![]() |
Hoe bereikbaar is jouw huisarts?
Mijn huisarts is stom... Die vent is altijd op vakantie of ziek. En als hij door goddelijke interventie wel aan het werk is, krijg je zo'n stom antwoordapparaat:
Voor afspraken belt u tussen 9 en 12 en voor recepten tussen 8 en 9 uur. Daarna zijn we alleen voor noodgevallen bereikbaar... Zak hooi. :mad: Praktisch onmogelijk dus voor iemand met onregelmatige werktijden (zoals ik dus) om die vent te pakken te krijgen (n) Ben ik nou de enige met een huisarts die eigenlijk nooit werkt, of is dit standaard? Dus hoe bereikbaar is jouw huisarts? |
Ik ben nog nooit bij de huisarts hier geweest. Maar wat ik hoor van de rest hier thuis is 't redelijk lastig een afspraak te maken, ja. :p
|
Niet.
Behalve als je daar langs gaat en net zo lang bij de receptioniste wacht dat ze je helpt. Maar telefonisch ben je zeker 2 uur bezig en dan krijg je meestal te horen dat meneer of mevrouw op dit moment niet aanwezig is. En de keren dat je er wel meteen door komt is dat omdat je het antwoord apparaat krijgt wat zegt dat hij op vakantie is. |
Hmm ik geloof dat ie maar drie dagen per week werkt ofzo, maar op die dagen is ie telefonisch wel bereikbaar. Je moet alleen 's ochtends vroeg zijn om een afspraak voor elkaar te krijgen.
|
Ik weet het eigenlijk niet zo goed. Ik weet wel dat het een ongeinteresseerde hufter is. :)
|
Ik ben pas 1x bij m'n huisarts geweest in de afgelopen jaren, ik weet nog niet eens precies z'n naam. :bloos: Hij is wel aardig volgens mij, over telefonische bereikbaarheid weet ik niets.
|
Geen flauw idee, geen ik naar huisarts geweest indeze 19 jaren :p
|
Die van ons zit bij een post met 2 andere huisartsen en heeft receptionistes die bijna altijd aanwezig zijn. Ik kan dus altijd bellen en als m'n eigen huisarts niet kan kan ik vaak nog bij een andere terecht.
Makkelijk te bereiken dus. |
Zoals bij elke huisarts.. altijd op vakantie (n) !!
|
Mijn nieuwe huisarts heb ik één keer nodig gehad en toen was hij snel. (y) Dat hij daarna niet goed wist wat er loos was kun je hem niet kwalijk nemen. Prima vent. (y)
|
Ik denk dat ik het verkeerde vak heb gekozen...
|
Mijn huisarts is heel fijn. Het is allereerst een vrouw, dat vind ik al prettig - de vorige was een knorrige man, dus valt het wel op dat het nu een enorm aardige vrouw is - en er is altijd iemand die de telefoon opneemt overdag. Voor recepten hebben ze een antwoordapparaat, dus als je een herhalingsrecept wil, spreek je even je gegevens in en wat je wil, vervolgens faxen ze een receptje naar de apotheek. Als je voor vier uur belt, kan je het na vier uur op gaan halen. Als je later belt, dan ligt het de volgende ochtend klaar. Vind ik allemaal zeer prima (y)
En als je niet op 't spreekuur kan komen, dan maak je gewoon een afspraak, daar doen ze ook altijd heel makkelijk over. Daarom heb ik ook nog steeds geen huisarts in Maastricht; die bij mijn ouders is gewoon perfect. De huisarts van mijn man is ook vaak ziek, alleen 's ochtends bereikbaar en ook nog eens heel terughoudend; hij verwijst je alleen door als je echt echt aandringt. Mijn huisarts doet daar toch wat makkelijker over, en ik vertrouw haar gewoon meer dan een oude, zieke man. |
Citaat:
OT: Ik heb mijn nieuwe huisarts nog nooit gezien of gesproken, en heb ook nog nooit een afspraak gemaakt, maar op de foto lijkt het me wel een sympathiek figuur. |
Citaat:
|
Ik weet eigenlijk niet precies wie mijn huisarts is. :o Nu maar hopen dat ik een beetje gezond blijf.
