![]() |
Uitslag Wedstrijd: De Uitdaging!
Zo. Jullie hebben even moeten wachten voor de uitslag, net als bij de vorige wedstrijd, omdat ik te lui en te druk ben. mijn excuses daarvoor (voordat CSN me weer op mijn kop geeft :()
De winnaar van deze zeer succesvolle wedstrijd, in kwantitatieve en kwalitatieve zin, is geworden: pompom pompompom pompompom! CSN met gedicht 17: waar ik wonen wil en hoe Een gedeelde tweede plaats voor: Gezweetwel met gedicht 1: afstandelijk en *Nerwen Elensar met gedicht 22: Wat toen niet was geweest. De derde plaats is voor wederom: Gezweetwel met gedicht 3: godot Gefeliciteerd winnaars! En Gezweetwel, twee keer gefeliciteerd :D |
Michel, liefje. Je moet ook nog posten welk gedicht nu van wie was.
|
Ja! Daar was ik nou net benieuwd naar.
Gefeliciteerd jullie, Liekeee goedzo jou had ik al geraden. |
Ja, heimelijk dacht ik ook al dat die wel eens van CSN zou zijn. En de eerste van gezweetwel had ik ook geraden, de derde niet, schandalig:P
Gefeliciteerd allemaal:) |
csn gefeliciteerd. nerwen ook (mijn stem ;))!! en gezweetwel :eek: (y).
|
Dan ga ik hier lekker speculeren. 20 kan bijna niet anders dan van Zeppje zijn. En ik heb gedicht 21 aan Reynaert gekoppeld en ik vond gedicht 2 wel wat liefsvanhierigs hebben, maar hmm. Iemand anders nog iets?
Trouwens, haha, grappig dat ik bij de eerste poll twijfelde tussen twee Gezweetwels. |
Proficiat CSN en Nerwen Elensar!
En bedankt aan de stemmers (en de feliciteerders) :) |
:cool: Gefeliciteerd CSN!
En gezweetwel en *Nerwen Elensar ook! |
Allemaal heel erg gefeliciteerd! En een extra grote felicitatie voor gezweetwel, gedicht 1 is echt fantastisch ("ja noem mij Wolk, zeg wat ik ben en ik verander" <3)
|
Dankjulliewel voor de felicitaties en bij deze feliciteer ik gezweetwel en *nerwen elensar van harte!
Ik geloof dat een aantal mensen in de voorrondetopics zich afhebben gevraag waar mijn gedicht / het citaat boven het gedicht nou precies op sloeg (including ikzelf har har), dus ik zal het verklaren: Het gedicht gaat over mijn zus, die sinds een paar weken op kamers woont. De 'kamers' slaan in eerste instantie op de linker- en rechterhartkamer, maar voor mij ook op het feit dat de zolder een stuk leger is sinds maar in één van de twee kamers geslapen wordt. Het is heel raar, maar ze is veel 'zusser' sinds ze niet meer thuis woont en dat is waar het citaat, met name de derde regel, over gaat. Het is, zoals Sketch geloof ik al zei, afkomstig uit het liedje 'Asile's World' van Elisa. (Als iemand dat liedje wil horen, stuur maar een PM en dan e-mail ik het wel :).) |
Gefeliciteerd winnaars!
heb niet veel gepost laatste tijd, maar wel regelmatig gelezen. heb helaas nog steeds geen internet, dus vandaar :o Gezweetwel, jouw gedichten waren echtecht gaaf. CSN & Nerwen, indrukwekkende gedichten. Allemaal terecht winnaars dus :) |
Gefeliciteerd allemaal!!!
Ik zal de gedichten snel een keer gaan doorlezen... veel te laat wel, ik weet het. Binnenkort heb ik vast weer meer tijd en zo. |
Citaat:
Ik had met malou al geraden dat die van jou was, en dat het over je zus ging. Oh en marloes wist het ook |
Proficiat CSN en gezweetwel! Vond vooral gedicht 1 héél erg indrukwekkend :)
Merci aan alle stemmers en bedankt voor alle felicitaties ;) |
van wie was welk gedicht?
|
Gefeliciteerd mensen! CSN, ik vond al dat 17 een CSN-esque titel had :)
prachtige gedichten deze keer, van allemaal! :) gezweetwel, hoe kwam je bij jouw gedicht? |
Allemaal gefeliciteerd, met name CSN, hoewel ik niet op je gestemd heb. Echt verdiend hoor :).
|
Citaat:
|
Gefeliciteerd allen!
|
Citaat:
Het is misschien nog wat vroeg aangezien deze wedstrijd net is afgelopen, maar ik post het toch maar omdat ik het anders kan vergeten. Ik heb een idee voor een eventuele volgende 'wedstrijd' c.q. verkiezing. Het leek mij namelijk wel leuk om eens wat te doen met alle gedichten die al eens geplaatst zijn, een soort van 'beste DoP-gedicht' verkiezing dus. De wedstrijd zou als volgt opgezet kunnen worden: iedereen mag een x aantal gedichten nomineren, en de (tien, twintig?) gedichten met de meeste nominaties komen in een poll. Verder kan je dan gewoon het normale wedstrijd-beleid volgen, men kan stemmen en eventueel becommentariëren in dat topic. Laat maar weten of er animo voor is; als de forumbazen geen zin hebben om het te begeleiden wil ik de organisatie ook wel op me nemen. |
^^ Leuk idee! En niks vroeg, het is toch niet dat we er nu een tijd mee zouden moeten wachten of zo? Zal toch wel een hoop tijd in beslag nemen. :)
|
Soldaten praten niet was trouwens van mij. Ik was er zelf ook niet heel erg tevreden over, maar vind het toch jammer dat ik geen enkele stem heb gehad. En die Franse fout, ja, oei, en ik had het nog wel laten controleren door een Frans meisje:P
|
Gedicht 28 was van mij, hoera voor die ene anonieme stemmer ;).
