Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Uitslag Wedstrijd: De Uitdaging! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1482727)

Halogeen 05-10-2006 12:16

Uitslag Wedstrijd: De Uitdaging!

Zo. Jullie hebben even moeten wachten voor de uitslag, net als bij de vorige wedstrijd, omdat ik te lui en te druk ben. mijn excuses daarvoor (voordat CSN me weer op mijn kop geeft :()

De winnaar van deze zeer succesvolle wedstrijd, in kwantitatieve en kwalitatieve zin, is geworden:

pompom

pompompom

pompompom!

CSN

met gedicht 17: waar ik wonen wil en hoe

Een gedeelde tweede plaats voor:

Gezweetwel

met gedicht 1: afstandelijk

en

*Nerwen Elensar

met gedicht 22: Wat toen niet was geweest.

De derde plaats is voor wederom:

Gezweetwel

met gedicht 3: godot

Gefeliciteerd winnaars! En Gezweetwel, twee keer gefeliciteerd :D

Mutant_oud 05-10-2006 13:19

Michel, liefje. Je moet ook nog posten welk gedicht nu van wie was.

Porcelain 05-10-2006 15:20

Ja! Daar was ik nou net benieuwd naar.

Gefeliciteerd jullie, Liekeee goedzo jou had ik al geraden.

Vogelvrij 05-10-2006 15:24

Ja, heimelijk dacht ik ook al dat die wel eens van CSN zou zijn. En de eerste van gezweetwel had ik ook geraden, de derde niet, schandalig:P

Gefeliciteerd allemaal:)

=zwart wit= 05-10-2006 15:28

csn gefeliciteerd. nerwen ook (mijn stem ;))!! en gezweetwel :eek: (y).

Porcelain 05-10-2006 15:42

Dan ga ik hier lekker speculeren. 20 kan bijna niet anders dan van Zeppje zijn. En ik heb gedicht 21 aan Reynaert gekoppeld en ik vond gedicht 2 wel wat liefsvanhierigs hebben, maar hmm. Iemand anders nog iets?

Trouwens, haha, grappig dat ik bij de eerste poll twijfelde tussen twee Gezweetwels.

gezweetwel 05-10-2006 15:47

Proficiat CSN en Nerwen Elensar!

En bedankt aan de stemmers (en de feliciteerders) :)

Thoughtful 05-10-2006 16:09

:cool: Gefeliciteerd CSN!

En gezweetwel en *Nerwen Elensar ook!

Reynaert 05-10-2006 16:26

Allemaal heel erg gefeliciteerd! En een extra grote felicitatie voor gezweetwel, gedicht 1 is echt fantastisch ("ja noem mij Wolk, zeg wat ik ben en ik verander" <3)

CSN 05-10-2006 16:29

Dankjulliewel voor de felicitaties en bij deze feliciteer ik gezweetwel en *nerwen elensar van harte!

Ik geloof dat een aantal mensen in de voorrondetopics zich afhebben gevraag waar mijn gedicht / het citaat boven het gedicht nou precies op sloeg (including ikzelf har har), dus ik zal het verklaren:

Het gedicht gaat over mijn zus, die sinds een paar weken op kamers woont. De 'kamers' slaan in eerste instantie op de linker- en rechterhartkamer, maar voor mij ook op het feit dat de zolder een stuk leger is sinds maar in één van de twee kamers geslapen wordt. Het is heel raar, maar ze is veel 'zusser' sinds ze niet meer thuis woont en dat is waar het citaat, met name de derde regel, over gaat. Het is, zoals Sketch geloof ik al zei, afkomstig uit het liedje 'Asile's World' van Elisa. (Als iemand dat liedje wil horen, stuur maar een PM en dan e-mail ik het wel :).)

Ave 05-10-2006 16:50

Gefeliciteerd winnaars!
heb niet veel gepost laatste tijd, maar wel regelmatig gelezen. heb helaas nog steeds geen internet, dus vandaar :o

Gezweetwel, jouw gedichten waren echtecht gaaf.
CSN & Nerwen, indrukwekkende gedichten.
Allemaal terecht winnaars dus :)

Reem 05-10-2006 17:17

Gefeliciteerd allemaal!!!
Ik zal de gedichten snel een keer gaan doorlezen... veel te laat wel, ik weet het. Binnenkort heb ik vast weer meer tijd en zo.

