Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Muziek van internet of de winkel? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=147790)

Dminor 03-07-2002 13:29

Muziek van internet of de winkel?

Haalt iedereen hier muziek van internet of kopen jullie het in de winkel?

MaTBo 03-07-2002 13:32

uhh van i-net, ik haal alles van inet, spellen, DVD's, mp3 albums, programma's

dusse slecht eigenlijk he :rolleyes:

lostprophet 03-07-2002 13:35

als het ff kan haal ik het gewoon in de winkel, omdat je het gewoon meteen hebt, je kan ff alles rustig bekijken enzo, maar vaak is internet veel uitgebreider en ook nog wel eens goedkoper ook

het verschilt dus, de ene keer gewoon in de winkel, dan weer via internet

Sookie 03-07-2002 14:08

Meestal download ik eerst de liedjes van een album. Als ik ze leuk vind, dan koop ik het wel in de winkel. Ik vind het origineel beter om te hebben. Bovendien support je ook de artiest.

qghp 03-07-2002 14:45

Citaat:

Sookie schreef:
Meestal download ik eerst de liedjes van een album. Als ik ze leuk vind, dan koop ik het wel in de winkel. Ik vind het origineel beter om te hebben. Bovendien support je ook de artiest.

Ufke 03-07-2002 14:53

75% van internet
25% kopen

zo gaat het bij mij... al is mijn collectie 50/50

Rhinus 03-07-2002 14:54

Internet en als ik CD bonnen heb/jarig ben/Sinterklaas vier dan in de winkel.

Stevill 03-07-2002 15:03

98% koop ik maar meestal down ik het ook wel maar als het goed klinkt koop ik het als nog.

-Archangel- 03-07-2002 15:05

ik download heel veel en als ik de band goed vind dan ga ik er cd's van kopen

redenen:

- Leuker
- Support voor de Bands
- Zeker voor de wat kleinere bands
- boeiender

Enz enz

ik koop dus alleen maar originele cds

Ce-El-Wan 03-07-2002 15:11

ik heb ongeveer 250 cd's waarvan er ongeveer 10 gedownload danwel gekopieerd zijn.. says enough lijkt me? :D

Support the artist etc. vooral in het extreme-metalgenre. Een Britney Spears maalt niet om een paar duizend kopieën...een band als Nile of Satyricon wel...

Rhinus 03-07-2002 15:21

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:
Een Britney Spears maalt niet om een paar duizend kopieën...een band als Nile of Satyricon wel...
Dat snap ik dus niet. Volgens 'jullie' (jij ook?) maakt britney muziek voor 't geld en bands zoals (denk ik) Nile of Satyricon maken muziek voor de muziek.

Waarom zou Britney d'r dan niks mee zitten en Nile of Satyricon wel? Is dat niet vrij scheef?

Ce-El-Wan 03-07-2002 15:31

Citaat:

Rhinus schreef:

Dat snap ik dus niet. Volgens 'jullie' (jij ook?) maakt britney muziek voor 't geld en bands zoals (denk ik) Nile of Satyricon maken muziek voor de muziek.

Waarom zou Britney d'r dan niks mee zitten en Nile of Satyricon wel? Is dat niet vrij scheef?

Volgens mij snap je het niet helemaal wat ik zeg: Ik bedoel dat een artiest a la Britney zo veel platen verkoopt dat een paar duizend kopieën financieel gezien geen kwaad kunnen. Gebeurt dat bij een death-metal band, dan wordt er niet genoeg verdiend en bestaat de kans dat er voor het volgende album minder geld is of nog erger; dat het label over de kop gaat...

Rhinus 03-07-2002 15:33

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:
Volgens mij snap je het niet helemaal wat ik zeg: Ik bedoel dat een artiest a la Britney zo veel platen verkoopt dat een paar duizend kopieën financieel gezien geen kwaad kunnen. Gebeurt dat bij een death-metal band, dan wordt er niet genoeg verdiend en bestaat de kans dat er voor het volgende album minder geld is of nog erger; dat het label over de kop gaat...
Ik snap het wel, maar ik wil het niet snappen..

