![]() |
Krassen op dvd
Hallo,
ik zit met het volgende vraagstuk. Vandaag heb ik een dvd box gekocht, bestaande uit zeven dvd's. Toen ik net terugkwam, merkte ik pas op dat één dvd ernstige, althans hinderlijke krassen op de achterkant bevat. Uiteraard heb ik meteen de dvd in mijn dvd speler gestoken, en op het eerste gezicht lijkt de betreffende dvd gewoon af te spelen. De speelduur van de dvd is 3 uur. Ik heb geen tijd om deze dvd helemaal af te kijken. Ik vermoed dat ik juridisch gezien recht heb op een ander exemplaar, ik studeer namelijk rechten (product voldoet mijns inziens niet aan de eisen). Maar zouden jullie ook terug gaan naar de winkel, zonder zeker te weten of die dvd het al dan niet doet? Overigens denk ik dat dit een grensgeval betreft. :( Daarbij geeft de pc een foutmelding tijdens het rippen van deze dvd, bij de andere schijfjes doet hij dat niet. (n) |
KLIK en je DVD wordt gegarandeerd weer krasvrij. ;)
Anders gewoon teruggaan naar de winkel. :) Heb dit zelf ook eens gehad, had bij de Free Record Shop (:( ) de special edition gekocht van de film The French Connection, bleek dat op een van de twee DVD's beschadigingen zaten, maar omdat de sealing in de winkel door het personeel al verwijderd was heb ik aangedrongen op een nieuwe DVD, heb inderdaad een nieuwe gekregen, al moest ik ervoor wel naar een ander filiaal gaan (20 km verder) omdat ze die DVD niet meer in huis hadden. :o |
Wij gaan altijd terug naar de winkel als er iets is met een DVD. We willen dan eenzelfde exemplaar, en daar doet een winkel nooit moeilijk over. Zij sturen hem ook terug naar hun leverancier.
|
ja, ik zou zo snel mogelijk teruggaan, omdat hij het nu misschien doet, maar als dat over een week anders is is ruilen veel lastiger.
|
heb je daar een studie rechten voor nodig? ;) tuurlijk breng je hem terug als er krassen op zitten.
|
Citaat:
|
Ik ben vanmiddag naar het desbetreffende warenhuis teruggegaan. Mij werd verteld dat eventuele krassen op een dvd op geen enkele manier voorkomen kunnen worden. Naar enig aandringen was men bereidt de dvd af te spelen, om te zien of de dvd daadwerkelijk kapot was. Mijn dvd bleek inderdaad niet naar behoren af te spelen. Nadat de vriendelijke medewerkster in de gaten kreeg dat de andere op voorraad liggende schijfjes ook gebreken vertoonde (een stuk of tien), kreeg ik mijn geld terug. Dus indien je ooit in de verleiding komt dvd’s te kopen bij de V en D raad ik je dat bij deze af. Onbegrijpelijk dat men daar nog niet in de gaten heeft dat het opbergen van dvd's in aparte hoesjes, desastreuze gevolgen kan hebben.
|
Citaat:
Bij de FRS gebruiken ze witte kartonnen hoesjes waar zowel de muziek CD's alsook de DVD ingaan, nadat ze de deze uit de oorspronkelijke verpakking hebben gehaald. :o |
idd, bij free recordshop ook al zo vaak zulke onzin gehad, een keer was t zelfs zo erg dat van de 12 cd's op voorraad er geen 1 krasvrij was. en als ik dan eens een keer legaal een plaat koop moet dat ding gewoon in 100% nieuwstaat zijn !
|
Citaat:
:p |
Komt doordat het personeel al die shit naar huis mogen meenemen en gebruiken. En dan weer als 'nieuw' terugzetten in de schappen.
|
Citaat:
Ik denk dat dit met name afhangt van het personeel wat er werkt. Als er mensen staan met een beetje hart voor films en muziek dan zou er praktisch niets mis moeten gaan tenzij er echt een fout gemaakt wordt (denk aan DVD laten vallen oid). Als er nou een stel volslagen idioten staat wordt het een ander verhaal. Mocht er echt een voorraad van 12 stuks van eenzelfde CD of DVD zijn dan lijkt het mij erg sterk dat dit nog aan het personeel ligt. Ok ze zouden het door moeten hebben maar de fout ligt mijns inziens dan in eerste instantie bij de fabrikant. Ik zal morgen eens vragen hoe het zit met het mee naar huis nemen van DVD's. Ik denk haast dat het niet mag (wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet gebeurd) aangezien niemand 100% kan garanderen dat de DVD weer in goede staat terugkomt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:35. |