Sketch 05-10-2006 17:55

Citaat:

CSN schreef op 05-10-2006 @ 16:29 :
Dankjulliewel voor de felicitaties en bij deze feliciteer ik gezweetwel en *nerwen elensar van harte!

Ik geloof dat een aantal mensen in de voorrondetopics zich afhebben gevraag waar mijn gedicht / het citaat boven het gedicht nou precies op sloeg (including ikzelf har har), dus ik zal het verklaren:

Het gedicht gaat over mijn zus, die sinds een paar weken op kamers woont. De 'kamers' slaan in eerste instantie op de linker- en rechterhartkamer, maar voor mij ook op het feit dat de zolder een stuk leger is sinds maar in één van de twee kamers geslapen wordt. Het is heel raar, maar ze is veel 'zusser' sinds ze niet meer thuis woont en dat is waar het citaat, met name de derde regel, over gaat. Het is, zoals Sketch geloof ik al zei, afkomstig uit het liedje 'Asile's World' van Elisa. (Als iemand dat liedje wil horen, stuur maar een PM en dan e-mail ik het wel :).)

Gefeliciteerd :)

Ik had met malou al geraden dat die van jou was, en dat het over je zus ging.

Oh en marloes wist het ook

*nerwen elensar 05-10-2006 17:58

Proficiat CSN en gezweetwel! Vond vooral gedicht 1 héél erg indrukwekkend :)

Merci aan alle stemmers en bedankt voor alle felicitaties ;)

flyaway 05-10-2006 19:17

van wie was welk gedicht?

Anoniem 05-10-2006 20:15

Gefeliciteerd mensen! CSN, ik vond al dat 17 een CSN-esque titel had :)
prachtige gedichten deze keer, van allemaal! :) gezweetwel, hoe kwam je bij jouw gedicht?

LiefsvanHier 05-10-2006 20:21

Allemaal gefeliciteerd, met name CSN, hoewel ik niet op je gestemd heb. Echt verdiend hoor :).

gezweetwel 05-10-2006 22:08

Citaat:

Zepp schreef op 05-10-2006 @ 20:15 :
gezweetwel, hoe kwam je bij jouw gedicht?
Euhm, welk gedicht bedoel je? ;)

Vivre 06-10-2006 00:52

Gefeliciteerd allen!

Reynaert 06-10-2006 11:54

Citaat:

gezweetwel schreef op 05-10-2006 @ 22:08 :
Euhm, welk gedicht bedoel je? ;)
Één één één één!

Het is misschien nog wat vroeg aangezien deze wedstrijd net is afgelopen, maar ik post het toch maar omdat ik het anders kan vergeten. Ik heb een idee voor een eventuele volgende 'wedstrijd' c.q. verkiezing. Het leek mij namelijk wel leuk om eens wat te doen met alle gedichten die al eens geplaatst zijn, een soort van 'beste DoP-gedicht' verkiezing dus. De wedstrijd zou als volgt opgezet kunnen worden: iedereen mag een x aantal gedichten nomineren, en de (tien, twintig?) gedichten met de meeste nominaties komen in een poll. Verder kan je dan gewoon het normale wedstrijd-beleid volgen, men kan stemmen en eventueel becommentariëren in dat topic. Laat maar weten of er animo voor is; als de forumbazen geen zin hebben om het te begeleiden wil ik de organisatie ook wel op me nemen.

Thoughtful 06-10-2006 12:14

^^ Leuk idee! En niks vroeg, het is toch niet dat we er nu een tijd mee zouden moeten wachten of zo? Zal toch wel een hoop tijd in beslag nemen. :)

Vogelvrij 07-10-2006 14:56

Soldaten praten niet was trouwens van mij. Ik was er zelf ook niet heel erg tevreden over, maar vind het toch jammer dat ik geen enkele stem heb gehad. En die Franse fout, ja, oei, en ik had het nog wel laten controleren door een Frans meisje:P

Xia 07-10-2006 20:10

Gedicht 28 was van mij, hoera voor die ene anonieme stemmer ;).

