![]() |
heel vaak een niet bestaand nummer op telefoonrekening
De laatste paar keer had ik echt een belachelijk hoge telefoonrekening, mijn abonnement is 25 euro (KPN) en de rekeningen zijn rond de 60 euro.
Ik vroeg me toch echt af hoe dat kon omdat ik niet opeens meer ben gaan bellen of smsen, en ik heb ontdekt dat je op kpn.com online je rekeningen kunt bekijken, inclusief alle gespreksinfo. Nu valt me op dat ik ontzettend vaak smsjes heb gestuurd naar een nummer dat ik helemaal niet ken. Wel 5 per dag ofzo. Dat heb ik dus echt niet gedaan, ik sms helemaal niet zo vaak, en als ik er 5 per dag naar dat nummer zou sturen, zou ik toch echt wel weten wie het is.. Maar het gekke is ook dat dat nummer niet eens bestaat, als ik het bel of probeer te smsen krijg ik te horen dat het nummer niet in gebruik is. Het is ook nogal een vaag nummer: 0653131313. Snapt iemand hier iets van? Ik vind het niet echt lekker om te betalen voor smsjes die ik niet gestuurd heb :confused: Oja, dat nummer heb ik blijkbaar vooral vaak gesmst terwijl ik op vakantie was in italie, kan dat er iets mee te maken hebben? NIemand heeft mn mobiel geleend/gejat ofzo, dat kan het niet zijn :p alvast dank! |
hey is dat nummer niet het servicenummer van kpn? die is geloof ik van voicemail of smscentre
|
Ja dacht ook dat dat het servicenummer was oid.
|
|
Wat Shoarma zegt.
|
hmmm...da's minder dat je daarvoor moet betalen
|
Ik had het inmiddels ook ontdekt, erg slim om niet eerst even te googlen :o Blijft toch vreemd dat het nummer er zo vaak staat want zoveel smsjes heb ik niet verstuurd. Maar ik heb ook ergens gelezen dat je soms voor zo'n smsje via die centrale 2 keer moet betalen. Dus dat zal het wel zijn..
Bedankt! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Probleem met smsen vanuit het buitenland is dat providers sowieso een smsovereenkomst moeten hebben met de provider in het buitenland. Dan is het nog niet te garanderen dat het smsje aankomt of goed afgeleverd wordt. Eerst wordt het smsje namelijk naar de buitenlandse centrale verzonden, die zend het naar de nederlandse, die naar de telefoon van de ontvanger, deze zendt weer een signaal dat de sms is ontvangen naar de nederlandse centrale, deze weer naar de buitenlandse centrale en die weer naar de telefoon. In dat proces kan een hoop misgaan. Dat is helaas iets waar providers ook niet veel aan kunnen doen. Maar wees blij dat het maar een paar dubbele waren. Ik heb wel eens gezien dat de telefoon van mensen een sms meer dan 100 x verstuurde. |
ik zou t sowieso niet pikken en doen alsof je dit allemaal niet weet en heel boos kpn bellen of ze toevallig nog meer klanten willen kwijt raken, en dan krijg je waarschijnlijk uit coulance wel wat terug :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zou er wel een mogelijkheid zijn om geld terug te krijgen dan?
Lijkt mij niet erg waarschijnlijk, maar iedereen die ik dit verhaal vertel adviseert om gewoon die klantenservice te bellen. Maar het is toch in principe mn eigen schuld? Of zou je dan de keren dat ik extra heb betaald voor smsjes (zal in totaal wel op zo'n 30 euro uitkomen) terug kunnen krijgen? Misschien doe ik toch wel een poging.. :o |
Ik zou gewoon even bellen en om inlichtingen vragen. Gewoon doen alsof je neus bloedt en kijken wat ze zeggen :)
|
Citaat:
Meestal staat er gewoon het vaste tarief voor sms naar het buitenland. Dus van die kosten ga je uit en niet de dubbele kosten omdat jij zogenaamd moest weten dat soms de sms niet aankomt bij de centrale en bla bla bla... |
Ik zou in jouw geval ook gewoon proberen te gaan klagen, dit is gewoon schandalig. Ik heb zelf in het buitenland (Belgische kaart, weliswaar) zoiets nog niet voorgehad, natuurlijk wel 75 cent per sms, maar je kan er toch niet aan doen dat door het slecht functioneren van hun systemen jij meerdere malen wordt aangerekend voor een dienst die dan nog niet eens helemaal goed geleverd wordt!)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18. |