen van vanavond: FC Utrecht - AGOVV 3-1 RBC Roosendaal - Helmond Sport 3-1 Ter Leede - Stormvogels Telstar 1-2 (na verlenging) Rijnsburgse Boys - Fortuna Sittard 1-0 IJsselmeervogels - NAC Breda 2-4 ASWH - Cambuur L. 4-2 (na verlenging) De Graafschap - VVV-Venlo 3-1 SC Genemuiden - FC Omniworld 3-2 (na verlenging) HSC '21/Brein - FC Den Bosch 3-4 Sparta Nijkerk - Haarlem 1-6 Excelsior '31 - Go Ahead Eagles 0-1 Flevo Boys - Willem II 0-2 Achilles '29 - FC Volendam 0-0 (nog bezig, waarschijnlijk dus strafschoppen) FC Eindhoven - Heracles Almelo 3-2 (na verlenging, ook een verrassing!) HHC Hardenberg - MVV 1-4 FC Emmen - FC Zwolle 1-0 |
Het blijken toch lastige klussen voor NEC en PSV :P
En Gentenaar in de basis bij Ajax, eindelijk (Y) |
Uitslagen vanavond:
DOTO - FC Twente 1-7 Türkiyemspor - ADO Den Haag 1-6 EVV - NEC 0-2 ONS Sneek - AZ 2 0-2 Argon - Vitesse 1-3 Kozakken Boys - PSV 0-2 Be Quick '28 - VVOG 4-1 (na verlenging) De Treffers/Kegro - Sparta Rotterdam 2-6 FC Groningen - TOP Oss 2-1 Nog bezig: RKC Waalwijk 2 - Ajax 2-5 SV Meerssen - WHC 3-3 Hm, eigenlijk geen verrassingen tot nu toe. |
Citaat:
Hij is niet meer de penaltykiller die hij was :( |
Ik vind het in ieder geval al een stuk eerlijker dat de "grote" clubs nu vroeger in de beker worden ingeschakeld... :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ten Cate was gelukkig woendend op zeikstralen als Perez en zijn medereserves. Krijgen ze een prima kans om zich te bewijzen, spelen ze als zoutzakken. Dit RKC 2 moet je oprollen met 6-0.
Hulde voor Kozakken Boys hoe zij zich hielden. Maar met leuke spelers als Houwing en Koswal ben je natuurlijk geen gemiddelde amateurclub. |
Houwing ;( die gun je nog geen amateurclub
Ook Sergio de Windt zag ik nog langskomen ergens, toch altijd leuk om te zien hoe sommige zgn grote talenten afglijden. Ja Ten Cate was erg duidelijk, sommige spelers hebben bij hem niet meer het recht om nog enig commentaar te leveren op het ontbreken van een basisplaats na gisteravond. Hij neemt in ieder geval geen blad voor de mond (Y) Twente wint met 1-7 en doet gewoon wat het moet doen (Y) Alleen heb ik me weer mateloos geergerd aan Boschker die voor de zoveelste keer eens weer ongeconcentreerd in zijn goal staat. Het is een van de beste keepers in de eredivisie nog altijd, maar hij staat met zoveel arrogantie op het veld dat hij elke wedstrijd minstens 4 ballen zo de zijlijn over trapt of weer een of ander rare terugspeelbal verkeerd verwerkt omdat hij niet geconcentreerd is (N) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
vanavond resten nog
do 21/9 BV Veendam Feyenoord 19.45 vb do 21/9 SC Heerenveen Roda JC 20.15 vb do 21/9 RKC Waalwijk FC Dordrecht 20.00 vb do 21/9 Bennekom AZ 20.00 vb do 21/9 Schijndel/SBA Euro Excelsior 20.00 vb Ik verwacht geen verrassingen en hoop dat Heerenveen wint. |
Citaat:
Citaat:
Toch wel jammer dat-ie het niet ver geschopt heeft in het betaalde voetbal, in ons kampioenschap speelde hij echt super. Maja, dat is al weer 9 jaar geleden... Trouwens, vanavond mag Roda voor mij wel eens voor 1 keertje winnen (al mopper ik natuurlijk ook niet bij een nederlaag), waardoor wij ze in de volgende ronde mogen uitschakelen. ;) |
AZ doet wat het doen moet...10-0 winnen van een amateurclub. En wat had Feyenoord het moeilijk met Veendam :\
|
Eindstanden van vanavond:
Bennekom - AZ 0-10 Veendam - Feyenoord 2-3 RKC Waalwijk - FC Dordrecht 3-2 Heerenveen - Aachen-Nord 0-2 Tussenstand (verlenging): Schijndel - Excelsior 0-0 Jammer, Roda heeft gewonnen. Naja, dan schakelen wij ze de volgende ronde wel uit. ;) Nu maar hopen nu op een leuke loting. |
Roda maakt in de slotseconde nog 2-0 tegen Heerenveen. :o
|
Ach, die 2-0.. Leuk voor de statistiek, maar werd in de slotseconde gescoord, H'veen speelde alles of niets. Jammer voor mijn club, maar qua belasting misschien niet eens heel slecht. Met Europees voetbal erbij..
