![]() |
Laptop weigert af te sluiten!
Al sinds een paar maanden wilt mijn laptop niet meer afsluiten, of hij doet er iig veel te lang over. Hij blijft telkens hangen op het blauwe Windows -scherm. Het komt vaak genoeg voor dat ik een paperclip in het resetgaatje moet steken. M'n laptop is een HP Compaq met Intel Centrino processor en Win XP. Ik heb er diverse keren anti-spyware en -virusscans op gerund, maar zonder resultaat. In de handleiding en op de HP cd kan ik helemaal niets vinden over dit probleem. M'n laptop is iets meer dan een jaar oud. Ik ben echt compleet a-technisch, dus ik zet m'n vraag maar hier neer. Op Google vind ik niks. Heeft iemand enig idee hoe ik van dit probleem af kan komen? :confused:
|
al n keer geprobeerd windows opnieuw te installeren ?
|
Citaat:
|
tsjah, is natuurlijk moeilijk te zeggen vanaf hier waar het aan ligt.
windows installeren wilt soms wel eens helpen bij dit soort problemen, maar voor hetzelfde geld ligt het aan de hardware. sowieso eerst wel even alles back-uppen wil je windows opnieuw gaan installeren. |
het kan ook dat gewoon een deel van de hardware kapot is, zoiets is bij mij ook eens gebeurd toen het A-station kapot was. duurde een half uur om af te sluiten.
|
Je netwerkkaart kan ook voor die oponthoud zorgen. Dus haal eens je kabel eruit of zet je wireless uit voordat je afsluit, kijk of dat helpt.
|
Ik heb veel computers gezien die lang blijven hangen bij het afsluiten van Windows XP, geen idee waar het door komt, maar kan zo een minuut of 2 duren (ruwe schatting).
|
Citaat:
|
heb je nog garantie ?
|
Citaat:
|
Citaat:
anyway Windows opnieuw installeren is echt een last resort, want het is ook weer zo'n gedoe om overal een backup van te maken, vooral als ik >6 Gig aan persoonlijk files heb :( |
Toch lijkt me dat de oplossing als het een software-fout is...
|
Lees deze artikel eens: Windows XP shutdown Troubleshooter
(en anders hier), deoxyribose. Offtopic: Daarom ben ik zo blij dat je bij verschillende linux-besturingsystemen kan instellen, dat je kan zien wat hij doet als hij opstart/afsluit :) |
Citaat:
|
Ik heb hetzelfde probleem en heb een compaq armada (tamelijk oud, maar goed)
Misschien zit het in de familie :( |
Gebruik een hammer... bedenk wel dat bij deze ondiscreete methode de laptop enige schade kan oplopen
|
Citaat:
Misschien een handige typ om de volgende keer een backup te maken als het echt zo belangrijk is.;) |
Citaat:
|
Als je je laptop opnieuw installeert, gebruik dan 2 partities.. C: en D:.. gebruik je C voor windows.. en D voor al je documenten..
Mocht het weer voorkomen dat je windows raar gaat doen, hoe fje dan alleen nog maar op te letten welke partitie je formatteerd ;). Je kan in windows ook je documenten map naar een andere schijf/map laten verwijzen. Maar nog geen oplossing gevonden? kijk eens wat voor programma's je hebt draaien. en die je totaal neit gebruikt gewoon der af mikke |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48. |