![]() |
Psychologie op HBO niveau ipv WO
ik heb gehoord dat dit er sinds kort is... maar ik weet niet waar etc. heeft iemand hier meer over gehoord??
|
Citaat:
Wil er ook wel meer over weten vandaar. :) |
nobody?
|
*wil ook meer weten*
Ik weet al wel langer dat die opleiding bestaat... Zal vanavond ff zoeken. |
haha nou als er nou ook nog iemand reageert die er meer over weet ipv er meer over wil weten :)
|
Nergens te vinden...
Vaag, want ik wéét dat 'ie bestaat. Als iemand er nog naar durft te gaan zoeken: http://hbo.pagina.nl |
Hmm...0 matches :D
|
Er is in Gelderland zo'n opleiding te vinden.
Propedeuse jaar toegepaste psychologie, en na dat jaar kun je een richting kiezen als SPH of MW etc. maar ook Psychodiagnostosisch werk... Moet je maar even kijken en eventueel daar verder infomeren voor andere scholen wat die aanbieden wat veel met psychologie te maken heeft. http://www.hen.nl/index.php?doc=opleidingen&id=15 Groetjes Ben(die vanavond naar de film is geweest :) |
k heb nu ergens gehoord dat t in tilburg zit...
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat je dit bedoelt? De propedeuse Toegepaste Psychologie is een voltijdstudie die één studiejaar duurt. Het is een gezamenlijk project van de Fontysopleidingen Personeel en Arbeid (PenA), Maatschappelijk Werk en Dienstverlening (MWD), Culterele en Maatschappelijke Vorming (CMV) en Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH). In plaats van te beginnen met de propedeuse van één van deze reguliere opleidingen, kun je de propedeuse Toegepaste Psychologie kiezen. Je kunt de opleiding volgen in Eindhoven en Tilburg. |
Yupz...dat stukje hierboven is het en daarna kun je geloof ik ook meteen naar de universiteit om psychologie te studeren, maar dat moet je effe voor de zekerheid navragen!
|
ah thank you!! hier heb k wat aan... nu vind k t direct iets minder erg om naar de havo te gaan :) ipv vwo te doen...
|
Citaat:
|
Citaat:
Statistische wiskunde b.v. Aangezien er nog wel wat statistiek komt kijken bij de studie psychologie. Groetjes Ben(die een broer heeft die psychologie studeert :) |
Citaat:
wat mij betreft gooien ze mijn hele rooster vol met wiskunde, dan ziet mijn rapport er tenminste goed uit :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Omdat wiskunde B moeilijker is dan wiskunde A. Dus zeggen ze dat als je wiskunde B havo kunt, dan kun je ook de statistiek van de studie psychologie. Wiskunde A vwo, is de stof van wiskunde B havo(altans zo was het bij oude stijl) + statistiek op een hoger niveau dan wiskunde A havo. Dus voor een deel zou je de stof al hebben dan als je wiskunde B havo hebt gedaan. Groetjes Ben(die denkt dat dit de reden is :) |
Citaat:
Citaat:
|
Ik vind Wiskunde A op de HAVO toch anders dan WisA op het VWO...
Ik wou eigenlijk Psychologie gaan doen, maar nu ik lees dat er veel statistiek etc. aanwezig is, twijfel ik toch ... |
Sorry ff vraagje tussendoor (hoef ik ff geen nieuwe topic te makuh) Maar ik wou vragen hoelang een studie psychologie gewoon op de universiteit duurt?!
groetjes Myrthe |
Citaat:
|
Citaat:
|
Je kan Psychologie op HBO niveau ook bij het NTI gaan doen: www.nti.nl
Maar volgens mij is dat wel vooral zelfstudie. Als je psychologie wilt gaan studeren maar je hebt havo gedaan kan je ook gewoon een propedeuse halen op de HBO, daarna kan je dan vaak bij de universiteit een cursus wiskunde volgen die afgesloten wordt met een toets. Als je dat hebt gehaald word je toegelaten tot de opleiding psych. |
Op WO heeft het veel meer diepgang, op HBO is het meer praktijkgericht zal ik maar zeggen...
HBo is minder 'droog' maar je komt er minder ver mee.. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk echter dat de statistiek mensen er niet van moet weerhouden om psychologie te gaan studeren. Zoals bij elke studie, heeft ook psychologie zijn mindere en leukere kanten. Het gaat erom wat je uiteindelijke doel is en ik ben van plan door te zetten en gewoon die kl*tevakken te halen. |
Eeej, een vriend van me gaat in Deventer op het HBO psychologie doen. Hij kon dichter in de buurt van Alkmaar helemaal nix vinden iig. Dus niets in Amsterdam, Haarlem, Hoorn, Leiden, Utreg enzo.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01. |