Rick FSB 03-07-2002 15:34

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:

Het label zal niet snel over de kop gaan hoor, de band wordt gewoon gedumpt door het label. Probleem is inderdaad bij hardwerkende bands in de marge... zoals die er veel zijn in de metal scene dat veel mensen hun releases niet meer kopen maar die gewoon van internet plukken en dat is opzich best een slechte zaak...
Misschien zijn er al wel bands die overwegen ta kappen door hun afnemende verkoopcijfers... de geruchten gaan al...as we speak!

substantial 03-07-2002 15:36

uhhhhh, eigenlijk alles van internet
tenzij ik een cd bon heb ofso :o, kben een echte krent

fucking hero 03-07-2002 15:37

laatste tijd koop ik vooral lp's. meestal haal ik gewoon een paar liedjes van een band van internet. ik heb wel WAT complete albums, maar meestal zijn dat ook nog eens bootlegs.

Ce-El-Wan 03-07-2002 15:42

Citaat:

Rick FSB schreef:

Het label zal niet snel over de kop gaan hoor, de band wordt gewoon gedumpt door het label. Probleem is inderdaad bij hardwerkende bands in de marge... zoals die er veel zijn in de metal scene dat veel mensen hun releases niet meer kopen maar die gewoon van internet plukken en dat is opzich best een slechte zaak...
Misschien zijn er al wel bands die overwegen ta kappen door hun afnemende verkoopcijfers... de geruchten gaan al...as we speak!

Misschien overdrijf ik een beetje, maar errug kleine labels die al hun geld op een belangrijke release zetten die vervolgens alleen maar gedowned wordt... dan is het toch best reëel dat ook het label het niet haalt..

Rick FSB 03-07-2002 15:47

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:

Misschien overdrijf ik een beetje, maar errug kleine labels die al hun geld op een belangrijke release zetten die vervolgens alleen maar gedowned wordt... dan is het toch best reëel dat ook het label het niet haalt..

je hebt gelijk de kleine labels die ons vaak met erg leuke bandjes verblijden kunnen dan over de kop gaan en dat is een heel slechte zaak! :(

jnieuwelaar 03-07-2002 16:42

Ik download veel, omdat ik geen geld heb om alles origineel te kopen. Ik weiger ook om dure cd's te kopen, meestal pluk ik een en ander uit de koopjes bak.

sukKelgirl12 03-07-2002 17:29

Meestal download ik eerst een aantal nummers van een band. Als ik ze dan goed vind ga ik eens een cd van ze luisteren en als ik m z'n prijs waard vin dan koop ik m. Vind ik m te duur, maar wel goed, dan pluk ik m van internet en brand ik m meestal.

Danique 03-07-2002 17:43

ik down heel veel albums, elke dag wel één of een paar denk ik, maar meeste zijn onbekende bands promo's en ep's enzo, effe kijken of het wat is. en veel advances
en ik heb gewoon nie zoveel geld om van alles wat ik wil horen/checken een cd te kopen dus ik down eerst...en als het heel cool is koop ik het wel, en soms ook niet, dan brand ik het...
ik voel me ook niet schuldig ofzo, cd's zijn gewoon duur
veel albums daar doe ik ook niks mee, die staan gewoon hier op mn schijf en die luister ik af en toe en veel luister ik niet eens..
dus dan weet je alweer, als ik het gekocht had had ik het nooit geluisterd en was dat weer zonde geweest.

toch heb ik heel erg veel originele cd's en van veel bands ook alle cd's maar die heb ik allemaal gekocht toen ik full time werkte dus ook geld zat had.
nu wil ik nog steeds wel originele cd's hebben van bepaalde bands, gewoon omdat ik ze erg goed vind en het er voor over heb

Gwen. 03-07-2002 17:46

Ik heb gewoon geen geld om alle albums te kopen die ik wil. Ik down een hoop (zoek nu alleen een gelijkwaardige vervanger voor AG.. tips?) en brand de nummers die ik echt goed vind.

Saaaz 03-07-2002 17:47

ik download heel erg veel... en als er dan bands bij zijn die ik zoooooooo leuk vind waarvan ik alleen mar mp3s heb dan ga ik gewoon een cd kopen...
maar ik vind 20 euro wel te duur ja... maar heel soms dan koop ik er toch eentje die zo duur is :rolleyes: dan ben ik gewoon heel erg gek....

