Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   black-metaltip: 1349 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=147966)

Ce-El-Wan 03-07-2002 16:30

black-metaltip: 1349

1349 is een uiteraard Noorse band (:p) die dus gewoon nog echte
black-metal speelt die zelfs als "true" (hoewel dit uiteraard een gevaarlijke opmerking op dit forum is) bestempeld zou kunnen worden. Ze klinken buitengewoon lekker en evil met mooie melodieën en een rauwe sound.

Ik heb momenteel de demo "Chaos Preferred" opstaan maar die is al weer een jaar of 2 oud en is ook alleen voor de mensen geschikt die door een demo-produktie heen kunnen of willen luisteren.

Ze hebben vorig jaar ook een (self-titled) mini-cd (met Satyricon-drummer Frost als vast bendelid in de gelederen) uitgebracht die nog een stuk complexer is qua muzikaliteit en uiteraard nog truër klinkt (maar wel beter geproduceerd) en ze schijnen nu aanbiedingen van grotere labels gehad te hebben, en ook nog door veel mensen als DE grote blalck-metal belofte bestempeld te worden.

De band heeft nu net hun eerste full-length "liberation" opgenomen en die zal binnenkort ergens verschijnen...

d/l tips:

demo: Chaos Preferred, Nightmare Reality

mini-cd: End of All, Chaos Within, Antichrist Warzone

full-length: ?

Enjoy :D

Ce-El-Wan 03-07-2002 19:04

is black-metal niet meer trendy genoeg? of hebben alle liefhebbers momenteel een ban... :p :D

Nordens Konge 04-07-2002 08:03

hmm, ik kende alleen die MCD..... opzich wel origineel klinkend, maar om ze nou gelijk als belofte te bestempelen.....

Ulfheðin 04-07-2002 11:53

Is het hatelijk?

Upior 04-07-2002 11:55

Citaat:

birthmark schreef:
de BM crew is ofline
whahhaah, de BM crew??

en spreek voor jezelf

Is er een site van die band?

Ce-El-Wan 04-07-2002 13:21

Citaat:

Upior schreef:

whahhaah, de BM crew??

en spreek voor jezelf

Is er een site van die band?

nee, wel een label-site: http://www.holycaust.com

Stevill 04-07-2002 13:44

true??????????????????

Ce-El-Wan 04-07-2002 13:59

Citaat:

~(S-|-)2v!lL~ schreef:
true??????????????????
nee joh.... ;)
maar wel vet ende hard ende evil :cool:

Nordens Konge 04-07-2002 14:27

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:

nee, wel een label-site: http://www.holycaust.com

hmm, is volgens mij het label van Gehenna .....

Da's dan wel weer een goeie band....

Nordens Konge 04-07-2002 14:37

Deze band is ook vaag: Trollheims Grott

Een finse band, waarvan ik betwijfel of het allemaal serieus bedoeld is. Het heeft wel wat weg van Troll (:D , verassend ) , Dimmu Borgir ( SBD ) enz. Redelijk melodieus dus....

naja, ff kijken maar ....

http://pilotti.kuopio.fi/rytkonen/gruoppi.jpg

Link naar wat muziekjes ....

Download-tip:

Troll Syndicate (nieuw)
A step towards divinity (oud)

Ulfheðin 04-07-2002 14:42

Die kerel rechts op de foto zegt mij genoeg

Nordens Konge 04-07-2002 14:49

Citaat:

Ulfheidin schreef:
hehe :D , da's idd wel zo. Echter de muziek zit best goed in elkaar! maja, die rechter kerel ziet er idd redelijk clownesk uit ja :D

Pigeon 04-07-2002 15:22

over smaak valt te twisten, laat ik ut zo maar zeggen.
en weet je wat pas "true" is?
New York Hardcore, NYHC!!
maar dat vinden jullie vast nie leuk, hardcore ensow?
maarja, daarvoor zeg ik het ook!!!!!! :D :D

Nordens Konge 04-07-2002 15:23

Citaat:

