![]() |
[SK] PWS onderwerp
Wie weet er een leuk en goed PWS onderwerp, voor het vak scheikunde, in 5 Havo?
Alle ideeën zijn van harte welkom. Er moet overigens een proef bijzitten, zoals waarschijnlijk gebruikelijk. |
Ik heb als PWS paracetamol gemaakt, maar ik weet niet of dat als proef gezien wordt? Het was in ieder geval best leuk om te doen.
|
hoe heb je dat gedaan?
ik doe mijn profielwerkstuk over pijnstillers (voor biologie). we waren al wel van plan om aspirine te gaan maken, maar paracetamol kan er ook nog wel bij (weer een paar uur). |
Pff ik weet niet of ik het recept nog ergens heb, zal van het weekend, als ik bij m'n ouders ben, nog wel eens zoeken. Het fabriceren van paracetamol zelf was niet zo moeilijk, maar vinden hoe we het moesten maken wel.
Ik stuur je wel een pm als ik het heb gevonden. |
het doen van het proefje is niet moeilijk nee. Het zuiver verkrijgen van aspirine is alleen heel wat lastiger.
--> als je wil weten of je gemaakte aspirine voldoet aan de eisen moet je eens kijken naar de eisen zoals deze in de Farmacopee staan. |
Citaat:
En ik vraag me eigenlijk ook nog af hoe je daar op de middelbare school aan kunt komen, je zult toch denk ik naar een universiteit moeten |
dankjewel dat je voor me wilt zoeken :)
Aspirine schijnt idd te kunnen op de universiteit in Groningen, niet op school. |
Op deze site staat het recept voor paracetamol in het Frans:
recept Helaas heb ik hem niet meer in het Nederlands, maar ik hoop dat je er toch wat aan hebt. Succes ermee in ieder geval! |
iig bedankt, ik kan dan wel geen frans, maar er is vast wel iemand (of een computer) die dat wel kan!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05. |