![]() |
Zie het onderstaande fragment uit Schindler's List:
http://members.home.nl/kortenschijl/screenshot.jpg Weet iemand wat dat verticale golfje is, dat vlak na de maatstreep staat??? |
dit is voor de pianisten:
dit verticaal golfje heet een harpslag. dat wil zeggen dat je die noten niet als één akkoord moet spelen, maar de noten verspreid van laag naar hoog zoals een harp? begrijp je? |
Een gebroken akkoord dus. Thx :)
|
zover ben ik nog niet echt in de notenleer :s ;)
|
Citaat:
|
kan gebeuren :D
|
Citaat:
|
het is veel informatie in een klap pfff, als je dan een keer iets vergeet is dat voor mijn part helemaal niet erg ! :D
|
'een keer iets' is niet erg, een keer bijna alles wel ;)
(God, wat een chattopic toch weer :D) |
Pfff de 'forumbazen ' zullen het wel niet erg vinden, zo is er toch nog één topic op creatieve vakken die wat interessant blijkt te zijn :p
|
Citaat:
|
En blijkbaar is ook niemand geïnteresseerd in notenleer en dergelijke ... :(
|
Citaat:
|
ja, velen onderschatten dit alles. Ik vind het ook moeilijk hoor :( Maar ik wil het kunnen ;)
|
Citaat:
;) als een chattopic niet ten koste gaat van de effectiviteit van het huiswerkforum zie ik op het moment geen reden hem te sluiten.... of jullie moeten gaan flamen en het moet hier loeidruk worden natuurlijk... |
Citaat:
Oja, als het druk wordt, schoppen we de nieuwelingen wel weg ;) |
*zier voorlopig nog geen nieuwelingen die we kunnen wegschoppen* :( :D
|
Citaat:
*schopt beeldscherm* uhoh :D |
*schopt ... nu ja, laten we dat even voor onszelf houden* :D
|
Hey,.. begint daar niet het thema weer?
(ziet plaatje) |
Citaat:
[edit]In dit plaatje wordt wel begonnen met een variatie op het thema[/edit] |
Citaat:
Maar ok,.. een variatie op het thema :) Had ik het bijna goed ;) /me neuriet mee |
Citaat:
(ben er alweer een tijdje uit, denk ik) |
Citaat:
Welk instrument speel je? ik: piano (en had een beetje accordeon en gitaar aangeleerd; maar niet verder ingegaan... zelfdiscipline he,....tsss :)) |
Citaat:
Nee, ik speel geen instrument. Tja, snare drum, maar da's zo moeilijk een melodie spelen :) |
Citaat:
LOL :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed, ik weet nauwelijks iets van drums af :) dus ik ben maar wat aan het gissen....... |
Citaat:
Nee, uit een trom komen, mits je in het midden slaat, 2 geluiden: 1 zuiver en 1 onzuiver geluid. Het onzuivere geluid klinkt een beetje als een zak met pitten, het zuivere geluid is een klap. Het onzuivere geluid komt doordat de trilling die je op het vel geeft doordreunt naar de dan gespannen snaren. Die trillen dan tegen de onderkant van de trom aan. Het enige verschil met het zuivere geluid is dat dan de snaren niet tegen de trom aanliggen en dus niet trillen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33. |