Pigeon schreef:
over smaak valt te twisten, laat ik ut zo maar zeggen.
en weet je wat pas "true" is?
New York Hardcore, NYHC!!
maar dat vinden jullie vast nie leuk, hardcore ensow?
maarja, daarvoor zeg ik het ook!!!!!! :D :D

tsja, ik was al lekker offtopic, maar dit slaat echt alles :D

Stevill 04-07-2002 15:41

Citaat:

Ulfheidin schreef:
kort haar = ontrue

NEEEEEEEEEEEEEEEExxxxxxxtttttttttt

dystopia 04-07-2002 16:05

Waar slaat de naam '1349' op?

paul's herberg 04-07-2002 16:09

Citaat:

~(S-|-)2v!lL~ schreef:

kort haar = ontrue

NEEEEEEEEEEEEEEEExxxxxxxtttttttttt

Mischien hebben ze de resten van zijn kapper wel gebruikt bij dit plaatje :confused: bloed enz

The Undertaker 04-07-2002 16:41

Citaat:

Ulfheidin schreef:
het is Kuifje :eek:

Nordens Konge 04-07-2002 17:17

Citaat:

dystopia schreef:
Waar slaat de naam '1349' op?
Volgens mij is dat het laatste jaar van de Zwarte Plaag, de heftigste epidemie van builenpest ooit....

Staat overigens ook int CD-boekje van Satyricon- Dark Medieval Times

Ce-El-Wan 04-07-2002 17:39

Citaat:

Nordens Konge schreef:

Volgens mij is dat het laatste jaar van de Zwarte Plaag, de heftigste epidemie van builenpest ooit....

Staat overigens ook int CD-boekje van Satyricon- Dark Medieval Times

daar heeft u helemaal gelijk in :D

btw: Holycaust heeft volgens mij alleen de eerste paar albums van Gehenna uitgebracht, daarna zijn ze bij opperhoofd Satyr onder de vleugels terecht gekomen...

Nordens Konge 04-07-2002 17:42

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:

daar heeft u helemaal gelijk in :D

btw: Holycaust heeft volgens mij alleen de eerste paar albums van Gehenna uitgebracht, daarna zijn ze bij opperhoofd Satyr onder de vleugels terecht gekomen...

Dáár heeft u dan weer gelijk in ja :D

daartussen dan nog bij Cacophonous, maarja, niemand is perfect :D

Ce-El-Wan 04-07-2002 17:45

Citaat:

Nordens Konge schreef:

Dáár heeft u dan weer gelijk in ja :D

daartussen dan nog bij Cacophonous, maarja, niemand is perfect :D

shit ja.. dat was ik ff vergeten :D

ik zal die tip van jou eens ff tjekken trouwens... ziet er uh... "interessant" uit :D

Ce-El-Wan 04-07-2002 17:47

Bizarre Troll Technology??? bwhahaha... meesterlijke titel :D (y)

Nordens Konge 04-07-2002 17:51

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:
Bizarre Troll Technology??? bwhahaha... meesterlijke titel :D (y)
hm, ja, normaal niet echt iets voor mij. Echter, dit is zo lachwekkend :D

Troll Syndicate heerscht :rolleyes: , word nu lid!

Ce-El-Wan 04-07-2002 17:55

Citaat:

Nordens Konge schreef:

hm, ja, normaal niet echt iets voor mij. Echter, dit is zo lachwekkend :D

Troll Syndicate heerscht :rolleyes: , word nu lid!

die muziek is trouwens helemaal niet zo slecht, maar wel een tikkeltje heel erg over the top, zoals dat zo mooi heet....

