![]() |
[Vista RC1] BSOD
Okeej okeej okeej ik weet dat et nog geen final release is, maar tog gaat ik effe janken hiersow!
Ik tracht Vista RC1 te installeren, legaal gedownload bij microsoft vandaan. installatie gaat goed.. maar als ie de laatste stap gaat doen.. krijg ik een BSOD.. op een hardware component.. maar hij gaat zo snel weg da tik niet kan lezen wat et is.. ik heb voordat ik em ging installeren, gekeken of hij compatible was met me hardware.. de hardware die mogelijke problemen konden gaan geven die zijn er nou uit, maar alsnog die bsod! kep dus een: P4, 2.4 gig. 1.5 gig ram.. 2 x 80 gig maxtor schijfjes.. Saph. x1600pro videokaart.. dit was allemaal goed volgens die check.. |
Euh, kun je niet net als bij XP kiezen na een aantal reset's of met F8 in het boot menu dat hij bij een BSOD niet meer automatisch herstart?
|
Nou, het is dus zo, hij doet die laatste stap "completing installation" duurt al lang.. en dan inneens blue screen..
dan krijg je op gegeven moment zown menutje.. met veilige modus etc.. maar veilige modus werkt niet omdat de installatie nog niet voltooid is.... |
Contact opnemen met Microsoft zou ik zeggen.
|
Citaat:
Dus het is van, Je bekijkt et maar hoe je et installeerd, wij helpen je toch niet.. |
Je krijgt dus een blauw scherm.
Een mooi blauw scherm,..zonder of met melding? |
Citaat:
Maar inderdaad, een melding of foutcode zou wel handig zijn. |
Die foutcode gaat gewoon zo snel dat ie niet te lezen is.. , enige wat ik er uit kan opmaken is "failed..........device driver".....
|
Nou, dan weet je dus dat er iets mis is met de acceptatie van de standaard vista drivers.
|
Citaat:
|
Oké, poging 2.
Op mijn pc wil vista wel/niet... eerst kreeg ik dus een BSOD, maar nu gaat het beeld in stand-by modus, toestenbord blijft "hangen" num-lock aan/uit lukt dus niet. Ik begrijp het niet waarom mijn pc het niet doet. ik heb VISTA nou ook op mijn laptop gezet (Celeron M 1.4, met 512 mb ram) draait gewoon goed.. en op mijn PC.. P4... 2.4g, 1.5 g geheugen. zonder byzondere hardware der in/aan.. werkt het niet. Volledige spec: MoBo (MSI E7205 Master-L) P4, 2.4 gig 1.5 gig RAM ATI Radeon X1600pro 2x Maxtor 80 gig schijf Sony DVD-RW DRU-710A Samsung dvd-rom MINI-PCI Wireless. Creative sound Blaster Live! 5.1 G15 toetsenbord en Microsoft Multimedia toestenbord. 450Watt voeding. meer dan zat koeling. USB-Hub waar alleen een Media Center receiver op aangesloten staat, en docking station van mijn telefoon. maar die wordt alleen geactiveerd als ik mijn telefoon der op zet. mijn monitor is zowel via DVI als VGA aan gesloten en allebei weigeren ze. Ik heb een filmpje gemaakt met mijn foon om even te laten zien wat ik bedoel. http://www.wirefiles.com/show.php/6594_Vista.zip het is dus een ".3gp" filmpje, dus je hebt er QuickTime (of een plug-in) voor nodig. |
Dus...
kep nou Vista RC 2 gedownload.. geprobeerd te installeren.. maar ook deze geeft een BSOD.. deze blijft nagenoeg wel in beeld staan . dus heb effe een greep gedaan naar mijn telefoon en letterlijk een screenshot gemaakt.. En ben er dus achter gekomen dat foutmelding 0x000000EA een probleem is me tmijn videokaart.. maar ik heb een vrij recente videokaart.. Radeon X1600Pro.. Deze wordt dus niet ondersteund ? |
Dat hoeft helemaal niet, het is een driverprobleem. Zou best door je videokaartdriver kunnen komen, het is OS is tenslotte nog niet "af" en de drivers evenmin. Die videokaart wordt natuurlijk gewoon ondersteund, ATI gebruikt één driver voor vrijwel al haar kaarten.
|
Citaat:
Euhm, Als ik mijn oude Radeon 9200 der in knikker.. die ATI Drivers installeer.. vista afsluiten.. X1600 der in mikken.. zou dat dan wel werken? Kga er nou namelijk niet meer aan beginnen.. dat wordt dan morgen.. Maar dan heeft ie de ATI drivers wel te pakken met een kaart die misschien wel ondersteund wordt.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik neem aan dat je wel wat kan regelen met packet-extractors.
Misschien is het ook handig om wat te regelen met een unattended vista installation (handleiding). |
Citaat:
Maar met Package Extractors kijken of ik die drivers er uit kan hengelen en die in de image proberen te stampen. |
Dus.. ouwe video kaart er ingeprinkt.. geinstalleerd..
uitgeknalt.. nieuwe videokaart er in.. opgestart.. drivers geinstallleerd.. opnieuw opgestart.. PANG.. weer BSOD.. Kep de Vista drivers van ATI gedownload, VAGE shit!!! Mischien de Monitor die die niet accepteerd wordt ofzo ? LG L194WT Digital..? |
Ik zou zeggen, file een bugreport :)
|
Zit nu op VISTA met mijn oude FX5700le :o :o
oké ik kijk dus in de systemlog en zie de volgende system foutmeldingen 1) The following boot-start or system-start driver(s) failed to load: spldr Wanarpv6 2) The Ati External Event Utility service is marked as an interactive service. However, the system is configured to not allow interactive services. This service may not function properly. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49. |