![]() |
[Virusscanner] Welke losse scanner
He, ik zoek een virusscanner die NIET opstart terwijl de PC opstart, de hele tijd alles monitored etc, en ook niet persé alle MSN inkomende files scant enzo.
Ik heb norton en mcafee gehad en doen dat allemaal wel, en alles wordt er zo sloom van. :o Ik kan wel genoeg vinden, maar welke "losse" scanner is nou wel goed? |
Ik gebruik zelf AntiVir: www.free-av.com
Die draait wel continu op de achtergrond, maar is dusdanig licht dat je er eigenlijk niets van merkt. En ook nog eens gratis :) |
Ik weet nog wel dat ze ooit een topic hebben gepost met allemaal virusscanners. En je vind bovenaan dit forum een centrale topic genaamd [Centraal] Spy-, adware & virussen [4].
Ik raad je het aan om ze eens op te zoeken en door te lezen. Ennuh, als je een goede virusscanner gevonden hebt, raad ik je aan om in te stellen naar je wensen. :) avg is ook best aardig. |
Ik draai Norton Antivirus 2002. In tegenstelling tot wat Symantec je wil doen laten geloven wordt er niet gek veranderd aan nieuwere versies, behalve de 'zwaarte' van het programma. De 2002 versie is lekker licht, zeker als je een recente pc hebt, en je hebt toch de definities van 's werelds grootste virusbestrijder bij de hand.
|
Kaspersky en ik baal er van. :o
|
Ik heb zelf avg en dit is een aanrader want ik heb sindsdien geen virussen meer of iets dergelijks, is heerlijk licht, automatische updates en vertraagd opstarten helemaal niet (y) ik zou zeggen go for it :cool:
|
bitdefender 8, is geen virusscanner die automatisch start,
en is ook geen livescanner dus moet je egt in combinatie van avg of antivir gebruiken. Met bitdefender kan je eenvoudig je hele systeem scannen op virussen. Ik gebruik Avast maar als ik dan met Bitdefender scant vind die soms nog wat Avast niet gevonden heeft. Dus Bitdefender is een goede virusscanner om in combinatie met AVG of Antivir te gebruiken al extra zkerheid. |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Neem avg lkkr klein en amper ramgebruik (alleen tijdens scannen). en het is gratis maar werkt toch goed (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat gratis/lichtgewicht virusscanners betreft: ikzelf gebruik Avast, maar ook AVG en AntiVir zijn wel goed (ook wel geprobeerd, maar niet zo lang als Avast); verder is er ook nog ClamWin en NOD32, dat zijn on-demand scanners die je harde schijf scannen als je hun die opdracht geeft, maar ze houden geen virussen buiten tijdens het surfen! Dat is dus enkel bruikbaar als je je computer bijvoorbeeld elke week op virussen zou scannen (best 's nachts of overdag als je weg bent: dat scannen kan wel enige tijd duren als je veel bestanden hebt). |
Waarom betalen als het gratis kan?
zoals de gratis versie van avast heeft gewoon dezelfde virusbibliotheek als de professional edition. En dat geld ook voor antivir en avg. Het verschil zit alleen in de extraatjes en de support. nu we het toch over viruscanners hebben, kan iemand mij advies geven welke van de 3 ik het beste kan nemen: AVAST, AVG of Antivir |
Zie bijvoorbeeld hier:
http://www.virus.gr/english/fullxml/default.asp?id=82 AntiVir doet het heel goed, met een detection rate van 94%; AVG daarentegen scoort minder met slechts 82%, wat denk ik nog altijd best redelijk is. Avast zit er tussenin met 87%. |
Citaat:
de gratis versie van bitdefender 8 staat wel erg hoog: 95,57% En inderdaad tussen de gratis versies van Avast en Avg en de betaalde versies zit geen verschil. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Sorry, maar de testresultaten spreken voor zich, lijkt me. Dan kun jij het wel steeds hebben over "real world"-situaties, maar het betekent toch in ieder geval dat gratis scanners (AntiVir/BitDefender) echt niet per definitie onder hoeven te doen voor betaalde programma's.
|
Citaat:
|
Ik vraag me alleen af waarom je dan nog zou betalen voor Bitdefender als de freeware versie al ruim 96% pakt. Ik gebruik tot nu toe AVG en dat beviel wel redelijk maar als een betere scanner gratis is, dan neem ik die natuurlijk. Ik ga niet principieel vasthouden aan AVG omdat het zo alto en underground is ofzo.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|