![]() |
black-metaltip: 1349
1349 is een uiteraard Noorse band (:p) die dus gewoon nog echte
black-metal speelt die zelfs als "true" (hoewel dit uiteraard een gevaarlijke opmerking op dit forum is) bestempeld zou kunnen worden. Ze klinken buitengewoon lekker en evil met mooie melodieën en een rauwe sound. Ik heb momenteel de demo "Chaos Preferred" opstaan maar die is al weer een jaar of 2 oud en is ook alleen voor de mensen geschikt die door een demo-produktie heen kunnen of willen luisteren. Ze hebben vorig jaar ook een (self-titled) mini-cd (met Satyricon-drummer Frost als vast bendelid in de gelederen) uitgebracht die nog een stuk complexer is qua muzikaliteit en uiteraard nog truër klinkt (maar wel beter geproduceerd) en ze schijnen nu aanbiedingen van grotere labels gehad te hebben, en ook nog door veel mensen als DE grote blalck-metal belofte bestempeld te worden. De band heeft nu net hun eerste full-length "liberation" opgenomen en die zal binnenkort ergens verschijnen... d/l tips: demo: Chaos Preferred, Nightmare Reality mini-cd: End of All, Chaos Within, Antichrist Warzone full-length: ? Enjoy :D |
is black-metal niet meer trendy genoeg? of hebben alle liefhebbers momenteel een ban... :p :D
|
hmm, ik kende alleen die MCD..... opzich wel origineel klinkend, maar om ze nou gelijk als belofte te bestempelen.....
|
Is het hatelijk?
|
Citaat:
en spreek voor jezelf Is er een site van die band? |
Citaat:
|
true??????????????????
|
Citaat:
maar wel vet ende hard ende evil :cool: |
Citaat:
Da's dan wel weer een goeie band.... |
Deze band is ook vaag: Trollheims Grott
Een finse band, waarvan ik betwijfel of het allemaal serieus bedoeld is. Het heeft wel wat weg van Troll (:D , verassend ) , Dimmu Borgir ( SBD ) enz. Redelijk melodieus dus.... naja, ff kijken maar .... http://pilotti.kuopio.fi/rytkonen/gruoppi.jpg Link naar wat muziekjes .... Download-tip: Troll Syndicate (nieuw) A step towards divinity (oud) |
Die kerel rechts op de foto zegt mij genoeg
|
Citaat:
|
over smaak valt te twisten, laat ik ut zo maar zeggen.
en weet je wat pas "true" is? New York Hardcore, NYHC!! maar dat vinden jullie vast nie leuk, hardcore ensow? maarja, daarvoor zeg ik het ook!!!!!! :D :D |
Citaat:
|
Citaat:
NEEEEEEEEEEEEEEEExxxxxxxtttttttttt |
Waar slaat de naam '1349' op?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Staat overigens ook int CD-boekje van Satyricon- Dark Medieval Times |
Citaat:
btw: Holycaust heeft volgens mij alleen de eerste paar albums van Gehenna uitgebracht, daarna zijn ze bij opperhoofd Satyr onder de vleugels terecht gekomen... |
Citaat:
daartussen dan nog bij Cacophonous, maarja, niemand is perfect :D |
Citaat:
ik zal die tip van jou eens ff tjekken trouwens... ziet er uh... "interessant" uit :D |
Bizarre Troll Technology??? bwhahaha... meesterlijke titel :D (y)
|
Citaat:
Troll Syndicate heerscht :rolleyes: , word nu lid! |
Citaat:
|
Citaat:
|
ff wat anders; nieuwe Satyricon nummers al gehoord? (van Ten Horns, Ten Diadems..) zijn (y) :cool: naar mijn mening
|
mm, jawel. Ik vind de "nieuwe" Satyricon sowieso wel goed.
Rebel Extravaganza werd altijd gezien als een soort verraad naar de BM, terwijl de muzikale evolutie van Satyricon al is ingezet voor Nemesis Divina ...... Overigens is vernieuwing niet altijd prettig, denk bv aan Ulver of Dødheimsgard .... |
Tja.. ik kan alles van Satyricon erg waarderen. En ook alles van Ulver en Dodheimsgard trouwens... Ik luister net zo graag naar Kronet til Konge/Bergtatt als naar 666 International/Perdition City... En volgens mij ben ik helaas een van de weinigen.. :D
|
Citaat:
Perdition City is natuurlijk allang geen metal meer... |
Citaat:
|
Citaat:
Ben iets te "conservatief" om de nieuwe Ulver oid te kunnen waarderen |
Citaat:
|
Viking metal (y)
|
Citaat:
|
Enslaved is idd erg goed, Eld veruit ook mijn favoriet. Maar de echt goed viking bands vind ik:
Windir Kampfar Asatru Nydvind Trouwens, bij Enslaved zie je ook al een duidelijke stijlvervaging, hoewel ik er in dit geval geen enkel probleem mee heb: Monumension is kunst!! (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Heb nou de nieuwe cd van 1349, Liberation opstaan, klinkt veelbelovend! Iemand hier al iets gehoord?
|
nee danku
|
Citaat:
|
ik ben godverdomme al heel lang op zoek naar shit van 1349, weet iemand hier waar ik wat nummers kan bemachtigen?
Ik wil die frost wel ff horen blazen en razen! |
Over ouwe koeien uit de sloot halen gesproken zeg...
Maar ik wil idd ook de volledige CD wel eens horen, al vond ik de mini nou niet bepaald geweldig. |
Ik heb het van DC++ gehaald.
De Cd klinkt verschikkelijk, en zo hoort het ook :) http://www.sureshotworx.de/public/fil/2/1349cover.jpg |
niet echt wat voor mij dit..
|
ik heb hem nu ook, en de cd klinkt idd net zo beroerd qua geluid als die mini (misschien ietsje beter dan) maar 1349 is zo'n band waarbij me dat eigenlijk helemaal niet stoort. Gewoon aan zetten die stofzuiger, en Frost het gaspedaal laten intrappen.
|
kleine edit: ondanks de gruis-sound zijn alle instrumenten wel goed te horen, dat is toch wel weer knap :D
|
hmm, ik hou niet zo van die slecht geproduceerde zooi.
|
Citaat:
hoho!! dat kan ook juist zeer goed zijn denk aan de ouwe producties van accept, exodus en laaz rockit bijvoorbeeld! maar dat is ook geen black metal |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00. |