![]() |
Anna
Anna
de wereld danst voor haar gezicht als een kermis met fonkelende lichtjes gefascineerd, met grote ogen bekijkt ze het tafereel vanuit haar glazen huisje door Anna's ruitje ziet ze gezelligheid en liefde- die ze zelf nooit heeft gevoeld ze ziet de bloesem bloeien maar kent de zoete geur niet schaduwen gaan aan haar voorbij alleen de zon waakt over het kleine meisje opdat het nooit donker zal zijn haar kristallen ogen zien slechts gouden sterren en alleen de zon waakt over haar verloren verdriet |
Iemand die commentaar heeft?
|
Ik heb wel commentaar voor je ;). Ik vind het persoonlijk wel mooi geschreven. Je hebt hier wel even moeten doen toch? :P. Want zo'n gedicht maak ik niet zomaar. (y). Hopelijk zie ik er nog meer van je.
|
Ik vind dat je veel uitlegt zonder echt veel te vertellen. Je zegt bijvoorbeeld "als een kermis met fonkelende lichtjes" - een kermis zonder fonkelende lichtjes zou wel heel akelig zijn. Ook heb je het over grote ogen i.c.m. een zekere fascinatie, ook daar volgt het ene element logisch op het andere. De tweede strofe is heel erg direct en dat komt de boodschap die je uiteindelijk wil uitdrukken niet ten goede. Verder gebruik je veel cliché-termen zoals wereld, licht, liefde, bloesem, zoete geur, schaduwen, zon, klein meisje, kristal, sterren, verdriet.
|
haha nu je het zo stelt en ik lees het terug, zie ik dat het inderdaad zo is. Komisch, eigenlijk....'gefascineerd, met grote ogen' klinkt wel raar en dubbelop inderdaad.
Ik denk dat ik dit kan wijden aan dat ik mijn gedichten altijd op gevoel schrijf, meer kijk naar de boodschap en mooie klanken dan naar hoe het 'woordelijk' (weet niet hoe ik dit anders zal noemen) staat. Maar nu jij het zo zegt, kan ik daar op letten bij volgende schrijfsels. Merci in ieder geval :) -xxx- |
Hoe het 'woordelijk staat', om in jouw woorden te spreken, is toch een onderdeel van de boodschap die je verkondigt?
|
Ik sluit me aan bij Reynaert zijn commentaar. Ik schrijf ook op het gevoel maar erna werk ik m'n gedichten wat meer uit. Moet je zeker eens doen :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26. |