![]() |
Zelfstudie natuurkunde
Ik ben begonnen met een zelfstudie natuurkunde voor een colloquium doctum. Het tentamen is in april 2007 en ik heb de boeken Systematische Natuurkunde aangeschaft. Ik vraag mij af of dit een goede methode is voor zelfstudie.
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met Natuurkunde Overal en/of Systematische Natuurkunde? Welke vinden jullie het meest geschikt voor volledige zelfstudie (dus zonder leraren). Gr. Linda |
Ik heb Natuurkunde overal gehad en dat vind ik echt een goed studieboek.
Ik heb nu Systematische Natuurkunde, daar kan ik nog niet veel over zeggen aangezien ik er pas een paar weken mee werk, maar ik zou toch de voorkeur geven aan Natuurkunde Overal |
Mijn voorkeur gaat uit naar systematische natuurkunde, maar dan zou ik de leerlingenhandleiding en de leraren handleiding aanschaffen.
|
Ik heb zelf ook systematische natuurkunde gebruikt voor zelfstudie voor een toelatingsexamen en ik vond het niet echt een fijn boek (n) Ik vond zelf de leerlingenhandleiding niet bijzonder nuttig, maar je hebt wel echt de uitwerkingenboekjes nodig. De antwoorden die achterin het boek staan zijn zonder uitwerkingen, van veel vragen staat het antwoord er niet bij en er staan veel fouten in..
Ik zou eens kijken naar een andere methode als ik jou was. Maar mocht je toch besluiten om systematische natuurkunde te gebruiken en nog geen uitwerkingenboeken hebben, ik heb ze hier nog liggen :o |
Systematische Natuurkunde heb ik nu dus, inclusief LL-handleiding en uitwerkingenboek. Wat is de toegevoegde waarde van de docentenhandleiding? Ik heb ze opgezocht, maar ze zijn vrij prijzig (gemiddeld 57 euro per boek en dan 3 boeken...).
|
ik heb systematische natuurkunde gehad. Ik was er wel tevreden.
|
ik heb natuurkunde Overal, en eigenlijk vin dik het niet echt een aanrader omdat er veel onnodige tekst en plaatjes instaan, niet echt overzichtelijk dus.
|
vriendin van me heeft de nk stof van de 4e in zelfstudie gedaan met nk overal. dat beviel wel d8 ik.
|
systematische natuurkunde is een prima boek. Ik heb zelf mn natuurkunde dmv zelfstudiegedaan.
|
Citaat:
Hallo Estar, Kun je mij ook vertellen wat de toegevoegde waarde is van de leraren handleiding? Die dingen zijn vreselijk duur en ik wil graag weten of dat het waard is, met andere woorden: wat staat er in? Heb ik daar wat aan? |
Citaat:
|
Dank je wel.
Ik dacht eigenlijk dat jij ze had, omdat je me dat zo aanraadde :) |
Nou het lijkt me logisch dat daar meer nuttige informatie in staat en wat oefeningen.
Ik heb ze zelf niet inderdaad. |
Systematische Natuurkunde is geweldig!
Ik heb zo in 2 maanden mijn natuurkunde geleerd, waardoor ik het nu helemaal snap! Echt een aanrader! Ik heb gewoon systematische natuurkunde geleerd, helemaal samengevat en alle vragen uit het boek gemaakt. Daarna heb ik examens geoefend en geoefend en geoefend tot ik het écht kon. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42. |