Vond het ook niet zo hoogstaand, maar het was vooral om door mijn writer's block heen te komen... Dus ja, ik schrijf wel al langer, maar het ligt momenteel al een hele lange tijd stil. Het kwam er niet zo goed meer uit, dus daarom deed ik mee. Blijven schrijven is tenslotte de beste methode om over je schrijfblokkade heen te komen.

flyaway 08-10-2006 11:47

Gedicht 4 , 10 en 11 waren van mij :)
bedankt voor de motivaties bij de stemmen. *trots*

Anoniem 08-10-2006 12:21

gedicht 15, 19 en 20 waren voor mij.

De link storm/man eiland/vrouw kwam bij mij eigenlijk als eerste op, toen ik aan liefdesverdriet moest denken. Liefdesverdriet als iets onafwendbaars, je kunt het zien aankomen maar het moet je overkomen. Uiteindelijk ebt het weg. Zoiets :)

15 en 19 zijn wat concreter. Gek genoeg werd dat gedoe rond Natasja Kampusch pas bekend net nadat ik het gedicht geschreven had. Ik zat zelf meer te denken aan de klassiekere vorm van Stockholm syndroom, zoals een vliegtuigkaping ofzo.

Reynaert 08-10-2006 13:02

Citaat:

Thoughtful schreef op 06-10-2006 @ 12:14 :
^^ Leuk idee! En niks vroeg, het is toch niet dat we er nu een tijd mee zouden moeten wachten of zo? Zal toch wel een hoop tijd in beslag nemen. :)
Ik maak wel een nieuw topic, dan kan dit topic over deze wedstrijd blijven gaan. (Y)

Vogelvrij 08-10-2006 14:31

Citaat:

Zepp schreef op 08-10-2006 @ 12:21 :
gedicht 15, 19 en 20 waren voor mij.

15 en 19 zijn wat concreter. Gek genoeg werd dat gedoe rond Natasja Kampusch pas bekend net nadat ik het gedicht geschreven had. Ik zat zelf meer te denken aan de klassiekere vorm van Stockholm syndroom, zoals een vliegtuigkaping ofzo.

Dat was wel héél toevallig dan:eek:

Ik mis zo'n handige link waarbij we nu snel even kunnen kijken welke gedichten nu precies van wie waren:o

gezweetwel 08-10-2006 15:57

Citaat:

Reynaert schreef op 06-10-2006 @ 11:54 :
Één één één één!

Ik heb dat gedicht gebaseerd op een jongen waar ik toen, nou ja, "liefdesverdriet" om had. Om de één of andere reden had ik zijn aansteker nog, die steeds maar in mijn broekzak bleef zitten, vandaar dat "vuur in mijn zakken", en van daaruit ben ik dan beginnen nadenken over de andere elementen, om dat ook in het gedicht te verwerken. Ik keek ook enorm naar hem op, vandaar die vergelijking met de jacht: je mag het als meisje al voorhand opgeven, hij versiert je zó - ik zag mezelf niet echt als 'evenwaardig' aan hem, vandaar ook die 'vormen in de lucht'. Ik ga nu niet alles stuk voor stuk zitten uitleggen wel :) In elk geval, ik zou hem nooit meer terug zien, maar toch weten dat er iemand als hij rondliep, en dat was een beetje de gedachte erachter.
Wat een teleurstelling, vast :D

Jannekus 08-10-2006 17:11

En ik werd gediskwalificeerd omdat ik gewoon stom ben haha :o Ik heb zelfs nog een keer mijn gedicht gecontroleerd op de 'verboden' woorden en ik las er blijkbaar gewoon overheen haha.

flyaway 08-10-2006 17:41

Citaat:

