![]() |
[Windows Live Messenger] Foutmelding 80048820/80048439
Ik kan me niet meer aanmelden op Windows Live Messenger. Foutmeldingen die ik heb: 80048820/80048439. Ik heb met Google van alles gezocht en geprobeerd maar ik kom er niet uit. Ik heb nog een computer in huis en daar kan ik me ook niet aanmelden. Iemand enig idee waar dit aan ligt? En nog belangrijker: hoe ik me wel weer kan aanmelden?
|
Staat de datum op je computer goed ingesteld?
|
Ja die staat goed. Op beide computers staat die goed ingesteld. Als ik me met een webmessenger probeer te melden wil het wel. Ik snap er dus niet echt veel van.
|
Als je met webmessenger je wel kan aanmelden, dan is er toch iets niet goed met je msn messenger. Ik durf dus dan ook te wedden dat je met andere messengers die het msn netwerk ook ondersteunen (gaim, miranda, trillian en vele andere) je wel kan aanmelden. -> een tijdelijk redmiddel.
Om fout 80048820 op te lossen moet je een aantal bestanden in je register registeren en je klok van windows synchroniseren (zoals m@rco al eerder poste). Hier vind je nog een samenvatting van de oplossingen voor dit probleem. Misschien staat er nog wat tussen wat je nog niet gedaan hebt. Helaas heb ik geen tijd meer om ff op onderzoek te gaan om fout 80048439 te kunnen verhelpen. |
De klok staat goed insteld en ook die .dll bestanden heb ik geregistreerd. Verder heb ik nog wat instellingen nagelopen maar het werkt nog steeds niet. Ik snap er helemaal niets meer van. Probleem deed zich gisteren voor nadat ik eerst Internet problemen had. Ik heb een LinkSys router (WRT54-G) en die staat verder voor zover ik weet goed ingesteld. Nog een idee?
|
Router al gereset? Draai je verder geen software firewalls?
|
Is je Linksys router ook gesynced met de klok (dus dat ie op GMT+01:00 France, Germany, Italy staat)?
Standaard staat de datum er niet altijd goed in namelijk. |
Staat gewoon op GMT +1. Router heb ik al gereset. Iemand nog een idee?
|
Citaat:
Je kunt ook Windows Messenger gebruiken. Die zit standaard bij Windows XP. Maar dan heb je bijv. niet alle smilies en kun je bepaalde andere dingen niet. Je kunt ook een nieuw Windows account aanmaken, en kijken of Live Messenger daaronder wel werkt. Wel de bestanden die in je account zitten (Mijn documenten bijv.) backuppen als je je oude account vervolgens gaat verwijderen. |
Sorry hoor, maar ik heb altijd het idee dat WLM willekeurig foutmeldingen er tegenaan gooit.
1.5uur geleden deze foutmelding ook gehad bij een vriend van me waar ik net vandaan kom. Hij gelijk vragen aan mij hoe het komt en of ik het even kon oplossen. ik heb gezegd dat hij gewoon even een half uurtje tv moet gaan kijken. En vrolijk achter msn heb ik 'm achter gelaten |
Ik heb echt geen idee meer, hoop dat het snel werkt. Want dit is echt zwaar bagger.
|
Ook heel vreemd is trouwens dat ik de upload snelheid op geen enkele site kan testen. Dat werkt niet. En bepaalde websites laden ook niet goed meer. Kan dit er iets mee te maken hebben? En waardoor zou dit komen?
|
Ik krijg precies dezelfde foutmelding sinds gisteren...Ik heb het vermoeden dat het probleem niet aan mijn computer ligt, maar ergens bij WML zelf...
|
Ik heb onderhand echt alles geprobeerd. Ik heb geen idee meer. Iemand nog wel een idee?
|
cookies en oude internetbestanden verwijderen via configuratiescherm (of ccleaner www.ccleaner.com) dat wil nog weleens helpen :cool:
|
http://www.jigsawboys.com/2006/01/27...0048820-error/
Dit topic biedt meerdere oplossingen aan. 1 ervan werkt vast wel (y) |
Of je installeert gewoon de "oude" MSN Messenger 7.5?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Betere redenatie: MSN 1.1 wordt niet meer ondersteunt door de servers, ze kunnen niet echt meer communiceren met elkaar ;) |
D, had je al geprobeerd wat ik zei: een nieuw account aanmaken en het 'recalcitrante' Live Messenger daaronder draaien? Ik heb dit namelijk zelf eens gedaan, en dat werkte. Welke account gebaseerde instellingen dit veroorzaakten weet ik helaas niet.
Ook las ik ergens het idee om je netwerkkaart te herinstalleren. Dat ook al geprobeerd? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03. |