Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Stress (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1477999)

Kwekky 25-09-2006 11:25

Stress

Ik heb de laatste maanden best wat meegemaakt op fysiek en emotioneel vlak, en ben hierdoor één grote stressbom geworden.

Vroeger had ik hier zelden last van, maar tegenwoordig kan ik mij zodanig opjagen dat ik er zelf van moet kokhalzen. Het gaat vaak om onbenullige dingen die mij bang maken.. Zoals nieuwe situaties, nieuwe mensen, drukte..

Nu was mijn vraag eigenlijk: hoe kan ik hier kalmer in worden? Want ik vind het zelf onwijs irritant dat ik mij om zo'n dingen druk kan maken..

flyaway 25-09-2006 12:34

Bij mij helpt het soms om, als ik me gespannen voel, me lichamelijk te ontspannen. Niet door sporten, maar gewoon helemaal gaan liggen en rustig ademen. Soms zie ik de dingen dan weer wat rooskleuriger en heb ik motivatie om weer te werken enzo:)

Idioteque-je 25-09-2006 12:36

ik heb precies hetzelfde. ik ben altijd al gespannen en gestressed en dat uit zich de laatste tijd in allerlei onbenullige ansgten, waar ik heel moeilijk vanaf kom. wat je ertegen kunt doen? tsja, voor mij is dat heel moeilijk, maar je moet leren te relativeren en niet overal te bewust bij na te denken. aangezien je ook last hebt van kokhalsneigingen is het misschien zinnig om valeriaan of een ander middel te slikken waar je rustiger van word. of ga anders naar de dokter...

sterkte ermee

salieee 25-09-2006 14:04

dingen doen waar je gelukkig en rustig van wordt.
Bij mij helpt muziek luisteren, leuke dingen doen en met vrienden afspreken goed.

Lisette Smink 25-09-2006 15:55

Citaat:

Idioteque-je schreef op 25-09-2006 @ 13:36 :
ik heb precies hetzelfde. ik ben altijd al gespannen en gestressed en dat uit zich de laatste tijd in allerlei onbenullige ansgten, waar ik heel moeilijk vanaf kom. wat je ertegen kunt doen? tsja, voor mij is dat heel moeilijk, maar je moet leren te relativeren en niet overal te bewust bij na te denken. aangezien je ook last hebt van kokhalsneigingen is het misschien zinnig om valeriaan of een ander middel te slikken waar je rustiger van word. of ga anders naar de dokter...

sterkte ermee

Dít. Én: ik merk dat ik hoofdpijn krijg als ik me erg veel zorgen maak. Momenteel heb ik zowat 24/7 hoofdpijn.. Erg fijn, maar dan zal ik me toch moeten ontspannen....

gewoonmax 25-09-2006 17:39

uitrusten, tai chi, meditatie, ontspanning gewoon. Al ga je naar n kaarsje staren dat is al (y)

Lollige 28-09-2006 14:32

Zet wat relaxte songs op CD/MP3 speler en ga ffkes op je bed liggen. Gewoon te relaxt! Ik weet zeker dat je je daarna niet meer zo stress voelt.

Relaxe muziek: Hans zimmer, Enya.

LL86 28-09-2006 22:55

Bij mij helpt praten over het probleem wel goed. Relativeer met mensen die dat goed kunnen, zodat je op sommige momenten in kunt zien dat het wel meevalt. Zal lang niet altijd werken, maar het houd je problemen wel luchtiger. Daarnaast is rust belangrijk, maar voor mij valt daar ook ontspanning door leuke dingen doen onder.
Succes!

Zeenimf 29-09-2006 14:53

hmm, iedereen zegt rust en ontspanning, maar wat bij mij helpt is fietsen of rennen. gewoon de wind door je haar laten gaan en het van je af rennen.

Lollige 30-09-2006 22:26

Citaat:

Zeenimf schreef op 29-09-2006 @ 15:53 :
hmm, iedereen zegt rust en ontspanning, maar wat bij mij helpt is fietsen of rennen. gewoon de wind door je haar laten gaan en het van je af rennen.
Ja Okay, Dat werkt ook goed ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26.