![]() |
Gym in de 5e van havo?
Weet een van jullie of je nog gym hebt in de 5e van de havo, ook als je geen lo2 hebt gekozen?
En algemene natuurwetenschappen ben je daar in de 5e vanaf of nog niet |
Hoezo Lo2 hebt gekozen? Bij ons op school was gym gewoon altijd verplicht, in 5Havo gingen we wel iedere keer naar een fitnesscentrum toe of de tennisbaan ipv op school wat aanrommelen.
Op 6vwo echter heb je bij ons maar tot de kerstvakantie gym en sluit je het daarna af. Anw, wordt bij ons gegeven tot halverwege het 5e jaar. Het verschilt heel erg per school wat ze geven aan lessen en hoelang een bepaald lessenpakket duurt. Zoek het gewoon even op in je schoolgids, daar hoort het allemaal in te staan. |
wij hadden in de 5e geen anw meer, gym wel.
|
Wij hadden in 5 havo alleen het eerste halfjaar gym, geloof ik.
En wij hadden wel gewoon nog anw in de 5de. Dit verschilt écht per school, dus we kunnen jou geen definitief antwoord geven, aangezien wij niet weten hoe het bij jou op school is geregeld. |
Citaat:
|
LO2 is een aanvulling op de gewone gymlessen. Dan heb je 4x per week gym. :)
Het is per school verschillend. Dus ik zou het gewoon aan je mentor of gymleraar vragen. |
Wij hadden zowel gym als ANW in de vijfde.
|
Wij hadden het alleen het eerste halfjaar, 2 periodes dus.
|
Sorry, zeer offtopic maar het lijkt me ook weer niet van zo'n belang om er een nieuw topic voor te openen: wat is het nut van LO2?
|
Als ik straks in de 5e zit heb ik ook nog gewoon ANW. Met gym gaan we niet meer echt gymen, zoals basketbal en voetbal etc. Juist meer andere dingen, zoals; skeeleren, varen, golfen en vechtsport.
|
Citaat:
Als je sport nou leuk vindt en je wilt later iets in die richting doen, lijkt het me best nuttig. Ik neem aan dat de meeste scholen er ook wel iets meer van maken dan alleen maar een extra uurtje gym, bijv. dat je zelf een les samen moet stellen, dat je uitleg krijgt over blessures en hoe je ze moet voorkomen, trainingsschema's, voedsel, weet ik veel wat nog meer. |
Citaat:
Ik denk ook dat er dan andere dingen bij komen zoals je zegt. Alleen een extra uurtje gym lijkt me niet erg nuttig. Bij ons bestond het trouwens ook niet. |
Citaat:
|
Bij ons heb je in 5havo en 6vwo sportorientatie en dat duurt tot januari ongeveer. Reguliere gymlessen heb je dan niet meer. ANW sluit je op het vwo in de vierde af, volgens mij is dat op de havo ook zo.
|
Op mijn oude school krijg je in H5 en V6 sportoriëntatie, dan ga je steeds een paar weken een bepaalde sport doen, best wel gaaf. Jammer dat ik dat niet heb mee mogen maken :o
|
Citaat:
|
zoals je ziet, verschilt per school.
(bij mij zelfde als morri). |
Ik (nu 5Havo) heb zowel Gym als ANW alleen het eerste halfjaar, gelukkig. Verschilt dus idd van school tot school.
|
Ik heb zelfs gym in de eerste van de vervolgopleiding :|
kutvak |
wij hebben in de 5de geen gym meer maar in de plaats ervoor sportorientatie. Je gaat dan 3 keer n spoedcursus van 5 lessen een bepaalde sport doen. Ik heb gekozen voor duiken, paardrijden en tennis. Is veel leuker dan gewoon gym moet ik zeggen (y)
|
Hangt hoe dan ook af van je school volgens mij. Wij hadden in onze eindexamenklas (vwo) geen gym meer. Maar 5havo had bij ons ook nooit gym. (Behalve als je LO2 koos natuurlijk). Maar wij hadden volgens mij wel in eerdere jaren weer meer uren gym. In de eerste (en misschien ook de 2e) 3 uur per week. Dat compenseert het misschien weer wat.
|
Citaat:
|
wij hebben ipv gym 3 sporten die we zelf kunnen kiezen.. je krijgt dan een formulier met de sporten die je kunt kiezen..
wij konden kiezen uit: power-move fit-pump! fitness martial arts mountainbiken surfen golven tennis squash cricket en nog wat sporten je moet er 2 kiezen en je krijgt verplicht zwemmen.. dit doe je 1 dag in de week en dan 3 weken lang.. anw hebben wij nog wel.. krijgen we het hele jaar maar moet je afsluiten net als maatschappijleer zeg maar.. je moet het met een voldoende afsluiten.. geen examen.. maar zo moeilijk vind ik t niet :) succes |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:02. |