Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Psychologie op HBO niveau ipv WO (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=147675)

Chloe Siere 03-07-2002 10:59

Psychologie op HBO niveau ipv WO

ik heb gehoord dat dit er sinds kort is... maar ik weet niet waar etc. heeft iemand hier meer over gehoord??

Iduna 03-07-2002 15:43

Citaat:

*RainBow* schreef:
ik heb gehoord dat dit er sinds kort is... maar ik weet niet waar etc. heeft iemand hier meer over gehoord??
Geen idee (upt ;))
Wil er ook wel meer over weten vandaar. :)

Chloe Siere 04-07-2002 12:23

nobody?

Rabbi Daniel 04-07-2002 12:48

*wil ook meer weten*

Ik weet al wel langer dat die opleiding bestaat...

Zal vanavond ff zoeken.

Chloe Siere 06-07-2002 12:29

haha nou als er nou ook nog iemand reageert die er meer over weet ipv er meer over wil weten :)

Rabbi Daniel 06-07-2002 20:43

Nergens te vinden...

Vaag, want ik wéét dat 'ie bestaat.

Als iemand er nog naar durft te gaan zoeken:
http://hbo.pagina.nl

nare man 06-07-2002 20:49

Hmm...0 matches :D

Demon of Fire 06-07-2002 22:01

Er is in Gelderland zo'n opleiding te vinden.

Propedeuse jaar toegepaste psychologie, en na dat jaar kun je een richting kiezen als SPH of MW etc.

maar ook Psychodiagnostosisch werk...

Moet je maar even kijken en eventueel daar verder infomeren voor andere scholen wat die aanbieden wat veel met psychologie te maken heeft.

http://www.hen.nl/index.php?doc=opleidingen&id=15

Groetjes
Ben(die vanavond naar de film is geweest :)

Chloe Siere 09-07-2002 19:13

k heb nu ergens gehoord dat t in tilburg zit...

Iduna 09-07-2002 19:21

Citaat:

*RainBow* schreef:
k heb nu ergens gehoord dat t in tilburg zit...
Hmm, misschien op zo'n Fontys school?

PV 10-07-2002 12:47

Citaat:

*Juliah* schreef:
Hmm, misschien op zo'n Fontys school?
http://www.fontys.nl/opleidingen/Voltijd.asp?id=14539

Ik denk dat je dit bedoelt?

De propedeuse Toegepaste Psychologie is een voltijdstudie die één studiejaar duurt. Het is een gezamenlijk project van de Fontysopleidingen Personeel en Arbeid (PenA), Maatschappelijk Werk en Dienstverlening (MWD), Culterele en Maatschappelijke Vorming (CMV) en Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH). In plaats van te beginnen met de propedeuse van één van deze reguliere opleidingen, kun je de propedeuse Toegepaste Psychologie kiezen. Je kunt de opleiding volgen in Eindhoven en Tilburg.

Lindatje 10-07-2002 18:54

Yupz...dat stukje hierboven is het en daarna kun je geloof ik ook meteen naar de universiteit om psychologie te studeren, maar dat moet je effe voor de zekerheid navragen!

Chloe Siere 12-07-2002 18:43

ah thank you!! hier heb k wat aan... nu vind k t direct iets minder erg om naar de havo te gaan :) ipv vwo te doen...

MAGIC-MAN 12-07-2002 21:00

Citaat:

Na het behalen van de propedeuse kun je direct door naar de hoofdfase van de opleidingen Personeel en Arbeid (PenA), Maatschappelijk Werk en Dienstverlening (MWD), Culterele en Maatschappelijke Vorming (CMV) of Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH). Je kunt met een hbo-diploma of een hbo-getuigschrift propedeuse toegang krijgen tot het universitaire onderwijs. Let op: universiteiten kunnen daarnaast nog specifieke toelatingseisen stellen.
Wat zou ik me daar bij moeten voorstellen ???? :confused:

Demon of Fire 12-07-2002 21:19

Citaat:

MAGIC-MAN schreef:

Wat zou ik me daar bij moeten voorstellen ???? :confused:

Statistische wiskunde b.v.

Aangezien er nog wel wat statistiek komt kijken bij de studie psychologie.

Groetjes
Ben(die een broer heeft die psychologie studeert :)

Chloe Siere 13-07-2002 19:14

Citaat:

Demon of Fire schreef:

Statistische wiskunde b.v.

Aangezien er nog wel wat statistiek komt kijken bij de studie psychologie.

Groetjes
Ben(die een broer heeft die psychologie studeert :)

maar dan snap ik iets niet, want voor de studie psychologie vragen ze van de mensen die havo hebben gedaan wiskunde B. maar wiskunde A is juist vooral de statistische kant en wiskunde B niet. waarom moet ik dan toch wiskunde B hebben de op havo? t maakt mij verder niks uit, maar ik wil geen verkeerde beslissing nemen.

wat mij betreft gooien ze mijn hele rooster vol met wiskunde, dan ziet mijn rapport er tenminste goed uit :)

alpha 27-07-2002 13:16

Citaat:

MAGIC-MAN schreef:
Na het behalen van de propedeuse kun je direct door naar de hoofdfase van de opleidingen Personeel en Arbeid (PenA), Maatschappelijk Werk en Dienstverlening (MWD), Culterele en Maatschappelijke Vorming (CMV) of Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH). Je kunt met een hbo-diploma of een hbo-getuigschrift propedeuse toegang krijgen tot het universitaire onderwijs. Let op: universiteiten kunnen daarnaast nog specifieke toelatingseisen stellen.
Waar heb je dit vandaan? Van de site van Fontys? Vertel!

PV 27-07-2002 17:11

Citaat:

alpha schreef:
Waar heb je dit vandaan? Van de site van Fontys? Vertel!
http://www.fontys.nl/opleidingen/Voltijd.asp?id=14563 ...

