![]() |
Bromfiets/scooter verzekering -> Wat betaal jij?
Hey Hey!
Ik hoop binnen kort een bromfiets/scooter te hebben en vroeg me dus af wat jullie betalen aan verzekering ervoor? Zet er als je wilt ook bij wat voor type scooter je hebt, op wiens naam het staat/leeftijd en wat voor type scooter/bromfiets je hebt(en uiteraard andere dingen die het bedrag van de verzekering bepalen). Ik hoor het graag! Groetjess :cool: |
Op www.unive.nl kan je ook kijken wat je ongeveer kwijt zal zijn voor een brommer/scooterverzekering.
Verder ben ik ook wel benieuwd naar wat mensen ervoor betalen, omdat ik erzelf ook één wil gaan kopen. Het ligt ook aan of je voor diefstal wil enzovoort, dat kost allemaal extra. |
Het eerste jaar betaalde ik een hoop, omdat ik tegen diefstal verzekerd was en dat ging toen alleen bij Stad R'dam verzekeringen. Daarna ben ik bij de univé gegaan en om eerlijk te zijn weet ik dat ook niet meer precies.
|
Ik zat eerst met mijn suzuki katana bij de ZLM, ik betaalde toen zo'n 220 euro voor een jaar op mijn eigen naam (ik was toen 16).
Ik ben later overgestapt op een schakelbrommer (honda MT5) en ben toen overgestapt naar de anwb, die was echt VEEL goedkoper dan unive of de zlm. Ik betaalde toen 170 euro voor een vol jaar. Later nog een puchje gehad en toen betaalde ik ook 170 euro voor een vol jaar. By the way: ga alsjeblieft niet lopen donderen met leeftijd (op de naam van je ouders zetten met die als jongste bestuurder), je bent dan namelijk gewoon niet verzekerd als jij rijdt en daar kan je flink gezeik mee krijgen. |
Volgens mij betaal ik iets van 140 pj, ben 22 en heb een oude schakelbrommer via unigarant ofzo.
|
55 euro per jaar
Oldtimer verzekering en lid van zundappclub <3 |
ligt aan paar dingen
1. maatschappij natuurlijk 2. soort verzekering, ( wa, diefstal of casco ) 3. woonplaats ( in amsterdam is duurder dan lutjebroek ) 4. leeftijd jongste bestuurder. 5. nieuwwaarde brom/snorfiets |
Ik had altijd orion direct, die waren toen volgens mij het gunstigs. Stond bekend dat ze neit moeilijk deden bij opvoeren en was ook nog een van de goedkoopsten.
|
Citaat:
Bij Unive wilden ze mij wijsmaken dat dat essentieel is voor het berekenen van de premie voor een WA verzekering, amateurs :s |
Tof al die reacties.
Meer meer meer :cool: Citaat:
Maar ik heb er nu niet zoveel aan, want ik weet nog niet wat voor bromfiets/scooter het wordt; laatstaan de bouwjaar, type enz...(wat je allemaal moet invullen om te berekenen wat je ongveer kwijt bent ;) ). |
Citaat:
Lijkt me echt lullig als je een aanrijding maakt, op je pa's naam, die al jaren schadevrij stond :D . Maar hoeveel euro's het scheelt maakt het wel verleidelijk man :p |
Citaat:
Ik moet er in ieder geval nog hard voor sparen. :o |
Is het verstandig om je scooter te verzekeren tegen diefstal e.d.? Het is natuurlijk niet een goedkope fiets die je ergens neer zet..
Ik pleit voor bewaakte fietsenstallingen in elke stad :p |
Een Honda MTX-SH, voor ongeveer 100 euro bij orion.
Ik was toen 19 geloof ik, onder de 19 is het wel een stukje duurder. :o |
Citaat:
en ja, het is redelijk verstandig om je scooter te verzekeren tegen diefstal, zeker als je hem vaak buiten ergenst in de stad hebt staan. |
In Belgie hebben ze het voor zover ik weet niet. Nouja, niet in omgeving Roeselare.
Strak plan dus dat verzekeren tegen diefstal. (y) |
Citaat:
|
Citaat:
Een boy bij mij op voetbal, heeft een nieuwe Gilera Runner. Hij betaald 700 euro voor een jaar inclusief alles(Wa, diefstal etc.) Sorry hoor, maar dat vindt ik echt veel geld, ondanks dat ie voor alles verzekerd is + wat jij zegt! |
Das waar, dan kan je net zo goed een goedkope verzekering doen en dat geld op een spaarrekening zetten.
En natuurlijk je scooter niet in een wijk zetten waar allemaal hangjongeren zijn, want dat is vragen om problemen natuurlijk :) |
IK ben 17, heb een Aprillia Rally bouwjaar 1996 ik betaal 200 euro ofzo voor een jaar en ik ben alleen wa verzekerd volges mij..
|
Citaat:
Omdat jouw bouwjaar 96 is, valt ie zo goedkoop uit denk ik :cool: . Als ie maar rijd en mooi is :) |
Ik ben 16 jaar en heb een Gilera Stalker. Hij komt uit 2003. Ik betaal 225 (ongeveer) per jaar.
|
Citaat:
Alleen gister aangehouden door die kutjuten... grr, 40km te hard.. :bloos: daar gaat me geld.. |
Citaat:
Hoeveel Euro's ben je lichter? :D |
Citaat:
125 voor t te hard rijden 95 voor de uitlaat.. maja k ga et aanvechten, heb geen bon gehad moet het ophalen opt buro omdat ie geen tijd had :bloos: |
Citaat:
Fockk :bloos: Das veel geld man!! Maarre. Wat was er dan met je uitlaat? Illegale bocht erin of iets dergelijks? |
Heb een Gilera Citta, zo'n snorbrommer...
Woon in Groningen, ben 18 jaar en betaal 80 euro voor een jaar. Ben WA verzekerd en ook verzekerd voor opzittenden. (y) |
Citaat:
|
Amsterdam
Aprilia SR w.a verzekerd 17 jaar oud 110 eu |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13. |