Citaat:
georgie schreef:
Als je erover nadenkt is dat inderdaad een interessante vraag.
|
:D Het is gewoon een vraag waarop je geen antwoord kunt verzinnen, behalve mijn bovenstaand antwoord, vermits dat ongeveer de beschrijving is van het woord sport. Maar natuurlijk onvolledig.
Citaat:
georgie schreef:
Golf bijvoorbeeld, vind ik niet echt een sport, beetje tegen een balletje slaan en er dan maar achteraan sjokken (ja ik weet wel dat het technisch is enzo.
|
Bwa, ik denk dat je golf gewoon niet leuk vind. Mensen die voetbal niet leuk vinden, zeggen: "voetbal is 22 spelers die achter een bal rennen en als ze hem hebben dan stampen ze hem weer weg". En iemand die lopen haat zegt: "Wat heb je er nu aan om zo hard als je kan de vooraf bepaalde afstand te lopen". Op die manier blijf je cirkeltjes draaien.
Ik weet zeker dat je voor golf een conditie en vaardigheid moet hebben, en dat het zeker en vast een sport is.
Citaat:
georgie schreef:
En waarom worden scaken en dammen sport genoemd? VAn lichamelijk inspanning kun je niet echt sprken.
|
bij schaken wordt er buiten de vaardigheid hebben door je tekenstander te doorzien, en dus nogal wat nadenken. En dat is een inspanning net zoals bv tennissen. Voor dammen is dat hetzelfde.
Citaat:
georgie schreef:
Volgens mij verschilt het per persoon wat je onder sport verstaat.
|
Geweldig stukje tekst (y). Het is idd verschillende van persoon tot persoon.
|