![]() |
jullie mening
Wat vinden jullie ervan dat er in spanje nu een minimum BMI van 18 gehanteerd word? Alleen maar positief, of zijn er ook mensen die er tegen zijn?
Ik vind het echt supergoed! (y) Al is 18 nog ondergewicht, maar het begin is er! |
--->L & G, dit is een anorectentopic. Wij hier zitten gewoon boven de 20.
|
Citaat:
Goede zaak inderdaad (y). |
Ik denk dat dit een goede impuls is vanuit de media. Natuurlijk zijn slanke meisjes mooi, maar door ongezond magere meisjes als mooi te presentren in de media denk ik dat je toch wel een verkeerd voorbeeld geeft aan vooral jonge meisjes. Of de kans op anorexia nervosa hier nu echt door omhoog gaat weet niemand volgens mij, maar de kans bestaat zeker.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed dat ze nu is aan de gezondheid van die modellen denken en te magere meisjes weren. |
te slank is gewoon lelijk punt.
|
Ik wil gewoon heupen zien, en geen ribben.
|
Citaat:
En 18 is geen gevaarlijk laag gewicht, maar een normaal gewicht is met een BMI van ongeveer tussen de 19 en 25. Daar zijn wat uitzonderingen op, maar die zijn strikt persoonlijk. |
als meisje moet je zoveel zijn en hebben tegenwoordig, dat mensen niet eens meer kijken naar wat ze zelf echt mooi vinden maar zich laten meeslepen door dat schoonheidsideaal. Alsof je alleen mooi bent als je slank bent. Wat nou als je slank bent maar een stom hoofd hebt? Alsof een slanke taille de ogen van een kromme neus met een bobbel erop zou afhouden ofzo.
Ik vind het in elk geval goed dat ze niet meer van die skinny takjes op de catwalk willen. Wie wil er nou naar een mooie jurk kijken als er een hongerlijdende stakker inzit? Drietonner hoeft ook weer niet, maar hou het gezond:) |
Citaat:
|
het draait om proportie
sommige meisjes zijn slank mooi andere met wat meer |
Citaat:
Trouwens, mannen moeten er tegenwoordig ook aan geloven, die "horen" ook eruit te zien als een man op de cover van men's health, en te smeren met allerlei vrouwen-cremepjes. |
Het is natuurlijk prima dat er eindelijk iets gedaan wordt aan de tendens om gezonde meisjes aan te zetten om toch nog enkele kilo's af te vallen, om té magere meisjes de catwalk op te sturen enzovoort. Maar uiteindelijk zal dit niet zoveel uitmaken, behalve een rits aandacht in de media.
Hetgeen er echt fout liep was vooral dat meisjes aangezet worden, door de mode-industrie, om weken- en maandenlang te overleven op een dieet van sla en cola light. Die onzin moet eruit en vermeden worden. Maar dit is natuurlijk onzin. Waarom werken met zo'n absurde grens. Er zijn zat meisjes in die sector die erg groot zijn én een erg laag gewicht hebben. Is een model van 1.83m per definitie ondervoed/anorexisch als ze minder dan 60kg weegt? M.a.w. dit haalt verder niks uit. Madrid is helemaal geen belangrijke mode-week. Dus wat heb je zolang Milaan, Londen en Parijs niet meedoen, zolang fotomodellen niet aan die eisen moeten voldoen en madammen als Paris Hilton en Victoria Beckham de covers blijven sieren? Slechte zaak, dat quotum. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik zit zelf onder de 18 dus tja :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kansloze situatie. Laten we een wedstrijd houden wie het lelijkst is! :)
|
Men neemt altijd de dunne, uitgehongerde anorexia-tienertjes als voorbeeld voor wat een (te) mager schoonheidsideaal voor gevolgen heeft. Maar als je kijkt naar de gewichtsproblemen van tieners is het niet ondergewicht, maar overgewicht wat het meest voorkomt. In die context zou ik wel willen weten of dat magere schoonheidsideaal nou echt alleen een negatieve invloed heeft op de jeugd.
|
Citaat:
Maar dat on a sidenote. Tja, iemand had het over een schoonheidsideaal: dat dat betekent dat meisjes heel/te slank moeten zijn om mooi gevonden te worden door mannen. Maar neem nou zo'n Yolanthe van Kasbergen, die is juist weer veel voller en die trekt ook genoeg mannen aan, dacht ik zo. Dusss.. |
Citaat:
|
Wat een gezond bmi is wijzigt nog zo als je in de groei bent. Om een enkele absolute bmi grens aan te houden voor modellen vanaf vijftien tot vijfentwintig jaar is niet zo slim.