NERD 03-07-2002 18:45

Voordat we thuis een comp met internet hadden heb ik reeds 500 ceedees gekocht. Heb sindsdien zeer veel gedownload en gebrand maar nu AG er niet meer is zal ik waarschijnlijk wel weer meer gaan kopen. Al heb ik momenteel nog iets van 3000 mp's op mijn HD, waaronder ± 50 complete albums...

]{ing 03-07-2002 18:47

ik download veel, heb in het verleden ook veel albums getrade via ftp.. en veel cd's leen ik, zet ze op mijn harddisk in mp3 formaat en dan geef ik ze weer terug, zo kan ik ze altijd nog op cdr zetten :)

Rhinus 03-07-2002 18:47

Citaat:

NERD schreef:
500 CD's
Hoeveel heeft die grap je ongeveer gekost?

Infaustus 03-07-2002 18:51

de winkel van sinkel

Diekomsa 03-07-2002 18:56

Eerst dl ik bijna alles maar de laatste tijd doe ik dat bijna nooit meer. Als ik een review lees die me echt aanstaat dan koop ik die gewoon de cd.

Milk 03-07-2002 20:21

ik koop het, maar zoek wel naar de aanbiedingen.. tegen de tijd dat ik een fatsoenlijke i'net-downloadlijn heb zal ik wel wat meer downloaden, maar als ik iets echt leuk vind zal ik het origineel toch wel kopen.

funest 03-07-2002 20:50

beide

battlestar 03-07-2002 22:17

Citaat:

Sookie schreef:

Roxy 03-07-2002 22:42

in eerste instantie down ik eigenlijk alles
maar bij mijn aller super mega lievelingsbands ben ik die kopieen aant vervangen door originele omdat ik dat leuker vind...
en als ik eens naar een concertje ga dan wil ik daar oowk nog wel eens wat kopen, dat doek eerder dan in een winkel.. kweenie dan heb ik het gevoel dat ik het geld aan die band geef ipv aan een winkel.. beetje stom maar goed...

Danique 03-07-2002 22:43

Citaat:

Roxy schreef:

en als ik eens naar een concertje ga dan wil ik daar oowk nog wel eens wat kopen, dat doek eerder dan in een winkel.. kweenie dan heb ik het gevoel dat ik het geld aan die band geef ipv aan een winkel.. beetje stom maar goed...

ja vind ik ook wel, winkels maken de prijs duurder want dan kunnen ze er nog aan verdienen.
en cd's zijn vaak véél goedkoper bij concerten

NERD 04-07-2002 19:34

Citaat:

Hoeveel heeft die grap je ongeveer gekost?
Dat wil ik niet eens weten. Ik geloof dat mijn ouders op den duur wel meer premie moesten gaan betalen voor de inboedelverzekering :D

Noastergot 04-07-2002 19:42

kopen in de winkel natuurlijk

WolterB 04-07-2002 19:50

ik heb zo'n 7400 nummers op MP3

heb er zon 200-300 CD's (4000-5000 nummers) voor ge-encode en de rest gedownload

dus ongeveer 65% legaal en 35% illegaal

Slither 04-07-2002 20:01

Ik heb 'n slordige 1100 mp3tjes, maar ik download de laatste tijd steeds minder. Ik wil cd's sowieso origineel hebben, ik heb in mijn 'hoofd'-collectie ook geen cd-r's staan.

Rhinus 04-07-2002 20:04

Citaat:

NERD schreef:
Dat wil ik niet eens weten.
Ik wil dat wel weten, daarom vraag ik het ook..

Thutshui 04-07-2002 20:07

Alles van internet... En als ik echt ergens helemaal gek van wor dan willik d'r nog wel es wat van kopen als ik geld teveel heb :p

~Meliss@~ 04-07-2002 21:22

Ik download alles van internet

jnieuwelaar 04-07-2002 21:33

Citaat:

Thutshui schreef:
Alles van internet... En als ik echt ergens helemaal gek van wor dan willik d'r nog wel es wat van kopen als ik geld teveel heb :p
Iets minder hard drummen wil ook wel eens helpen :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:47.