|
Ahw, FC Twente uit. Daar stopt de rit ;)
|
Loting 3e ronde
FC Groningen - NAC Breda Jong AZ - SC Genemuiden (am) Achilles'29 (am) - Sparta Rotterdam Haarlem - FC Den Bosch FC Twente – NEC Roda JC - ASWH (am) De Graafschap - FC Emmen RBC Roosendaal - FC Eindhoven Be Quick (am) - Willem II RKC Waalwijk – Feyenoord FC Utrecht - Rijnsburgse Boys (am) Vitesse – PSV MVV - Stormvogels Telstar Ajax - ADO Den Haag AZ - SV Meerssen (am) Go Ahead Eagles – Excelsior speeldata 7, 8, 9 november |
Veel eredivisieclubs er dus uit in de volgende ronde, ergens jammer, maar ook gunstig voor AZ... :D
Een gunstigere loting was er voor AZ (en Jong AZ) volgens mij niet mogelijk. |
Citaat:
Maargoed, het blijft bekervoetbal ;) |
Hoe krijgen ze het voor elkaar, Ajax uit :p Opmerkelijk dat Genee opeens andere kleren aanhad en dan KeSSler wel 3x moest zeggen dat ie zich moest haasten om bij de loting te zijn.
|
omg feyenoord wordt met de week slechter:'(
|
Citaat:
Mooi, we hebben thuis geloot, altijd leuker dan uit. Telstar is zeker te doen... en als we winnen, dan maar hopen de volgende ronde op een spraakmakende tegenstander in een volle Geusselt. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Maja, van de andere kant als je als club al jaren in de eerste divisie speelt snak je ook wel naar een thuiswedstrijd tegen een topclub. Volle bak, goede sfeer, leuk affiche, goed voor de recettes / financiën, iets wat je dan al jaren niet meer hebt meegemaakt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
:cool:
Een mooie overwinning op Groningen gisteren, ik had wel verwacht dat NAC een kans had omdat het sterk in uitwedstrijden speelt ( behalve tegen AZ :o ) maar counteren is wel aan ons besteed dit seizoen. Nu hopen op een thuiswedstrijd voor de verandering. |
Het klinkt gek, maar ze maken een goede (30%) kans tegen Twente. Als de verdediging gewoon weer staat zoals hij hoort te staan, kun je daar winnen.
|
Nac Breda cupfighters!!!!!!!!!
|
Citaat:
Pfff, voor ons vanavond een lastige thuiswedstrijd tegen SV Meerssen... :p Veel spelers krijgen rust. En morgen maakt Luirink zijn rentree met Jong AZ tegen SC Genemuiden. |
Citaat:
maaruh wat een heerlijke wedstrijd gister ja.. lekker achteruit hangen, en zodra groningen ook maar een klein gaatje laat vallen pats boem, counteren en scoren! :D Van mij mogen ze zo vrijdag thuis tegen Heerenveen ook spelen (y) |
Groningen had ik zeker niet verwacht :eek: 2de thuisnederlaag voor ze in de Euroborg, en ook nog allebei in de beker. Wil wel eens helpen als slechtdraaiende ploegen gewoon 100% op de counter spelen, dan wordt het ook nog wel geaccepteerd door het publiek als de resultaten maar goed zijn. Als NEC dat vanavond maar achterwege laat... Wat NAC bij Groningen kan moeten zij ook wel bij ons kunnen, die 30% zie ik ook nog wel inzitten GMB ;)
|
NEC kan helemaal niet counteren, de omschakeling is het zwakste punt.
|
Dan zie ik ze niet zo snel winnen :p
Ik snap niet waarom NEC Wielaert zomaar heeft laten lopen btw, een van de belangrijkste redenen waarom Twente zo goed presteert dit jaar. |
Wisgerhof is een vele malen betere centrale verdediger en Wielaert presteerde bij NEC niet naar behoren op de rechtsbackpositie. Z'n opbouw is te langzaam en hij is niet creatief genoeg. Daarnaast wilde hij zelf weg, omdat Lok hem bij NAC een positie in het centrum beloofde. Toen Lok ontslagen werd, wilde hij niet meer naar NAC, maar hij vond het blijkbaar een afgang om toch nog bij NEC bij te tekenen, dus ging hij naar Twente. Hij heeft hier wel vijf jaar gespeeld hè!
Onze rechterkant is nu inderdaad te zwak, al is Muslu een uitstekende rechtsback. Presteert daar veel beter dan Wielaert vorig jaar. Maar Barreto is gewoon prut, de laatste tijd. |
Citaat:
|
Ik post hier even zodat ik deze topic sneller terugvind met zoeken. :o
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19. |