Vogelvrij schreef op 08-10-2006 @ 14:31 :
Ik mis zo'n handige link waarbij we nu snel even kunnen kijken welke gedichten nu precies van wie waren:o
Kunnen we toch maken?:)
0. Usi means smoke - Porcelain
1. Afstandelijk - gezweetwel
2. Spoorzoeker - Vivre
3. Godot - gezweetwel
4. Ik waf van jou - flyaway
5. Twee hoog op een zolderkamer -
6. Herfstzang -
7. Gebroken haat -
8. Los -
9. LEEF MET JE ZIEL -
10. Au-di-o - flyaway
11. Visie - flyaway
12. Out of control -
13. Waterkant -
14. Einde -
15. Onderbroken voortgang van vroeger (naar nu en later) - Zepp
16. Rogue - Gezweetwel
17. waar ik wonen wil en hoe - CSN
18. Soldaten praten niet - Vogelvrij
19. Stockholm syndroom - Zepp
20. De ongenode gast - Zepp
21. [titelloos] (ze was een boom geworden...)-
22. Wat toen niet was geweest - Nerwen Elensar
23. [titelloos] (er is zoveel ruimte...) -
24. Gebroken -
25. Vallen - Marrel
26. [titelloos] (warme stralen zonlicht...) -
27. Het lieve kleine knuffelbeertje dat - Sketch
28. Verloren ziel - Xia
98. [titelloos] (vroeger waren er nog tijden...) - Jannekus
99. [titelloos] (de treurwilgen druppen...) -

CSN 08-10-2006 18:03

ik kan het straks wel even opzoeken
ik zal er vast een paar toevoegen aan je lijstje

Vivre 08-10-2006 18:34

2. Spoorzoeker - Vivre

gezweetwel 08-10-2006 18:50

16. Rogue - gezweetwel :o

Anoniem 08-10-2006 18:58

5 is van David, toch David?

Jannekus 08-10-2006 19:11

98 Jannekus

Porcelain 08-10-2006 20:27

Huh, flyaway, hoe weet je dat:/. Heb ik dat verteld? :confused:

CSN 08-10-2006 21:18

Citaat:

Porcelain schreef op 08-10-2006 @ 20:27 :
Huh, flyaway, hoe weet je dat:/. Heb ik dat verteld? :confused:
nee, maar ik wel en ik heb een aantal namen aan flyaway's lijstje toegevoegd omdat dat me overzichtelijker leek dan het steeds copy/pasten van dat lijstje :')

marrel 08-10-2006 22:28

25 was van mij, slecht ;)

CSN gefeliciteerd en de rest natuurlijk ook!!!

Thoughtful 10-10-2006 17:58

Zou je het complete lijstje nog willen posten CSN? :o

Thoughtful 15-10-2006 02:53

:(

Mutant_oud 20-10-2006 10:16

Omdat Michel maar half werk heeft geleverd :rolleyes: .

0. Usi means smoke - Porcelain
1. Afstandelijk - gezweetwel
2. Spoorzoeker - Vivre
3. Godot - gezweetwel
4. Ik waf van jou - flyaway
5. Twee hoog op een zolderkamer - vidaaa
6. Herfstzang - G.
7. Gebroken haat - duivelaartje
8. Los - Millipop
9. LEEF MET JE ZIEL - odeon
10. Au-di-o - flyaway
11. Visie - flyaway
12. Out of control - AskMeAnything
13. Waterkant - AskMeAnything
14. Einde - AskMeAnything
15. Onderbroken voortgang van vroeger (naar nu en later) - Zepp
16. Rogue - Gezweetwel
17. waar ik wonen wil en hoe - CSN
18. Soldaten praten niet - Vogelvrij
19. Stockholm syndroom - Zepp
20. De ongenode gast - Zepp
21. [titelloos] (ze was een boom geworden...) - Sunday Morning, maar ik heb geen idee wat de nick op het forum is.
22. Wat toen niet was geweest - Nerwen Elensar
23. [titelloos] (er is zoveel ruimte...) - Botervleug
24. Gebroken - Leonoor
25. Vallen - Marrel
26. [titelloos] (warme stralen zonlicht...) - Melpomene
27. Het lieve kleine knuffelbeertje dat - Sketch
28. Verloren ziel - Xia
98. [titelloos] (vroeger waren er nog tijden...) - Jannekus
99. [titelloos] (de treurwilgen druppen...) - swolha

Porcelain 21-10-2006 11:00

Leve Mutant

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.