Nordens Konge 04-07-2002 17:57

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:

die muziek is trouwens helemaal niet zo slecht, maar wel een tikkeltje heel erg over the top, zoals dat zo mooi heet....

neuj, dat Bizzare Troll Technology zit opzich wel leuk in elkaar, maarja, volgens mij ist meer een soort persiflage op al die rare mannetjes die int weekend door het bos gaan heksen oid :D

Ce-El-Wan 04-07-2002 18:00

ff wat anders; nieuwe Satyricon nummers al gehoord? (van Ten Horns, Ten Diadems..) zijn (y) :cool: naar mijn mening

Nordens Konge 04-07-2002 18:06

mm, jawel. Ik vind de "nieuwe" Satyricon sowieso wel goed.

Rebel Extravaganza werd altijd gezien als een soort verraad naar de BM, terwijl de muzikale evolutie van Satyricon al is ingezet voor Nemesis Divina ......

Overigens is vernieuwing niet altijd prettig, denk bv aan Ulver of Dødheimsgard ....

Ce-El-Wan 04-07-2002 18:10

Tja.. ik kan alles van Satyricon erg waarderen. En ook alles van Ulver en Dodheimsgard trouwens... Ik luister net zo graag naar Kronet til Konge/Bergtatt als naar 666 International/Perdition City... En volgens mij ben ik helaas een van de weinigen.. :D

Nordens Konge 04-07-2002 18:12

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:
Tja.. ik kan alles van Satyricon erg waarderen. En ook alles van Ulver en Dodheimsgard trouwens... Ik luister net zo graag naar Kronet til Konge/Bergtatt als naar 666 International/Perdition City... En volgens mij ben ik helaas een van de weinigen.. :D
nouja, 666 international en Satanic Art zijn idd nog wel aan te horen ....

Perdition City is natuurlijk allang geen metal meer...

Ce-El-Wan 04-07-2002 18:16

Citaat:

Nordens Konge schreef:

nouja, 666 international en Satanic Art zijn idd nog wel aan te horen ....

Perdition City is natuurlijk allang geen metal meer...

tja.. maar dat het geen metal is maakt het voor mij geen mindere muziek. Net zoals Neonism van Solefald, die lui mixen black-metal met van alles.. Er zijn ongetwijfeld genoeg mensen die dat niet trekken maar k vind het fantastisch...

Nordens Konge 04-07-2002 18:22

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:

tja.. maar dat het geen metal is maakt het voor mij geen mindere muziek. Net zoals Neonism van Solefald, die lui mixen black-metal met van alles.. Er zijn ongetwijfeld genoeg mensen die dat niet trekken maar k vind het fantastisch...

Nouja, daar gaat het natuurlijk ook om. Persoonlijk vind ik een muzikale traject zoals bv Emperor, van Wrath of the Tyrant tot Prometheus wel voldoende.

Ben iets te "conservatief" om de nieuwe Ulver oid te kunnen waarderen

Ce-El-Wan 04-07-2002 18:26

Citaat:

Nordens Konge schreef:

Nouja, daar gaat het natuurlijk ook om. Persoonlijk vind ik een muzikale traject zoals bv Emperor, van Wrath of the Tyrant tot Prometheus wel voldoende.

Ben iets te "conservatief" om de nieuwe Ulver oid te kunnen waarderen

en dat is je goed recht lijkt mij :D (ik luister naast black,viking ook errug veel naar: screamo, alle relapse bands, death, grind, nu-metal, gewone rock, drum n bass, een beetje jazz en zelfs popmuziek (U2 bijvoorbeeld)) maar ach.... :D

Nordens Konge 04-07-2002 18:29

Viking metal (y)

Ce-El-Wan 04-07-2002 18:31

Citaat:

Nordens Konge schreef:
Viking metal (y)
ik ben zelf nogal fan van Eld van Enslaved, vind ik nog steeds hun beste album

Nordens Konge 04-07-2002 18:36

Enslaved is idd erg goed, Eld veruit ook mijn favoriet. Maar de echt goed viking bands vind ik:

Windir
Kampfar
Asatru
Nydvind

Trouwens, bij Enslaved zie je ook al een duidelijke stijlvervaging, hoewel ik er in dit geval geen enkel probleem mee heb: Monumension is kunst!! (y)

Ce-El-Wan 04-07-2002 18:40

Citaat:

