Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Norton blokkeert de hele boel (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1480266)

Anneka 30-09-2006 13:32

Norton blokkeert de hele boel

Mijn internet doet het wel gewoon maar Norton blokkeert mijn msn. Of in dit geval, de firewall. Ik kan er niet aankomen want ik zou niet ingelogd zijn op het hoofdaccount. Probeer ik in te loggen, zijn er geen accounts beschikbaar en ook geen wachtwoord.
Ik wil het dus gewoon verwijderen, maar hij geeft dan de fout aan dat dat alleen kans als norton ingelogd is.
Oftewel, wat moet ik doen?

Zao 30-09-2006 13:36

Norton erafgooien natuurlijk en dan maar voor de grap VGA virusscan downloaden, tijdelijk. Daarna zo snel mogelijk proberen McAfee te krijgen :)

Anneka 30-09-2006 13:37

Zover was ik al, tis meer het probleem hoe Norton verwijdert moet worden :o

Zao 30-09-2006 13:39

Deze computer -> configuratiescherm -> software -> Norton Antivirus -> verwijderen ;)

Anneka 30-09-2006 13:42

Dan krijgi k de foutmelding:

'kan niet verwijderen want paswoord moet gereset worden. klik op wijzigen'
Bij wijzigen: 'onherstelbare fout in uninstallatie'

Zao 30-09-2006 13:43

Deze computer -> c: -> program files -> Norton -> selecteer Norton map -> shift+delete -> ok aanklikken

Anneka 30-09-2006 13:48

'kan bestand .... niet v erwijderen: de toegang is geweigert'

Al Murphy 30-09-2006 14:13

Waarschijnlijk zijn er nog bestanden in gebruik, en krijg je het daarmee niet goed verwijderd.

Je kan dan best eerst opnieuw opstarten in veilige modus, en op die manier Norton verwijderen.

freyk 30-09-2006 14:24

Citaat:

Al Murphy schreef op 30-09-2006 @ 15:13 :
Waarschijnlijk zijn er nog bestanden in gebruik, en krijg je het daarmee niet goed verwijderd.
Ja, dat zou goed kunnen.
Probeer eerst norton goed aftesluiten voordat je de boel gaat verwijderen.

Waarom zou je Norton firewall willen verwijderen, als deze alleen de toegang tot msn blokkeerd.
Is het dan niet verstandig om ff de Norton firewall instellingen erbij te halen en daar de msn toegang in te stellen?
Of denk ik dan zo moeilijk.

Anneka 30-09-2006 14:31

Citaat:

freyk schreef op 30-09-2006 @ 15:24 :
Ja, dat zou goed kunnen.
Probeer eerst norton goed aftesluiten voordat je de boel gaat verwijderen.

Waarom zou je Norton firewall willen verwijderen, als deze alleen de toegang tot msn blokkeerd.
Is het dan niet verstandig om ff de Norton firewall instellingen erbij te halen en daar de msn toegang in te stellen?
Of denk ik dan zo moeilijk.

het hele probleem was dus dat ik geen toegang had tot de instellingen van de Firewall. En ik wil het uberhaupt verwijderen omdat ik er niet tevreden over ben:p.

Maar goed, heb het programma: Rnav2003 gedownload en gebruikt. Gereboot en nu werkt alles weer.

Igorrrai 30-09-2006 17:28

Als je een andere virusscanner neemt zou ik nod32 nemen.

Anneka 30-09-2006 19:07

Citaat:

Igorrrai schreef op 30-09-2006 @ 18:28 :
Als je een andere virusscanner neemt zou ik nod32 nemen.
Ik wil een gratis scanner als het mogelijk is:p

M@rco 30-09-2006 19:15

Citaat:

Anneka schreef op 30-09-2006 @ 20:07 :
Ik wil een gratis scanner als het mogelijk is:p
www.free-av.com (y)

lullow 30-09-2006 23:21

Citaat:

Zao schreef op 30-09-2006 @ 14:43 :
Deze computer -> c: -> program files -> Norton -> selecteer Norton map -> shift+delete -> ok aanklikken
off-topic:
Meest stomme wat je kan doen om een geinstalleerd programma te verwijderen.

ILUsion 01-10-2006 09:08

Citaat:

lullow schreef op 01-10-2006 @ 00:21 :
off-topic:
Meest stomme wat je kan doen om een geinstalleerd programma te verwijderen.

Om het aan een 'leek' aan te raden is het inderdaad zeer stom, want je blijft nog met zo veel zooi zitten (regestersleutels, opstartrecords, ...) dat je daarna mogelijk de ene foutmelding na de andere krijgt. Ervaren gebruikers kunnen zich er eerder aan wagen, maar zonder risico is een manuele deinstallatie nooit.

Zao 02-10-2006 01:01

Citaat:

ILUsion schreef op 01-10-2006 @ 10:08 :
Om het aan een 'leek' aan te raden is het inderdaad zeer stom, want je blijft nog met zo veel zooi zitten (regestersleutels, opstartrecords, ...) dat je daarna mogelijk de ene foutmelding na de andere krijgt. Ervaren gebruikers kunnen zich er eerder aan wagen, maar zonder risico is een manuele deinstallatie nooit.
Had ik zo snel niet bij stilgestaan maar je hebt gelijk. Ikzelf doe het een enkele keer wel op deze manier, maar ik heb ook progjes voor de opstartrecs/regkeys e.d. :)

T_ID 02-10-2006 10:06

Citaat:

Zao schreef op 30-09-2006 @ 14:36 :
Daarna zo snel mogelijk proberen McAfee te krijgen :)
Waarom het ene kutpakket door een ander kutpakket vervangen? Al helemaal als je er ook nog eens dik voor moet betalen terwijl er redelijke gratis alternatieven zijn.

ILUsion 02-10-2006 17:59

Citaat:

T_ID schreef op 02-10-2006 @ 11:06 :
Waarom het ene kutpakket door een ander kutpakket vervangen? Al helemaal als je er ook nog eens dik voor moet betalen terwijl er redelijke gratis alternatieven zijn.
McAfee is in geen geval een kutprogramma, maar je moet natuurlijk wel de bedrijfsversies gebruiken en niet de consumentenversie, die heeft bij mij lang genoeg als een tiet gedraaid (tot ik weer eens windows opnieuw had geïnstalleerd en geen zin had om te zoeken waar de installatiebestanden stonden). Dat er goede gratis alternatieven bestaan, ben ik desalniettemin helemaal met je eens :)

Piloff 03-10-2006 07:29

Over het algemeen kan je Norton trouwens prima verwijderen met behulp van de cd. Cd erin doen, menuutje omhoog laten komen en op 'Deinstalleerd Norton ...' klikken. (Maar dan moet je de cd (of de cd image) wel hebben.)

T_ID 03-10-2006 11:36

Citaat:

ILUsion schreef op 02-10-2006 @ 18:59 :
McAfee is in geen geval een kutprogramma, maar je moet natuurlijk wel de bedrijfsversies gebruiken en niet de consumentenversie,
Ik weet niet of de bedrijfsversie dat ook nog heeft, maar als McAfee gaat updaten staat de pc van mijn pa altijd meer dan een volle minuut stil.

Aangezien het ding dat vrijwel dagelijks doet en bij alle clients grootschalig gaat zeiken over gebrek aan admin-bevoegdheden vond ik McAfee dus gewoon bagger.

Wat dat betreft doet Norton sommige zaken trager lopen, maar zelf vond ik de interface prima en de veiligheid die het biedt ook. Wat dat betreft weet ik niet of zomaar te stellen is dat de een beter is dan de ander.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58.