![]() |
ontbijt
is ontbijt een naam voor sochtens eten of voor het eten nadat je wakker bent ? Want als ik smiddags slaap en ik eet dan s'avonds is het voor mij toch een ontbijt?
als je laat wakker word zeg je ook ik ga ontbijten. Maar aan de andere kant als je in de ochtend niet eet en je gaat smiddags eten zeg je ik heb niet ontbeten. Ik weet het ff niet meer :p |
Waar denk jij in godshemelsnaam over na? Lol (y)
ot; Ik heb geen idee.... |
Gewoon de 1e maaltijd na het slapen gaan :P
En dan normaal gesproken dat je niet slapen - eten en weer gaat slapen ;) |
Ontbijt = eerste maaltijd v/d dag.. Aldus van dale :p
|
dan heb ik dus net ongeveer mn onbijt gehad..
|
/care
|
Maar in dat geval kun je dus nooit je ontbijt overslaan :p! Misdaad tegen je lichaam nummer één zo wordt geroepen.
|
Citaat:
|
Citaat:
ont·bijt (het ~) 1 eerste maaltijd van de dag dag (de ~ (m.), ~en) 1 tijd tussen zonsop- en zonsondergang Dus als je wakker word en je neemt je eerste maaltijd terwijl de zon nog/al onder is, zou het geen ontbijt zijn. :) |
Citaat:
|
Ja, ik denk soms over de gekste dingen na:p. Maar nu weet ik het tenminste (y) :cool:
|
Citaat:
|
Christus hoe moeilijk kan je het maken. Ontbijt is het eerste wat je eet nadat je wakker bent. Een normaal mens staat rond een uur of 8 á 9 op en ontbijt dan ongeveer een half uur later (ervan uit gaande dat je eerst doucht en dan ontbijt).
Mocht je nou niet helemaal normaal zijn en dus later opstaan dan schuift het gewoon mee. Dwz als je om 10 uur opstaat en dan eerst doucht en dan ontbijt dan heb je dus om ongeveer half 11 je ontbijt enz enz enz. |
Citaat:
Ik heb het altijd over m'n ontbijt als het het eerste is wat ik die dag eet (waarbij dag periode tussen wakker worden en slapen gaan is). |
voor 12 uur is het imo ontbijt en na 12 uur lunch.
|
Citaat:
en na zessen is het avondeten |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat het ontbijt de eerste maaltijd is die je eigenlijk zou moeten nuttigen nadat je wakker bent geworden. Inderdaad, eigenlijk zou moeten want vaak kom ik om 5 uur tot de conclusie dat ik nog niets gehad heb. Eet ik dan wat dan noem ik dat mijn ontbijt :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Tsja, t blijft vaag. Maar ik hou het erop dat je 's ochtends ontbijt, en zodra het middag is/wordt, dan heet het lunch. Misschien is het ook een beetje gevals-specifiek. Als je een normaal leefpatroon hebt, en je eet 's ochtends niet, dan heb je gewoon je ontbijt gemist. Maar bijvoorbeeld in Las Vegas heb je mensen die overdag slapen en 's nachts gokken. Daarom kun je in de restaurants gewoon 24 uur per dag ontbijt, lunch en diner bestellen. Dan is ontbijt wel gewoon je eerste maaltijd van de dag. |
Citaat:
|
ik vind een ontbijt een maaltijd die je eet binnen een uur of twee nadat je wakker bent geworden :Y
|
haha dit topic is echt vet geworden/ aan het worden. :D
|
Boeit niet. Eten is eten. :p
|
Citaat:
|
en drinkt ze daar een Breezer bij?
|
Citaat:
En type ff normaal wil je. |
voor de middag, na het opstaan = ontbijt
begin van de middag, na het ontbijt = lunch begin van de middag, na het opstaan = brunch of zowiets |
Citaat:
Brunch (combinatie van BReakfast, lUNCH) is als je dat combineert, dus smiddags ontbijt zeg maar. denk ik. |
Ik noem het ontbijt als ik voor een uur of 12 gegeten heb, daarna is t een verkapte lunch, behalve als ik daarna nog brood ga eten :o
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13. |