|
de bereikbaarheid is beroerd, echter m'n huisarts zelf is zeer owk, geen spijt van dat ik daar terecht ben gekomen
|
Geen idee.
|
Mijn huisarts is een vrouw en ze is best aardig. Ik ben er alleen in geen jaren meer geweest en ik heb geen flauw idee hoe bereikbaar ze is. Ze zit in een gezondheidscentrum met nog een aantal andere huisartsen en een apotheek enzo, dus er is altijd wel iemand. Denk ik.
|
@ Andijvie: Die van jou klinkt inderdaad ideaal! Stom, zo eentje wil ik ook...
|
Ik vind tussen 9 en 12 nog vrij ruim qua bereikbaarheid...ik kan geloof ik alleen tussen 8 en 10 bellen oid voor een afspraak. Als je werkt kun je toch ook wel even weg om te bellen, je zult toch ook wel eens even weg moeten naar de wc ofzo?
Ik ben wel tevreden met mijn huisarts. :) |
Prima, maar ik zit dan ook bij mijn vader ;)
Maar goed, als je hem op de officiele manier wil berijken is dat geloof ik ook vrij goed te doen. Je kan bij mijn ouders gewoon de hele dag bellen voor dingen, alleen tussen de middag heb je kans op de vraag of je met niet spoed dingen niet rond etenstijd wil bellen. Je kan vrij snel terecht als je een afspraak wil en als je voor 12 uur s'morgens belt voor medicijnen kan je ze s'middags in de praktijk ophalen. (Met sommige dingen kan je ze zelfs meteen meekrijgen, maar dat gebeurt wel steeds minder) Citaat:
|
Volgens mij wel goed :confused: Ik bel nooit want ik mag hem niet en ben nooit ziek. En als het nodig is dan maak ik een afspraak bij een andere huisarts van die praktijk ;)
|
Citaat:
Gelukkig ben ik morgen vrij, dus dan zal ik het nog eens proberen :) |
Weet niet. Ik ben nooit ziek, dus ik hoef bijna nooit naar de dokter. :o
|
ik ken haar niet, ik heb dr pas sinds kort ;)
|
Zo'n beetje het zelfde als bij Andijvie. :) (y)
|
ik woon vlak bij het academisch ziekenhuis dus ik ga daar altijd naar de huisartsen post
flikker maar op met mijn eigenhuisarts de lul :o |
Geen flauw idee eigenlijk, ik ga haast nooit naar de huisarts.
Maar buiten praktijkuren heb ik wel eens de wachtdokter gebeld, toen kon ik echt gelijk terecht in het prinsengracht ziekenhuis ( :o ). |
Citaat:
Ik durf te wedden dat ik een veelvoud maak van de uren die jij maakt, maar ik krijg mijn huisarts toch echt wel te pakken. Gewoon een kwestie van even tijd managen en niet denken dat de wereld om jou draait. |
klik :)
|
Ik zou niet weten wie het is:)
|
Citaat:
Maar goed, wie weet heeft hij morgen dus wel een gebroken pootje :) toevoeging: Oh nee, toch niet... Anders is hij dus verdorie weer ziek en weer niet bereikbaar |
Citaat:
|
Citaat:
Maar het kan nou eenmaal gebeuren dat je door stom toeval net telkens aan het werk bent of uit een nachtdienst komt, waardoor je dus even verhinderd bent. Ik pleit voor een huisarts als die van Andijvie. |
Mijn huisarts is een sympathieke vent en ik denk dat hij erg kundig is. :)
|
Kan 'r altijd bereiken indien nodig.. Wil eigenlijk eentje in Utrecht nu, want ik ben doordeweeks nooit in Amersfoort (waar m'n huisarts zit), dus ik kan nu eigenlijk nooit naar de huisarts. :p Nu is dat ook zelden nodig, maar nu toevallig ff wel (niet dringend ofzo, maar toch..) en da's wel irritant..
|
Ik zit bij een huisartsenpraktijk, met drie huisartsen waarvan één mijn 'vaste' arts is.
