![]() |
Zonder en met
Zonder voorgevoelens of een teken
zonder vragen stond je voor mijn poort zonder kloppen kwam je bij mij binnen zonder tegenspraak ging ik akkoord. Zonder spijt heb ik je aangenomen zonder anderen droeg ik je kruis en ten slotte maakte jij ook zonder mij te vragen van mijn hart een huis. Met alles wat ik was met toen, en dan en nou met alles wat ik nooit had kunnen zijn was ik van jou Zonder jou moet ik nu verder leven zonder mij ga jij je eigen weg zonder iets wat ik jou nog kan geven zonder vragen, zonder overleg. En met alles wat ik ooit geweest ben en tenslotte zelfs zonder berouw met mijn eigen leven, mijn herinneringen blijf ik steeds een deel van jou. |
WOOT Die is mooi.. ik ben niet van het rijm schema en het vaste strofe patroon maar deze is zo veel zeggend en het woord gebruik staat me erg aan!! Top echt mooi!
|
Ik neem ten eerste aan dat je 'tegenspraak' bedoelt:) foutje zeker.
Ik hou niet van herhaling die de hele tijd voortduurt, in dit geval dus 'zonder' en 'met'. Het gedicht vind ik eigenlijk wat simpel, maar het is wel goed qua ritme. Niet mijn ding dus, maar in zijn soort wel oke. Op de middelste strofe na, die vind ik echt niet goed. 'wou' is geen woord voor in het gedicht, in schrijftaal zeg je 'wilde'. Verder vind ik die strofe erg cliché. |
De aangemerkte fouten (spelling en taal) zijn verbeterd.
Bedankt voor complimenten en kritiek. |
te
te te veel veel veel herhaling herhaling herhaling en ehh dit noemt met sinterklaas-rijm. Nee sorry, niet mijn ding. Niet gemeen bedoeld, echt niet. Probeer anders eens je rijm 'losser' te maken. 'Kruis-huis' rijmt zo ja, zo duidelijk. Het ligt er te dik bovenop, waardoor het gemaakt en niet-vloeiend overkomt. Doe eens gek met woorden ipv ze binnen de beperkingen van rijm te houden, dat maakt dat een gedicht al snel zo simpel overkomt. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18. |