Veel topmodellen beginnen al als ze nog maar pubers zijn, en die zijn nog niet uitgegroeid, dus logisch dat ze zo smal en slank zijn, en een heel laag bmi hebben. Dat wil echter niet zeggen dat ze ongeoznd mager zijn. Een volwassen vrouw met hetzelfde vetpercentage heeft een heel andere lichaamsbouw en ook een ander bmi. Dat is normaal, maar lijkt in vergelijking met volwassen aangejurkte en opgedirkte tieners al snel "dik". |
Citaat:
Persoonlijk houd ik ook van vrouwen, in plaats van skeletjes waar wat oestrogeen doorheen loopt. |
Citaat:
|
Er is wel eens onderzocht wat mensen nou mooi of aantrekkelijk vinden, maar ik denk dat uiteindelijk iedereen zijn eigen definitie van schoonheid heeft.
Ik vind het wel een goede zaak als ze modellen met extreem ondergewicht weren. Alleen, is het puur een imago kwestie van de branche? En als het een imago kwestie is, dan heeft het eerder met gezondheid dan schoonheid te maken lijkt me. |
Citaat:
|
Er is niets mis met slank willen zijn, vooral als je nog jong bent. Vetter wordt je vanzelf wel naarmate je ouder wordt, en de ietwat te stevige tiener van nu wordt een duidelijk te vette dertiger met spekpoten, en buik met drie op elkaar gestapelde vetrollen, borsten als meloenen en armen als hammen. Om van het varkensachtige voorkomen van hun vollemaansgezicht nog maar te zwijgen. Weet je wat een sinaasappelhuid er op zo'n zeug zit? YUK!
Wie als tiener slank is, blijft dat de rest van zijn leven. Niks mis met je eetpatroon een beetje matigen en wat meer te bewegen. Het probleem zijn de anorecten. Slanke meisjes die zich uithongeren en zichzelf nog steeds te dik vinden, al zijn ze nog dunner dan de catwalkmodellen. De oorzaak is slechts gedeeltelijk gelegen in het geproclameerde dunne schoonheidsideaal. Het komt door hun eigen geestesgesteldheid. Anorexia is een ziekte, een stoornis. Je wordt niet alleen ziek door plaatjes van dunne fotomodellen te zien. |
Citaat:
|
goeie zaak.. ik zat laatst is op een 'pro anorexia' forum te kijken en die meisjes meten zich alleen maar met dunne modellen onder het motto 'thinspiration'. ik weet zeker dat zo'n maatregel als dit al een beetje helpt. ik denk niet dat anorexia zozeer het gevolg is van die dunheidstrend, maar als anorexiapatienten er eenmaal inzitten zijn het zeker rolmodellen.
link: http://www.anafriends.org/forums/forum-view.asp?fid=11 |
Citaat:
Volgens mij zijn er meer meisjes/vrouwen te dik dan te dun. |
Heb er weinig van gemerkt heb er wat van op tv gezien en lopen nog steeds dunne modellen bij gelukkig :)
Het modebeeld is nu eenmaal dun en slank en moet ook zo blijven. En madrid is maar 1 stad, parijs, new york, bangkok, london en velen andere mode steden doen er niet aan mee. Dus zo veel maakt het ook niet uit. Als ze niet in madrid kunnen lopen worden ze wel naar een andere stad gestuurd. |
Madrid.
|
Citaat:
http://www.nudedutchcelebs.com/image...asbergen08.jpg Het is maar wat je "volslank" noemt, maar bij zo'n griet zou ik nog best bang zijn dat ze in tweeën breekt. |
Citaat:
|
Prima.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.ditismaastricht.net/fotos...HM500501-k.jpg |
Citaat:
|
opzich vind ik het best goed want bij sommige modellen steken de botten er bijna uit en lijken de beentjes bijna te breken. maar ik weeg zelf ook iets minder dan 50kg en ben 1.73 en zie er totaal niet TE mager uit. slank is mooi, mager is (N).
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:48. |