Je kunt bellen voor een afspraak van 8 tot 12 en van 4 tot 5. Als je met de ene huisarts geen afspraak kunt maken, kun je eventueel worden doorverwezen naar één van de twee andere artsen, die wel kunnen op de tijd die voor jou uitkomt. |
Ik heb een prima huisarts, je kan bellen van 700 tot 1030 ofzo en vaak dezelfde dag nog terecht (y)
|
Bij ons hebben ze ook speciale tijden, maar ze vinden het nooit erg als je een andere keer belt. :)
Alleen momenteel is hij niet zo bereikbaar, maar dat ligt meer aan mij dan aan hem. Ik heb mijn huisarts bij mijn ouders en niet waar ik op kamers woon. |
Volgens mij is die van mij tussen 8 en 5 'bereikbaar', dwz in gesprek. (Behalve tijdens de lunch)
|
Citaat:
|
Die van mij is echt bijna altijd op vakantie lijkt het wel en anders is hij ook gewoon niet te bereiken via de telefoon, altijd in gesprek. Dus dan moet je er wel langsgaan en een afspraak maken, maar dat is bij mij nog nooit echt nodig geweest geloof ik.
|
Ik kan die van mij bellen voor afspraken tussen 9 en 10, en dan heb ik wel binnen anderhalve dag een afspraak, ik vind dat wel netjes. Om vragen te stellen en voor recepten kan ik tussen 8 en 9 bellen, geloof ik.
Maar ik moet eigenlijk overstappen op een andere huisarts. De Groningse huisarts heeft mijn naam en adres en verzekeringsnummer al, maar meer nog niet en ik sta dus ook nog in Enschede ingeschreven en daar is mijn dossier. Het is dat ik nooit naar de dokter hoef, anders zou ik verzekeringsfraude aan het plegen zijn :D. Deze zit in een gezondheidscentrum en dat is volgens mij altijd bereikbaar. |
Zo'n centrum is echt handig. Dan is er eigenlijk altijd wel iemand die je kan helpen, ben je niet afhankelijk van 1 man of vrouw. Ik ga er ook maar een in Maastricht zoeken, de huisarts van mijn man wil ik niet.
|
Hij is op vakantie.. En zijn vervanger is echt een klootzak. Maar meestal is hij wel goed te bereiken. :)
|
Best goed bereikbaar want ik ben patiënt bij een praktijk van 4 huisartsen. Er is een telefonisch spreekuur voor kleine klachten / standaard recepten voor geneesmiddelen. Maar ik laat vandaag mijn ma bellen. :o
|
Mijn huisarts is goed bereikbaar. behalve als IK 'm nodig heb. :s
|
Mijn huisarts zit in een praktijk met in totaal vijf huisartsen. Er zijn volgens mij wel vaste tijden dat je kan bellen voor een afspraak maar die weet ik niet :o En als je dan al belt dan kom je er echt niet door. De rest van de dag kan je ook bellen en dan kan je via de assistente gewoon een afspraak maken. Ze hebben zo'n bandje van 'voor een afspraak maken, toets 1' (dan krijg je de assistente), voor een recept herhalen, toets 2 (dan krijg je een bandje om het in te spreken), etc. Wel fijn vind ik :) Dan hoef je maar een nummer te onthouden. Er was een tijd dat mijn huisarts echt vaak op vakantie was of een vrije dag had oid maar de laatste tijd gaat het echt prima en ik kom er echt té vaak. Ik wou geen andere huisarts zoeken, deze bij mijn moeder was nog prima en ik maak toch altijd een afspraak op mijn vrije dag, dan kan ik er ook wel even voor naar Goes. Maar nu gaat mijn moeder ook verhuizen en dan moet ik denk ik wel.
|
Het is een lesbisch secreet.
|
Mijn huisarts woont bij me in de buurt, wanneer ik hem nodig heb, loop ik even naar binnen.
Edit: En als hij op vakantie is, zet hij altijd een vervanger neer. Ik ben dus tevreden met mijn huisarts. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:38. |