Demon of Fire 27-07-2002 17:45

Citaat:

*RainBow* schreef:

maar dan snap ik iets niet, want voor de studie psychologie vragen ze van de mensen die havo hebben gedaan wiskunde B. maar wiskunde A is juist vooral de statistische kant en wiskunde B niet. waarom moet ik dan toch wiskunde B hebben de op havo? t maakt mij verder niks uit, maar ik wil geen verkeerde beslissing nemen.

wat mij betreft gooien ze mijn hele rooster vol met wiskunde, dan ziet mijn rapport er tenminste goed uit :)

Omdat wiskunde B moeilijker is dan wiskunde A. Dus zeggen ze dat als je wiskunde B havo kunt, dan kun je ook de statistiek van de studie psychologie.

Wiskunde A vwo, is de stof van wiskunde B havo(altans zo was het bij oude stijl) + statistiek op een hoger niveau dan wiskunde A havo.

Dus voor een deel zou je de stof al hebben dan als je wiskunde B havo hebt gedaan.

Groetjes
Ben(die denkt dat dit de reden is :)

Miess 29-07-2002 10:58

Citaat:

Demon of Fire schreef:

Wiskunde A vwo, is de stof van wiskunde B havo(altans zo was het bij oude stijl) + statistiek op een hoger niveau dan wiskunde A havo.

Dat is onzin, wiskunde B was op de HAVO en de VWO (in de oude stijl) de wiskunde waarin thema's als meetkunde/algebraïsch bewijzen/abstracte algebra enz. werden behandeld. Op het VWO was het gewoon een stapje moeilijker. In wiskunde A werd in de oude stijl helemaal niets van meetkunde behandeld (in de tweede-fase wel), maar statistiek/combinatoriek/kans.

Citaat:

Dus voor een deel zou je de stof al hebben dan als je wiskunde B havo hebt gedaan.

Groetjes
Ben(die denkt dat dit de reden is :)
Nee, de reden is dat mensen die wiskunde B hebben gehad zich sneller vertrouwd maken met andere wiskundige stof als statistiek. Er zit wel wat in, want de meeste mensen kiezen wiskunde B omdat ze tot en met de vierde klas (VWO) of de derde klas (HAVO) goede cijfers voor wiskunde haalden.

Jamie 29-07-2002 15:29

Ik vind Wiskunde A op de HAVO toch anders dan WisA op het VWO...

Ik wou eigenlijk Psychologie gaan doen, maar nu ik lees dat er veel statistiek etc. aanwezig is, twijfel ik toch ...

euro 29-07-2002 19:19

Sorry ff vraagje tussendoor (hoef ik ff geen nieuwe topic te makuh) Maar ik wou vragen hoelang een studie psychologie gewoon op de universiteit duurt?!

groetjes

Myrthe

Miess 29-07-2002 19:23

Citaat:

euro schreef:
Sorry ff vraagje tussendoor (hoef ik ff geen nieuwe topic te makuh) Maar ik wou vragen hoelang een studie psychologie gewoon op de universiteit duurt?!

4 jaar

euro 31-07-2002 17:11

Citaat:

Miess schreef:

4 jaar

dankjewel :)

Cassy 01-08-2002 15:24

Je kan Psychologie op HBO niveau ook bij het NTI gaan doen: www.nti.nl

Maar volgens mij is dat wel vooral zelfstudie.
Als je psychologie wilt gaan studeren maar je hebt havo gedaan kan je ook gewoon een propedeuse halen op de HBO, daarna kan je dan vaak bij de universiteit een cursus wiskunde volgen die afgesloten wordt met een toets. Als je dat hebt gehaald word je toegelaten tot de opleiding psych.

Miss Plint 06-08-2002 21:05

Op WO heeft het veel meer diepgang, op HBO is het meer praktijkgericht zal ik maar zeggen...

HBo is minder 'droog' maar je komt er minder ver mee..

Miss Plint 06-08-2002 21:07

Citaat:

Jamie schreef:
Ik vind Wiskunde A op de HAVO toch anders dan WisA op het VWO...

Ik wou eigenlijk Psychologie gaan doen, maar nu ik lees dat er veel statistiek etc. aanwezig is, twijfel ik toch ...

Heel veel stomme klote statistiek!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik haat statistiek!!!! Heb t maar net gehaald zelf

Drizzt 08-08-2002 07:24

Citaat:

Miss Plint schreef:

Heel veel stomme klote statistiek!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik haat statistiek!!!! Heb t maar net gehaald zelf

*moet het nog halen...* her :(

Ik denk echter dat de statistiek mensen er niet van moet weerhouden om psychologie te gaan studeren. Zoals bij elke studie, heeft ook psychologie zijn mindere en leukere kanten. Het gaat erom wat je uiteindelijke doel is en ik ben van plan door te zetten en gewoon die kl*tevakken te halen.

Tangaslip Jongentje 10-08-2002 19:16

Eeej, een vriend van me gaat in Deventer op het HBO psychologie doen. Hij kon dichter in de buurt van Alkmaar helemaal nix vinden iig. Dus niets in Amsterdam, Haarlem, Hoorn, Leiden, Utreg enzo.

alpha 11-08-2002 16:34

Citaat:

Tangaslip Jongentje schreef:
Eeej, een vriend van me gaat in Deventer op het HBO psychologie doen. Hij kon dichter in de buurt van Alkmaar helemaal nix vinden iig. Dus niets in Amsterdam, Haarlem, Hoorn, Leiden, Utreg enzo.
Das een opleidingsvariant he? Das niet een hele opleiding. Tenminste, ik kan dat anders niet vinden

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01.