![]() |
Zomaar studiefinanciering!
Vorig jaar deed ik nog een studie, dit jaar ben ik gestopt om een zelfstudie te doen.
Echter, nu zie ik ineens op de bank dat ik toch weer studiefinanciering heb gekregen!! Uh, hoe kan dit, en wat moet ik eraan doen? Wordt dit nou allemaal rente enzo? Mijn ovpas heb ik ook al ingeleverd. |
Met de IB bellen natuurlijk!
|
Fout in het systeem van de IB zoals er nog duizenden van zijn. Laat ze gewoon even weten dat ze onterecht het storten en je krijgt vanzelf te horen waar je het teveel betaalde terug moet storten.
|
Citaat:
|
Citaat:
Volgens mij kun je best aanvoeren dat je die storting niet hebt opgemerkt, en dat je dat best terug wilt storten als inderdaad blijkt dat dat bedrag onterecht is overgemaakt, maar dat je daarvoor niet wilt betalen in de vorm van rente. Afijn, dat kun je het beste alleen doen als je een rechtsbijstandverzekering hebt :) En tijd over. Overigens, wat is er gebeurt met: "De bank heeft een fout gemaakt in uw voordeel. U ontvangt 20.000." :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(en ja, ik heb al gebeld, en ik stort het terug:) Maar vroeg me eens af) |
Ze zullen het op een gegeven moment wel doorkrijgen. Misschien wel heel laat, pas 1 jaar daarna ofzo maar dan ben je alsnog verplicht het terug te betalen.
Ik heb in 2002 een keer 36 cent te veel studiefinanciering ontvangen. Zelfs dat moest ik in 2004 terug betalen. Omdat ik toen nog studiefinanciering had ging er dan 3keer 12 cent af. Echt triest was dat, want die brief met envelop koste hun 39 cent..Meer dan dat ik moest terug betalen dus :rolleyes: |
ik krigj ook studiefinanciering onterecht.. ik had me opgegeven voor een studie maar op t laatste moment teruggetrokken..
komen ze daar onherroepelijk achter? |
Citaat:
Maar ik heb wel zelf al gebeld, veel te bang om in problems te komen haha. |
Uiteindelijk zullen ze er wel achter komen want je moet een onderwijskaart invullen.
|
Citaat:
Hoe snel ze er achter komen kan ik niet beantwoorden. Dat ze er achter komen en dat je niet onterecht geld wilt houden zijn dingen die ik je kan verzekeren. |
Beetje offtopic: ik heb vorig jaar van een Noor gehoord die even de rijkste man van de wereld was. Hij had door een foutje van een bank heel even een biljoen[NL] op z'n rekening gestort gekregen. Hij moest het echter gewoon terugbetalen :)
|
Hadden ze bij mij ook gedaan vorig jaar, ik kreeg nog elke maand stufi ook al studeerde ik niet meer. Ik heb ongeveer tachtig keer gebeld en na driekwart jaar kreeg ik eindelijk een brief dat ik het bedrag terug kon storten. Op een spaarrekening zetten dan maar, zodat je het niet 'per ongeluk' uitgeeft :p
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27. |