Nordens Konge schreef:
Enslaved is idd erg goed, Eld veruit ook mijn favoriet. Maar de echt goed viking bands vind ik:

Windir
Kampfar
Asatru
Nydvind

Trouwens, bij Enslaved zie je ook al een duidelijke stijlvervaging, hoewel ik er in dit geval geen enkel probleem mee heb: Monumension is kunst!! (y)

Kampfar is (y) , kheb er 1 cd van, Norse geloof ik.. ooit eens van ienand gekregen voor mn verjaardag... ik draai um niet vaak, maar het is best lekkere muziek.

Nordens Konge 04-07-2002 18:45

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:

Kampfar is (y) , kheb er 1 cd van, Norse geloof ik.. ooit eens van ienand gekregen voor mn verjaardag... ik draai um niet vaak, maar het is best lekkere muziek.

probeer es Mellom Skoglede Aaser .... die's iets rauwer dan Norse en Fra Underverdenen..... Goeie plaat, jammer van de drumcomputer, maar 't schijnt dat de twee bandleden het niet zo hebben op andere bandleden

Ce-El-Wan 04-07-2002 18:50

Citaat:

Nordens Konge schreef:

probeer es Mellom Skoglede Aaser .... die's iets rauwer dan Norse en Fra Underverdenen..... Goeie plaat, jammer van de drumcomputer, maar 't schijnt dat de twee bandleden het niet zo hebben op andere bandleden

oh ja ....niet Norse ; Fra Unverdenen is degene die ik heb :D *schaam*

DEADLOCKED 04-04-2003 18:32

Heb nou de nieuwe cd van 1349, Liberation opstaan, klinkt veelbelovend! Iemand hier al iets gehoord?

testement 04-04-2003 18:36

nee danku

Ce-El-Wan 04-04-2003 18:59

Citaat:

DEADLOCKED schreef op 04-04-2003 @ 19:32:
Heb nou de nieuwe cd van 1349, Liberation opstaan, klinkt veelbelovend! Iemand hier al iets gehoord?
zo, dit is een oud topic?? :D heej, is die nieuwe 1349 uit? Dan ga ik die nu downen :p

Roelade 04-04-2003 19:10

ik ben godverdomme al heel lang op zoek naar shit van 1349, weet iemand hier waar ik wat nummers kan bemachtigen?
Ik wil die frost wel ff horen blazen en razen!

Tsasil 04-04-2003 19:17

Over ouwe koeien uit de sloot halen gesproken zeg...

Maar ik wil idd ook de volledige CD wel eens horen, al vond ik de mini nou niet bepaald geweldig.

DEADLOCKED 05-04-2003 09:38

Ik heb het van DC++ gehaald.
De Cd klinkt verschikkelijk, en zo hoort het ook :)
http://www.sureshotworx.de/public/fil/2/1349cover.jpg

Master of Puppets 05-04-2003 10:28

niet echt wat voor mij dit..

Ce-El-Wan 05-04-2003 10:54

ik heb hem nu ook, en de cd klinkt idd net zo beroerd qua geluid als die mini (misschien ietsje beter dan) maar 1349 is zo'n band waarbij me dat eigenlijk helemaal niet stoort. Gewoon aan zetten die stofzuiger, en Frost het gaspedaal laten intrappen.

Ce-El-Wan 05-04-2003 11:03

kleine edit: ondanks de gruis-sound zijn alle instrumenten wel goed te horen, dat is toch wel weer knap :D

jnieuwelaar 05-04-2003 11:05

hmm, ik hou niet zo van die slecht geproduceerde zooi.

testement 05-04-2003 11:48

Citaat:

jnieuwelaar schreef op 05-04-2003 @ 12:05:
hmm, ik hou niet zo van die slecht geproduceerde zooi.

hoho!!

dat kan ook juist zeer goed zijn

denk aan de ouwe producties van accept, exodus en laaz rockit bijvoorbeeld!

maar dat is ook geen black metal

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00.