![]() |
Hoe zie ik of mijn mobo compatible is voor een 3D kaart??
eYz mensen!
Uhm de titel verklaart alles, duz ik vraag dus ffies voor hulp.. Pleeeeeeeease ^_^ Ow ik heb trouwens een HP VEi8 Mainboard En ik wil een Prophet of een Geilforce erin ramme... GreetzXC |
Waarom zou een bepaald mainboard niet compatible zijn met een bepaalde 3D-kaart? Als het bord en de kaart gewoon voldoen aan de AGP-specs lijkt me dat geen probleem.
Het enige waar je tegenaan zou kunnen lopen is dat bij 'A-merken' zoals Compaq, HP enz misschien een onboard-chip aanwezig is die je een in het BIOS uit moet zetten. |
een AGP slot met AGP 4X ondersteuning moet erop zitten :)
|
Citaat:
want je kaart kan ook gewoon op agp 1x en 2x draaien dus 4x is geen must.. maar het heeft weinig zin om in je antieke p233 di net agp heeft een gf4 ti4600 te rammen.. beetje afwegen ;) |
enne wat bedoel je eigenlijk met een prophet????
ik heb een prophet 2MX en das toch echt een geforce hoor. je hebt ook prophets met andere chipset (kyro), maar of die net zo goed zijn weet ik nie. |
Citaat:
|
Citaat:
je lult echt ENORM uit je nek hier |
Citaat:
|
Citaat:
hoeveel x agp veranderd de spanning niet hoor.. het past alleen je bandbreedte aan |
Citaat:
|
Citaat:
ben blij man.. je heb nu 4x bandbreedte ik 2x.. ik krijg glitches op 4x.. bugje tussen nvidia en winxp :( je heb denk ik geen idee waar je over lult |
Euh, make sure first dat je überhaupt wel een vrij AGP-slot hebt. Misschien is 't namelijk zo dat je geintegreerde AGP-graphics hebt, in dat geval ben je dus gebonden aan een PCI-device wanneer je een andere videokaart wilt.
|
Citaat:
En over die AGP-discussie hierboven: de voedingsspanning is idd hetzelfde bij alle standaarden. Het is met AGP net zo als met Ultra-DMA: alle schijven zijn compatible met alle slots. Een 1x kaart werkt prima in een 4x slot en een 4x kaart werkt prima in een 1x slot, het enige wat verschilt is de performance. |
Citaat:
Over de prophet heb ik over die PROPHET ALL-In-Wonder 8500V of die wel kan in mijn moederbord. Ennuh.. hoe moet ik zien of ik een agp aansluiting hebt? Ik wil een nieuwe videokaart omdat mijn oude (ingebouwd in de mobo) echt ver***** is... Daarom wil ik ffffffffies wa inrammen |
Citaat:
2.) kijk of je een agp slot hebt 3.) indien 2 niet begrepen, kijk of je een (meestal bruin) slot in je kast hebt, dat op ut moment niet gebruikt is. heel waarschijnlijk zit dit slot als je het hebt boven je pci slots (wit). -de postbode- ohw, 4.)doe je kast weer dicht :p en typ normaal!!!! wil je dat we je helpen of een idioot vinden |
kan je niet eerst ff de specs van je pc geven voordat we gaan overkillen :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Hettiz een HP Vectra VEi8 PIII600. Volgens mij bro heb ik geen agp poort.. :S maar kan ik danwel in een pci zetten? (andere 3dkaarten) greetz |
Citaat:
Alleen zie maar eens een fatsoenlijke GPU te vinden die je in een PCI-slot kunt proppen :> Volgens mij houdt 't op met een GF2MX -- En dan weet ik niet eens zeker welke "editie's", de 'normale', de 200 of de 400. Oh, en daar ga je ook niet vrolijk van worden; van de performance van een GF2MX op PCI :/ |
weet je zeker dat het een 600 mhz is.. ik zie op i-net alleen maar van die hp vectra's met 550 mhz en een 8 MB AGP videokaart (Maxtor MGA G200 AGP 2X Graphics with 8MB RAM
) |
Zeker weten! Dit zegt 3DMark2001SE (Benchmarker)
System Info Version: 2.2 Operating System: Microsoft Windows XP Processor: Intel Pentium® III @ 601 MHz Graphics Card: Matrox Graphics MGA-G200 AGP *Videokaart is ingebouwd in de moederbord Total Physical Memory: 192 MB Free Physical Memory: 73.93 MB Motherboard Manufacturer: Hewlett-Packard Motherboard Model: HP VEi8 Mainboard that's it... Greetinx |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55. |