![]() |
Brandblaar
Hallo,
Afgelopen zondag heb ik tijdens het werken mijn duim verbrand aan een hete plaat waar een brander onder stond. Ik ben toen naar de EHBO post gegaan waar ik het 10 min onder de kraan heb gehouden en waar het vervolgens verbonden werd (met speciaal spul en verband). Na een dag deed het geen pijn meer maar zat er een ontzettend grote blaar, die nu na 5 dagen onveranderd is. Hij is ongeveer 4 mm dik. Ik draag er nu al dagen een pleister overheen. Denken jullie dat ik hiermee naar de dokter moet, of zal het wel slinken op den duur? |
Het zal slinken op de duur, heeft tijd nodig om te genezen.
Het beste is om het niet zelf door te prikken want doordat de huid eronder beschadigd is kunnen er infecties optreden. Als het vocht niet lijkt te verminderen en dus de blaar alleen maar groter wordt, en je er echt last van hebt kan je het beste even naar een dokter gaan. Die kunnen het daar dan toch doorprikken, maar dan heb ik minder kans op ontstekingen. Blaar zal toch wel aan het einde van de week moeten slinken. succes. |
Citaat:
|
Maar een brandblaar is steriel en daarbij raakt de dunne huid onder de blaar dus niet geinfecteerd. Als je hem doorprikt kunnen de bacteriën wel gewoon bij en de huid daaronder is vrij kwetsbaar. Dus als de blaar niet zit op een plek waar je er enórm veel last van hebt, kun je 'm beter heel laten.
|
Citaat:
Hoe groot is die blaar? |
nee idd. ze raden het sterk af blaren door te prikken i.v.m. infecties. kunt het beter niet doen
|
Ongeveer 2 bij 1 cm. Ik heb er verder ook geen last van. Hij ziet er alleen zo raar dik uit :(
|
Dat is niet erg, gaat wel over. Je kan er een pleister over doen voor bescherming, maar verder niet al teveel aan doen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:46. |