![]() |
Jongste leeftijd huurder?
Dit is een vraag puur uit theoretische interesse.
Ik vroeg me af wat de jongste leeftijd is waarop je legaal zelfstandig kunt wonen, dus een huisje huren. Verschillende mensen geven hier verschillend antwoord op. Maar kan bijvoorbeeld iemand van 14, die weg wilt bij zijn ouders en een bijbaantje heeft (eerder kun je niet echt werken in nederland dacht ik), een kamer huren? Of ben je 'te jong' dan? Wie weet dit? |
Ik verwacht niet dat je dan al zelfstandig mag wonen als je ouders er bezwaar op hebben.
|
Citaat:
|
op de site van de zwolse woningbouw staat altijd een minimale leeftijd waar vanaf gehuurd mag worden; meestal 18 jaar, soms 16 jaar.
|
Citaat:
Overigens, een echt huis 'huren' kan pas vanaf je 18de. Hoe klein en goedkoop het huis ook is, je moet minimaal 18 zijn en soms een bepaald jaarinkomen hebben. Iemand van veertien krijgt nog niet eens studiefinanciering. Uitzonderingen daargelaten. |
Toen ik mijn huurcontract tekende (ik was 16) moest een van mijn ouders ook tekenen.
|
ik was 16 toen ik op mijzelf ging, maar zelfs dan moet je nog een handtekening van je wettelijk voogd hebben
of je moet particulier gaan daar ken ik mensen die vanaf hun 13e op "zichzelf" wonen |
Citaat:
|
mijn ouders moesten ook tekenen toen ik op kamers ging en toen was ik bijna 18 maar ik denk dat zolang je ouders garant staan en het ermee eens zijn het niet zoveel uitmaakt
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58. |