![]() |
Wiet en medicatie...
Hallo,
Om een aantal redenen gebruik ik twee verschillende soorten medicatie: Dipiperon en Ritalin. Ik wil wel eens een keer proberen om te blowen, maar ik weet niet of dit slim is. Ik heb namelijk gehoord dat je in cominatie met die medicijnen een psychose kan krijgen. Het gaat mij niet om het continue blowen, maar gewoon een keertje uitproberen. In hoeverre is dit slim? |
Als je gevoelig voor psychoses bent, kan wiet een psychose triggeren. Mensen die er gevoelig voor zijn kunnen van 1 blow al psychotisch worden. Dit is dus het ergste senario ^ maar niet onrealistisch.
|
In hoeverre is drugs gebruiken slim? Ja, niet dus, maar hoe veel mensen gebruiken drugs omdat dat slim is?
|
ik weet dat ritalin en wiet zonder problemen te combineren zijn. sommige adhd patienten gebruiken wiet ipv ritalin. je kunt dit soort vragen trouwens zonder problemen aan je huisarts voorleggen, je huisarts zal er een serieus antwoord op geven. dikke kans is dat het antwoord is: het levert geen direct probleem, maar je word er niet beter van.
|
Citaat:
De combinatie wiet/ medicatie is niet zozeer het probleem. Meer wat wiet kan veroorzaken bij iemand die vatbaar voor psychoses is/ of aan schizofrenie lijdt bv. |
Citaat:
Maar goed, heb toen ik 7 was wel een keer een psychose gehad, maar die was niet heel erg. Veel weet ik er ook niet meer van, mijn moeder wist het nog... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik was het ook niet van plan om het te gebruiken om er gezonder, meer uithoudingvermorgem, een betere conditie, of een mooiere kont van te krijgen ofzo ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik had net een heel artikel getypt maar drukte per ongeluk op ctrl-R. en toen was alles weg...
anyway, raadpleeg deze sites http://www.janssen-cilag.nl/product/...name=Dipiperon http://www.apotheek.nl/templates/sec...&Merknaam=true bijde zeggen niks over wiet maar vooral deze passage is voor de drugsgebruiker interessant: "De medicijnen waarmee de belangrijkste wisselwerkingen zijn: andere middelen die het reactievermogen verminderen." volgens deze tekst zou je alleen nog maar meer stoned worden. Ik zou echter zelf medicijnen en wiet nooit proberen zonder dat ik een arts heb geraadpleegd, verder weet ik omdat beide ouders in de medisch sector werken en nog andere dingen(en meer krijg je niet te weten) dat geen enkel mens alles weet van het menselijk lichaam. het is onwaarschijnlijk dat een huisarts je de precieze wisselwerking tussen Pipamperon en de stoffen in wiet of hasj kan uitleggen. |
Hoe zit dat dan met antidepressivia en wiet? Want een vriendin was helemaal over de zeik want ik had geblowd en ik mocht volgens haar onder geen omstandigheid mijn pillen innemen. Maar omdat ik van de psych anders heb gehoord, moet het. Zijn daar nog enige complicaties te verwachten?
Edit: Excuses voor het onderbreken van het topic.. maar vond het deels zinloos om hier een nieuw topic te starten met bijna hetzelfde onderwerp. |
vanaf mijn 14 gebruik ik antidepressiva en blow ik (heb eigenlijk al mijn gebruikte drugs er dus mee gecombineerd) Ik weet niet hoe het is zonder AD maar volgens mij maakt het weinig verschil? Maar goed, als je niet lekker in je vel zit kan het gevoel versterken (maar dat geldt in zijn algemeenheid voor wiet, ligt niet zozeer aan de medicatie dus)
|
bij de bijwerkingen van AD staat dat het effect versterkt word in combinatie met andere middelen die hetzelfde effect hebben (logisch).
van AD+wiet word je heeeel erg blij! (y) |
Citaat:
|
In hoeverre heb je die medicatie nodig op korte termijn? Ritalin en dipiperon hebben allebei een korte werkingsduur, je zou dus kunnen proberen om, als je wiet wil proberen, die avond je medicijnen niet te nemen voor 1 keer.
Over interacties met thc kan ik niets vinden, wel mag dipiperon niet met lithium gecombineerd worden, maar dat was je vast niet van plan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dipiperon is een medicijn met de stof pipamperon, een antipsychoticum.
Citaat:
Persoonlijk lijkt het mij nogal wereldvreemd om wiet te gaan roken als je pipamperon of zijn varianten slikt, en dan heb ik het nog niet eens over het combineren ervan. Ik zeg je, jij bent één van de weinige mensen die ik het pertinent afraad om wiet te roken. Je kan het natuurlijk altijd tegen beter weten in doen en kijken of er wat gebeurt op korte- danwel lange termijn, zou intressant moeten wezen. Maar nogmaals, niet op mijn advies. |
Ik heb zelf een tijdje ritalin gebruikt en gesmoket maar heb er verder geen klachten bij gehad.
maar bij dat andere medicijn weet ik niks van |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:24. |