Vond het ook niet zo hoogstaand, maar het was vooral om door mijn writer's block heen te komen... Dus ja, ik schrijf wel al langer, maar het ligt momenteel al een hele lange tijd stil. Het kwam er niet zo goed meer uit, dus daarom deed ik mee. Blijven schrijven is tenslotte de beste methode om over je schrijfblokkade heen te komen. |
Gedicht 4 , 10 en 11 waren van mij :)
bedankt voor de motivaties bij de stemmen. *trots* |
gedicht 15, 19 en 20 waren voor mij.
De link storm/man eiland/vrouw kwam bij mij eigenlijk als eerste op, toen ik aan liefdesverdriet moest denken. Liefdesverdriet als iets onafwendbaars, je kunt het zien aankomen maar het moet je overkomen. Uiteindelijk ebt het weg. Zoiets :) 15 en 19 zijn wat concreter. Gek genoeg werd dat gedoe rond Natasja Kampusch pas bekend net nadat ik het gedicht geschreven had. Ik zat zelf meer te denken aan de klassiekere vorm van Stockholm syndroom, zoals een vliegtuigkaping ofzo. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik mis zo'n handige link waarbij we nu snel even kunnen kijken welke gedichten nu precies van wie waren:o |
Citaat:
Wat een teleurstelling, vast :D |
En ik werd gediskwalificeerd omdat ik gewoon stom ben haha :o Ik heb zelfs nog een keer mijn gedicht gecontroleerd op de 'verboden' woorden en ik las er blijkbaar gewoon overheen haha.
|
Citaat:
0. Usi means smoke - Porcelain 1. Afstandelijk - gezweetwel 2. Spoorzoeker - Vivre 3. Godot - gezweetwel 4. Ik waf van jou - flyaway 5. Twee hoog op een zolderkamer - 6. Herfstzang - 7. Gebroken haat - 8. Los - 9. LEEF MET JE ZIEL - 10. Au-di-o - flyaway 11. Visie - flyaway 12. Out of control - 13. Waterkant - 14. Einde - 15. Onderbroken voortgang van vroeger (naar nu en later) - Zepp 16. Rogue - Gezweetwel 17. waar ik wonen wil en hoe - CSN 18. Soldaten praten niet - Vogelvrij 19. Stockholm syndroom - Zepp 20. De ongenode gast - Zepp 21. [titelloos] (ze was een boom geworden...)- 22. Wat toen niet was geweest - Nerwen Elensar 23. [titelloos] (er is zoveel ruimte...) - 24. Gebroken - 25. Vallen - Marrel 26. [titelloos] (warme stralen zonlicht...) - 27. Het lieve kleine knuffelbeertje dat - Sketch 28. Verloren ziel - Xia 98. [titelloos] (vroeger waren er nog tijden...) - Jannekus 99. [titelloos] (de treurwilgen druppen...) - |
ik kan het straks wel even opzoeken
ik zal er vast een paar toevoegen aan je lijstje |
2. Spoorzoeker - Vivre
|
16. Rogue - gezweetwel :o
|
5 is van David, toch David?
|
98 Jannekus
|
Huh, flyaway, hoe weet je dat:/. Heb ik dat verteld? :confused:
|
Citaat:
|
25 was van mij, slecht ;)
CSN gefeliciteerd en de rest natuurlijk ook!!! |
Zou je het complete lijstje nog willen posten CSN? :o
|
:(
|
Omdat Michel maar half werk heeft geleverd :rolleyes: .
0. Usi means smoke - Porcelain 1. Afstandelijk - gezweetwel 2. Spoorzoeker - Vivre 3. Godot - gezweetwel 4. Ik waf van jou - flyaway 5. Twee hoog op een zolderkamer - vidaaa 6. Herfstzang - G. 7. Gebroken haat - duivelaartje 8. Los - Millipop 9. LEEF MET JE ZIEL - odeon 10. Au-di-o - flyaway 11. Visie - flyaway 12. Out of control - AskMeAnything 13. Waterkant - AskMeAnything 14. Einde - AskMeAnything 15. Onderbroken voortgang van vroeger (naar nu en later) - Zepp 16. Rogue - Gezweetwel 17. waar ik wonen wil en hoe - CSN 18. Soldaten praten niet - Vogelvrij 19. Stockholm syndroom - Zepp 20. De ongenode gast - Zepp 21. [titelloos] (ze was een boom geworden...) - Sunday Morning, maar ik heb geen idee wat de nick op het forum is. 22. Wat toen niet was geweest - Nerwen Elensar 23. [titelloos] (er is zoveel ruimte...) - Botervleug 24. Gebroken - Leonoor 25. Vallen - Marrel 26. [titelloos] (warme stralen zonlicht...) - Melpomene 27. Het lieve kleine knuffelbeertje dat - Sketch 28. Verloren ziel - Xia 98. [titelloos] (vroeger waren er nog tijden...) - Jannekus 99. [titelloos] (de treurwilgen druppen...) - swolha |
Leve Mutant
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00. |