![]() |
voorkomen
vanochtend een brief gehad dat ik moet voorkomen vanwege niet kunnen tonen ID.Moet dus bij de rechter komen enz.
Mensen enig idee wat er gaat gebeuren ? Kun je ze lekker belachelijk maken dat ze zich hiermee bezig houden ? Ben half april uit groep jongens gehaald die gebaren maakte naar de politie.a/d hand daarvan om ID gevraagd enz. |
Normaal krijg je alleen een boete van 50 € voor het niet kunnen tonen van je ID, tenzij jij meer op je kerfstok hebt dan je ons vertellen wilt. ;)
|
Waarom zou je daarvoor moeten voorkomen? Normaal gesproken krijg je dan gewoon een (kleine) boete ter plekke. Alleen als je dan niet betaalt en ook achteraf niet betaalt, lijkt me dat je voor moet komen, of - wat Cornel zegt - men vermoedt dat je wel meer te vertellen hebt, en daarom wil de rechter je horen.
|
gewoon niet gaan joh.
doe ik ook altijd bij m'n boetes, beroep aantekenen en dan gewoon niet naar rechtbank gaan, dan kost het de staat alleen maar geld en komen ze er mischien een keer vanzelf achter dat boetes geven aan mij niet loont. |
That's the spirit J-roenn.. :rolleyes: Je kunt natuurlijk ook niet iets doen waarvoor je beboet wordt, dan kun je het hele gezeik voorkomen.
Bottom line: je hebt iets fout gedaan, dus daarvoor moet je gewoon boeten. Jammer. Voor specifiek advies zou ik naar de rechtsbijstand gaan, want er is duidelijk meer aan de hand dan alleen geen id bij hebben (heb je de boete geweigerd te betalen?). |
boete is betaald.En verder niet zoveel op mijn kerftstok.Neem aan dat als het voor iets anders is ze me niet voor dit laten komen :P
|
Gaan en gewoon lief zijn. Mensen lekker belachelijk maken is gewoon niet verstandig of nuttig en versnelt zaken niet. Je ziet vanzelf waar ze je voor willen zien denk ik.
|
Vreemd dat er in de dagvaarding geen reden staat (delict) waarvoor je moet voorkomen. Bij boetes staat precies omschreven waarvoor je de bekeuring gekregen hebt en de datum, plaats en tijdstip.
|
dr staat in de dagvaarding dat ik moet voorkomen vanwege het feit niet kunnen tonen ID volgens art. .. wetboekvan strafrecht blablabla enz enz.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je vraagt hier om advies, en wij vragen hier om verheldering. We proberen je alleen maar te helpen. Als je dat wetsartikel of een stuk uit die brief nu eens post, dan kunnen de juristen onder ons je misschien verder helpen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je hebt het hier over justitie, daar is helemaal geen sprake van gewoon niet op komen dagen. |
Citaat:
Loop ik ook niet het risico te moeten voorkomen. :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
Jouw juridisch advies is even goed als mijn Britney Spears immitaties. |
Citaat:
:D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42. |