![]() |
[Kermis] Grijpkranen truuk, zijn die er?
Hey, binnenkort heb je op 2 & 3 Oktober @ Leiden Kermis, Wie gaat er eingelijk daar naar toe? En wat hebben jullie bij de grijpkraantjes gewonnen?
Ik heb zo verslaafd aan die grijpkranen (vooral waar geld van 50/100/200 inzit) Ik vroeg me af of er truukjes zijn. Ik heb weleens Brainiac gekeken en daarin werd vertelt wat de truuk was maar ben het ff vergeten hoe het precies ging. Iemand? |
Je bedoelt die voor het grijpertje te zware metalen ringen? :D
De enige manier om die te winnen is door er 3 tegelijk proberen te graaien! |
Ik heb wel eens zo'n horloge gewonnen, maar hij is erg afzichtelijk. Het was ook niet mijn bedoeling een horloge te pakken.
Verder heb ik een diepgewortelde afkeer van Kermissen |
1. Ga heel lang bij zo'n ding staan tot er iemand wint.
2. Ga dan tellen, tot de volgende winst. Dat zijn er, bijvoorbeeld, Winst 1 2 3 4 5 6 7 8 9 winst. 3. Ga dan weer tellen en zorg dat jij na nummer 9 komt. |
Eh bah, kermissen. Als je een IQ hebt van hoger dan 50 ga je daar echt niet voor je plezier naartoe.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
U hebt gezocht op truuk:
Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies. Er bestaat dus geen truuk. |
Structureel zal je nooit wat winnen, incidenteel misschien wel af en toe. Besteed je geld lekker aan botsauto's, dat is tenminste leuk. (y)
|
Het lijkt me erg stug dat 70% van de nederlanders een IQ van 50 heeft.
|
Het lijkt me erg stug dat dat geen geintje was.
|
Ach.
|
Ik ben zelf van de kermis en ik kan je vertellen: er zit geen systeem is, er zijn geen truukjes voor of whatsoever.
De exploitant kan die kranen instellen, kan ze gevoeliger of minder gevoelig maken voor de aanraking van de knoppen voor- en achteruit, kan de "knijpkracht" van de kraan bepalen, hoe ver hij maximaal naar beneden zakt etc. Af en toe maakt hij het mogelijk om iets te winnen, daarna draait hij de knoppen weer teurg. Gewoon wanneer hij er zin in heeft of wanneer het ineens heel rustig is. Dan wint er iemand iets en andere mensen zien dat> ze gaan zelf ook euro's in die machines gooien. Heel stom spelletje. Net als met die lootjeskramen, dat zijn ook allemaal nepperts. Net als heel veel spelletjes op de kermis. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nouja, ik heb ook weleens gezien dat ze daar bij Brainiac een aflevering over hadden ja, maar dat ging niet over de grijpkranen, maar over die schuifapparaten waar je munten in moet gooien.
Daar moest je er 3 tegelijk ingooien wilde je een kans maken, aldus brainiac. Dat het met die grijpkranen inderdaad zo gaat wist ik wel. Gooi daar ook nooit geld in eigenlijk. Ik hou ook niet zo van kermissen, de enige kermis die me wat kan boeien is Weert. (pas geleden geweest) |
Mijn neef kon dat goed, met knuffels dan en opzich is dat gewoon een kwestie van de gene uitzoeken die goed te pakken is.
|
Citaat:
Maar ik stik van de knuffels |
OMG op 2 en 3 oktober in Leiden ga je toch niet naar die peperdure kermis :nono:
En tuurlijk hebben ze grijpkramen, ze hebben er wel minstens 80 ofzo ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09. |