Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Open office] Probleem met instaleren (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1480908)

Wammus 01-10-2006 19:30

[Open office] Probleem met instaleren
 
Ik ben sinds kort overgestapt van MS Office naar Open Office (.org als ik me niet vergis). Het programma werkt allemaal prima alleen ik wou graag de nederlandse versie (ik had eerst de engelse). Dus ik de nederlandse versie gedownload en de engelse via Configuratiescherm >>> Software gedeïnstaleerd. Toen wou ik de nederlandse versie instaleren en nu krijg ik iedere keer een foutmelding te weten:

Fout 1935. Er is een fout opgetreden tijdens de installatie van het onderdeel policy.1.1.cli_types,publicKeyToken="ce2cb7e279207b9e",version="4.0.0. 0",
culture="neutral". Zie Help en ondersteuning voor meer informatie. HRESULT: 0x80...

Daarna wordt de instalatie ongedaan gemaakt en sluit het programma zich vanzelf af.

Ik neem aan dat ze met: Zie help en ondersteuning voor meer informatie verwijzen naar het readme.txt bestand wat bij de instalatie geleverd wordt. Deze heb ik helemaal doorgespit en ik kan er geen oplossing in vinden.

Ik heb zelf het idee dat het ergens niet goed gaat met de public key die je krijgt om het programma te mogen gebruiken. Dit maak ik op uit het stukje: publicKeyToken. Ik denk haast dat het fout gaat omdat ik eerst die andere versie geïnstaleerd had.

Mijn vraag is nu: Klopt dit en zo ja wat moet ik doen om te zorgen dat het wel werkt? Uiteraard zou ik het liefst de nederlandse versie geïnstaleerd willen hebben maar als het eventueel niet anders kan heb ik ook geen problemen met de engelse.

Bij voorbaat dank.

freyk 01-10-2006 19:49

Verwijder eerst de resten van de engelse versie van oo.org, inclusief map dat standaard in je program files map staat.
Download opnieuw de Nederlandse versie van Oo.org (download desnoods met JRE (java runtime enviroment).
En probeer het dan opnieuw.

Als je het hebt over de fout 1935 wat je krijgt bij een Msi installatiescript, kijk dan hier maar eens.

Wammus 01-10-2006 20:05

Bedoel je dan dat ik alleen die map moet verwijderen of ook alles wat ernaar verwijst in m'n register?

freyk 01-10-2006 20:14

probeer maar eerst de map.

Wammus 04-10-2006 19:15

Citaat:

freyk schreef op 01-10-2006 @ 20:49 :
Verwijder eerst de resten van de engelse versie van oo.org, inclusief map dat standaard in je program files map staat.
Download opnieuw de Nederlandse versie van Oo.org (download desnoods met JRE (java runtime enviroment).
En probeer het dan opnieuw.

Als je het hebt over de fout 1935 wat je krijgt bij een Msi installatiescript, kijk dan hier maar eens.

Het eerste heb ik gedaan.

Ik heb met de zoekfunctie van Windows gezocht naar de resten en alles weggegooid. Ook heb ik de software opnieuw gedownload (met JRE) en gepoogd deze te instaleren. Echter bleef hetzelfde probleem zich voordoen. Ik zal van de week die 2e link eens goed checken en kijken of het dan wel werkt. Heb je eventueel nog een makkelijkere oplossing want die link zag er uit als nogal een flinke lap tekst om even door te worstelen... Als het moet moet het maar liever iets simpelers natuurlijk. :P

freyk 04-10-2006 19:20

Offtopic:
Citaat:

wammus schreef op 04-10-2006 @ 20:15 :
Ik zal van de week die 2e link eens goed checken en kijken of het dan wel werkt. Heb je eventueel nog een makkelijkere oplossing want die link zag er uit als nogal een flinke lap tekst om even door te worstelen...
Is een goede oefening voor je :) :P

Wammus 08-10-2006 17:26

Citaat:

freyk schreef op 04-10-2006 @ 20:20 :
Offtopic:
Is een goede oefening voor je :) :P

Ik ben er vandaag aan begonnen maar tot nu toe heeft nog niets mogen helpen. :( Ik ben nu bij het punt schijfopruiming aangekomen alleen is ie nu al een kwartier bezig met de C: schijf en het lijkt er niet op dat er iets veranderd. :( Daarna nog een D,E,F en I te gaan. :eek:

Ook kom ik op die pagina meer dan eens de verwijzing naar HP printsoftware tegen. Die heb ik maar genegeerd omdat het daar in dit geval niet om gaat.

Dittrich 08-10-2006 17:50

Heb je al alle verwijzingen naar OO.o uit je register gehaald?
Dat wil ook nogal eens lopen irriteren namelijk.

freyk 08-10-2006 17:58

Citaat:

wammus schreef op 08-10-2006 @ 18:26 :
Ook kom ik op die pagina meer dan eens de verwijzing naar HP printsoftware tegen. Die heb ik maar genegeerd omdat het daar in dit geval niet om gaat.
Nou, het gaat wel om fout 1935 wat je bij een msi programma krijgt en toevallig maakt open office gebruik van msi.
Dus ik raad je met klem aan om die oplossingen op te volgen en oplossingen met de hp software te negeren.

Wammus 08-10-2006 18:14

Citaat:

freyk schreef op 08-10-2006 @ 18:58 :
Nou, het gaat wel om fout 1935 wat je bij een msi programma krijgt en toevallig maakt open office gebruik van msi.
Dus ik raad je met klem aan om die oplossingen op te volgen en oplossingen met de hp software te negeren.

Dat is dan ook precies wat ik aan het doen ben. Alleen de schijfopruiming schiet gewoon totaal niet op. Ik ben nu nog steeds bezig met de C schijf en het metertje is ondertussen een héél klein stukje verschoven. Ik heb Smartbar XP draaien waarmee ik kan zien hoeveel ruimte er vrij is op m'n harde schijven en er komt langzaam aan wel ruimte bij.

@ vlep`un:

Jah ik heb m'n register al doorzocht en kreeg de melding dat er geen verwijzingen naar OO.o gevonden zijn.

freyk 08-10-2006 18:19

Offtopic:
Citaat:

wammus schreef op 08-10-2006 @ 19:14 :
Alleen de schijfopruiming schiet gewoon totaal niet op.
Ja, zelf vind ik die schijfopruiming van windows ook onwijs bagger.
Ik gebruik liever ccleaner slim-versie

Wammus 08-10-2006 21:23

Citaat:

freyk schreef op 08-10-2006 @ 19:19 :
Offtopic:
Ja, zelf vind ik die schijfopruiming van windows ook onwijs bagger.
Ik gebruik liever ccleaner slim-versie

(Y)

Die werkte echt een stuk sneller. Bovendien kan je er echt veel meer mee. Is het ook mogelijk om de rest van je schijven te doen of werkt deze alleen op de schijf waar je Windows op hebt geïnstaleerd?

Het probleem is met het draaien van bovengenoemd tooltje trouwens opgelost. Ik heb wel het een en ander aan de instellingen veranderd ten opzichte van de standaard maar dat moet ieder maar voor zich weten lijkt me zo.

Tnx a lot iig. :D


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.